1.1 Fv. 17/fv. 720 Dyrstad–Sprova–Malm
Fv. 17 er hovudvegen
mellom Steinkjer og Namsos. Saman med fv. 720 knyter fv. 17 saman
Innherredskommunane og kommunane på Fosen og i Namdalen.
Det er utarbeidd
forslag til utbetring av fv. 17 mellom Steinkjer og Namsos og omlegging
av fv. 720 i ny trasé frå krysset med fv. 17 til Malm. Det er lagt
opp til etappevis utbygging med utbetring og ombygging av fv. 17
på strekninga Dyrstad–Sprova og omlegging av fv. 720 til Malm som
første trinn, som denne proposisjonen omhandlar.
Finansieringa av
trinn 1 er basert på fylkeskommunale midlar og bompengar. Det blir
lagt opp til anleggsstart i 2017, med opning for trafikk hausten 2019.
Fv. 17 Dyrstad–Sprova
har dårleg standard. Tungtrafikken på strekninga utgjer 13–16 pst. Dagens
fv. 720 frå krysset med fv. 17 ved Hjellbotn til Malm har låg standard
og manglar tilbod for gåande og syklande. Det ligg føre godkjende
reguleringsplanar for prosjektet med unntak av strekninga Dyrstad–Østvik
på fv. 17.
Det er gjennomført
ekstern kvalitetssikring (KS2). Utbetring av fv. 17 på strekninga
Dyrstad–Østvik inngår ikkje i kvalitetssikringa. Ekstern kvalitetssikrar
tilrår ei styringsramme for utbygging av fv. 17/fv. 720 Østvik–Sprova–Malm
på 1 495 mill. 2017-kroner. Samferdselsdepartementet legg den fylkeskommunale
ramma til ei samla utbygging på 1 610 mill. 2017-kroner til grunn.
Dette inneber at omfanget av utbetringar på strekninga fv. 17 Dyrstad–Østvik
må tilpassast den endelege kostnaden for fv. 17/fv. 720 Østvik–Sprova–Malm.
Dersom kostnaden for fv. 17/fv. 720 Østvik–Sprova–Malm aukar opp
til den fylkeskommunale ramma, vil finansieringa av eventuelle utbetringar
av fv. 17 Dyrstad–Østvik heilt ut vere fylkeskommunen sitt ansvar.
Prosjektet sin samfunnsøkonomiske netto nytte er rekna til om lag
-860 mill. 2017-kroner. Netto nytte pr. budsjettkrone er rekna til
-1,5.
I desember 2014 var
ÅDT om lag 4 150 køyretøy langs den sørlege delen av fv. 17 og om
lag 2 400 køyretøy nord for krysset med fv. 720. Langs dagens fv.
720 er ÅDT om lag 1 600 køyretøy. Det er lagt til grunn at med bompengetakstar
som føresett i dei lokalpolitiske vedtaka, vil ÅDT i 2019 liggje
på om lag 3 600 køyretøy gjennom bomstasjonen på fv. 17 ved Dyrstad,
om lag 2 000 køyretøy gjennom bomstasjonen på fv. 17 ved Sprova
og om lag 1 400 køyretøy gjennom bomstasjonen på fv. 720 ved Strømsnes. Det
er lagt til grunn ein årleg trafikkvekst på 1 pst.