Søk

Merknader frå komiteen

Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Else-May Botten, Ingrid Heggø, Odd Omland og Knut Storberget, frå Høgre, Frank Bakke-Jensen, Ingunn Foss, Gunnar Gundersen og Ove Trellevik, frå Framstegspartiet, Sivert Bjørnstad, Oskar J. Grimstad og Morten Ørsal Johansen, frå Kristeleg Folkeparti, Line Henriette Hjemdal, frå Senterpartiet, leiaren Geir Pollestad, frå Venstre, Pål Farstad, og frå Sosialistisk Venstreparti, Torgeir Knag Fylkesnes, viser til representantforslaget Dokument 8:107 S (2015–2016) om betre sjøtryggleik for fritidsbåtbruk og svarbrevet frå Nærings- og fiskeridepartementet av 13. oktober 2016 (vedlagt).

Komiteen viser til viktigheita av tryggleik i ferdsel på havet og deler derfor forslagsstillarane sin intensjon om fokus på sikkerheit ved bruk av fritidsbåtar. Fleire skaffar seg slike båtar, samt at mengda hestekreftar blir større, og derfor er dette spesielt viktig for å forhindre skadar og dødsulukker. I så måte er det gledeleg at Kystverket og Sjøfartsdirektoratet arbeider kontinuerleg for å sikre tryggleiken for fritidsbåtbrukarar, og at sistnemde er ein god instans for å melde sjøulukker.

Komiteen deler forslagsstillarane sitt syn på at det er viktig at dei som køyrer fritidsbåtar, har tilstrekkeleg kompetanse med omsyn til å førebyggje ulukker til havs. Kunnskap omkring kva som er årsakene til ulukkene, er òg avgjerande ved bruk av båtar til fritidsføremål.

Komiteen viser til brev av 13. oktober 2016 frå næringsministeren, der også næringsministeren uttrykkjer at ho meiner at det er naudsynt å auke sikkerheita og ønskjer å treffe tiltak som kan få ned mengda ulukker.

Det går fram i dette brevet at det allereie er stor merksemd frå både myndigheiter og andre aktørar for å få ned ulukkestala for fritidsbåtar, samt at det er iverksett tiltak for å auke kunnskapen om tryggleiken ved ferdsel med båt, herunder arbeid med gode holdningar og godt sjømannskap, innføring av obligatorisk båtførarprøve og informasjonskampanjar. Frivillige organisasjonar har òg høve til å søkje om midlar til sjøvettaktivitetar for barn og unge.

I brevet vert det òg vist til Stortinget sitt vedtak i 2015 om eit påbod om bruk av flyteutstyr på desse båtane. Med omsyn til påbodet om flytevest er det for tidleg å seie om påbodet har hatt ein effekt på mengda dødsulukker. Fleire vil derfor meine at det er for tidleg å konkludere.

Komiteen viser til at regjeringa i framlegg til statsbudsjett for 2017 har foreslått å auke løyvingar til Statens havarikommisjon for transport, noko som gjev havarikommisjonen rom for å undersøkje fleire sjøulukker. Vidare held regjeringa i budsjettforslaget fram at Kystverket vil utrede tiltak for å styrke tryggleiken for fritidsfartøy.

Komiteen peiker på at arbeidet med krisehandtering ved fritidsbåtulukker også er ein avgjerande del av tryggleiken til sjøs. Derfor er det viktig at Redningsselskapet, Sjøfartsdirektoratet og Statens havarikommisjon for transport er gode instansar i så måte, for å begrense ulukkesomfanget.

Medlemene i komiteen frå Arbeidarpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til at sjølv om næringsministeren trekker fram ei rekke tiltak, så ligg ingen samla strategi eller tydeleg målsetting til grunn for regjeringas arbeid. Arbeidet med å redusere talet på omkomne og hardt skadde i fritidsbåtar inkluderer mange aktørar, og ein felles strategi er viktig for å koordinere innsatsen og å lukkast med målsettinga.