vedtak:
I
Stortinget ber regjeringen
framskaffe et kunnskapsgrunnlag om den reelle situasjonen i Skole-Norge
vedrørende klassestørrelse og lærertetthet for hvert av grunnskolens
trinn.
II
Stortinget ber regjeringen
redegjøre for hvordan Stortingets vedtak fra 18. juni 2003, om at
klassedelingstallet skal ligge til grunn som minstenivå for ressurstildeling
også etter at bestemmelsen om klassedeling er opphevet, blir fulgt
opp.
III
Dokument 8:129 S
(2015–2016) – Representantforslag fra stortingsrepresentantene Line
Henriette Hjemdal, Hans Fredrik Grøvan, Geir Sigbjørn Toskedal og
Anders Tyvand om økt lærertetthet og en maksgrense for gjennomsnittlig
gruppestørrelse på skolenivå – vedlegges protokollen.
IV
Dokument 8:6 S (2016–2017)
– Representantforslag fra stortingsrepresentantene Audun Lysbakken, Torgeir
Knag Fylkesnes og Karin Andersen om økt lærertetthet for en inkluderende
fellesskole – vedlegges protokollen.