Innstilling frå kommunal- og forvaltningskomiteen om endringar i statsbudsjettet 2012 under Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet
Dette dokument
- Innst. 151 S (2012–2013)
- Kildedok: Prop. 25 S (2012–2013), kap. 820, 821, 822, 3821 og 3822
- Dato: 11.12.2012
- Utgiver: kommunal- og forvaltningskomiteen
- Sidetall: 4
Tilhører sak
Alt om
Innhold
- Samandrag
- Kap. 820 Integrerings- og mangfaldsdirektoratet
- Kap. 821 Busetjing av flyktningar og tiltak for innvandrarar
- Kap. 822 Opplæring i norsk og samfunnskunnskap for vaksne innvandrarar
- Kap. 3821 Busetjing av flyktningar og tiltak for innvandrarar
- Kap. 3822 Opplæring i norsk og samfunnskunnskap for vaksne innvandrarar
- Merknader frå komiteen
- Forslag frå mindretal
- Tilråding frå komiteen
Til Stortinget
I proposisjonen legg Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementet (BLD) fram endringsforslag på statsbudsjettet for 2012.
Det blir i proposisjonen føreslått å flytte midlar til det pågåande arbeidet med IKT-utvikling i IMDi, jf. forslaga om flytting av midlar til denne posten under kap. 821 post 62 og kap. 821 post 71.
BLD føreslår i proposisjonen å flytte 3,66 mill. kroner til posten frå kap. 821 post 62 og 0,26 mill. kroner frå kap. 821 post 71. Totalt føreslår BLD å auke kap. 820 post 1 med 3,92 mill. kroner.
Det er anslått at behovet i 2012 aukar med om lag 26 mill. kroner samanlikna med Prop. 111 S (2011–2012). Hovudårsaka til endringa er ein auke i talet på vaksne og barn som utløyser tilskot, noko som medfører ein auke i utgiftene på 56 mill. kroner. Talet på einslege vaksne som utløyser tilskot har gått ned og medfører ein reduksjon i utgiftene på 24 mill. kroner.
BLD føreslår i proposisjonen å auke løyvinga med 26,03 mill. kroner.
Behovet i 2012 blir anslått å gå ned med 19,3 mill. kroner samanlikna med Prop. 111 S (2011–2012). Hovudårsaka til endringa er ein reduksjon i talet på personar som utløyser tilskot.
BLD føreslår i proposisjonen å redusere løyvinga med 19,30 mill. kroner.
Det er eit mindreforbruk til forsøket med gratis kjernetid på 3,66 mill. kroner i 2012.
BLD føreslår i proposisjonen å flytte midlane til Integrerings- og mangfaldsdirektoratet sitt arbeid med utvikling av nytt IKT-system, jf. omtale under kap. 820 post 1.
BLD føreslår i proposisjonen å flytte 3,66 mill. kroner frå kap. 821 post 62 til kap. 820 post 1.
Etter avslutta klagebehandling står det, under delordninga Tilskot til frivillige organisasjonar sitt haldningsskapande/førebyggjande arbeid mot tvangsekteskap og kjønnslemlesting, igjen 258 000 kroner. BLD føreslår i proposisjonen å flytte midlane til Integrerings- og mangfaldsdirektoratet sitt arbeid med utvikling av nytt IKT-system, jf. omtale under kap. 820 post 1.
BLD føreslår i proposisjonen å flytte 0,26 mill. kroner frå kap. 821 post 71 til kap. 820 post 1.
Behovet er no venta å bli lågare enn føresett.
BLD føreslår i proposisjonen å redusere løyvinga med 2,24 mill. kroner.
Behovet i 2012 blir anslått å auke med om lag 6,4 mill. kroner samanlikna med Prop. 111 S (2011–2012). Hovudårsaka til endringa er ein reduksjon i utgiftene til norskopplæring i mottak som følgje av ein nedgang i talet på asylsøkjarar. Ein auke i talet på personar som utløyser År 1-tilskot og ein korreksjon i anslaget til fylkesmennene for utbetaling av tilskot for 2012 utgjer ein mindre del av endringa.
BLD føreslår i proposisjonen å redusere løyvinga med 6,35 mill. kroner.
Nokre utgifter knytte til busetjing av overføringsflyktningar kan godkjennast som offisiell utviklingshjelp (ODA-godkjende utgifter).
Det er anslått at behovet på posten aukar med om lag 12,8 mill. kroner frå Prop. 111 S (2011–2012). Auken kjem av at prognosen for talet på overføringsflyktningar som blir busette i 2012 er auka med 170 personar.
BLD føreslår i proposisjonen å auke løyvinga med 12,83 mill. kroner.
Nokre utgifter knytte til mottak av asylsøkjarar og flyktningar kan godkjennast som offisiell utviklingshjelp (ODA-godkjende utgifter).
Det er anslått at behovet på posten aukar med om lag 16,0 mill. kroner frå Prop. 111 S (2011–2012). Auken kjem av kortare opphald i mottak før busetjing.
BLD føreslår i proposisjonen å auke løyvinga med 16,01 mill. kroner.
Nokre utgifter i mottak av asylsøkjarar og flyktningar kan godkjennast som offisiell utviklingshjelp (ODA-godkjende utgifter).
Det er anslått at behovet på posten blir redusert med om lag 6,6 mill. kroner frå Prop. 111 S (2011–2012). Reduksjonen kjem av ein nedgang i talet på asylsøkjarar.
BLD føreslår i proposisjonen å redusere løyvinga med 6,61 mill. kroner.
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Lise Christoffersen, Håkon Haugli, Hilde Magnusson, Ingalill Olsen og Eirik Sivertsen, frå Framstegspartiet, Gjermund Hagesæter, Morten Ørsal Johansen og Åge Starheim, frå Høgre, Trond Helleland og Michael Tetzschner, frå Sosialistisk Venstreparti, leiaren Aksel Hagen, frå Senterpartiet, Heidi Greni, og frå Kristeleg Folkeparti, Geir Jørgen Bekkevold, handsamar i innstillinga dei budsjettkapitla som høyrer inn under rammeområde 6 Innvandring, regional utvikling og bolig.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet merker seg at regjeringen foreslår å redusere bevilgningen over kap. 822 post 22 Norskprøver for voksne innvandrere. Disse medlemmer mener det er betenkelig at denne posten reduseres, og mener det er grunn til å se på om det er flere som innrulleres i introduksjonsprogrammet som ikke gjennomfører opplæring i norsk og samfunnskunnskap mv. Disse medlemmer viser til merknader disse medlemmer har fremmet i forbindelse med behandlingen av Prop. 1 S (2012–2013), jf. Innst 16 S (2012–2013), om betydningen av å oppgradere statusen for gjennomførte prøver, spesifikt for at deltakerne skal kunne lykkes i det norske arbeidsmarkedet. På denne bakgrunn fremmer disse medlemmer følgende forslag:
«Stortinget ber regjeringen iverksette en forvaltningsrevisjon av hvordan introduksjonsprogram gjennomføres.»
Disse medlemmer viser til disse medlemmers merknader i Innst. 16 S (2011–2012) vedrørende ny tilskuddsordning for nasjonale ressursmiljøer på integreringsfeltet, som gjøres over kap. 821 post 71. Disse medlemmer merker seg at midler fra denne posten overflyttes til kap. 820 post 1, og at det etter avsluttet klagebehandling står 258 000 kroner ubenyttet på denne posten. Disse medlemmer viser til at regjeringen ved fremleggelsen av Prop. 1 S (2011–2012) og nyordningen, referert ovenfor, fratok de ulike nasjonale ressursmiljøene muligheten til å klage på vedtak om tilskudd og at rapporteringskravene som tidligere gjaldt for disse organisasjonene bortfalt. Disse medlemmer mener det i lys av regjeringens forslag til statsbudsjett 2013, der denne ordningen videreføres, ikke fremkommer hvordan regjeringen etterprøver hvordan skattebetalernes penger, som bevilges over kap. 821 post 71, forvaltes av de ulike ressursmiljøene og hvordan departementet kontrollerer pengebruken. På denne bakgrunn fremmer disse medlemmer følgende forslag:
«Stortinget ber regjeringen evaluere nyordningen med direktetildeling av midler til nasjonale ressursmiljøer på integreringsfeltet.»
Forslag frå Framstegspartiet:
Forslag 1
Stortinget ber regjeringen iverksette en forvaltningsrevisjon av hvordan introduksjonsprogram gjennomføres.
Forslag 2
Stortinget ber regjeringen evaluere nyordningen med direktetildeling av midler til nasjonale ressursmiljøer på integreringsfeltet.
Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjere slikt
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2012 blir det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
Utgifter | |||
820 | Integrerings- og mangfaldsdirektoratet | ||
1 | Driftsutgifter, blir auka med | 3 919 000 | |
frå kr 189 707 000 til kr 193 626 000 | |||
821 | Busetjing av flyktningar og tiltak for innvandrarar | ||
60 | Integreringstilskot, kan overførast, blir auka med | 26 034 000 | |
frå kr 4 512 341 000 til kr 4 538 375 000 | |||
61 | Særskilt tilskot ved busetjing av einslege mindreårige flyktningar, overslagsløyving, blir redusert med | 19 301 000 | |
frå kr 360 900 000 til kr 341 599 000 | |||
62 | Kommunale innvandrartiltak, blir redusert med | 3 661 000 | |
frå kr 109 278 000 til kr 105 617 000 | |||
71 | Tilskot til innvandrarorganisasjonar og anna frivillig verksemd, blir redusert med | 258 000 | |
frå kr 49 462 000 til kr 49 204 000 | |||
822 | Opplæring i norsk og samfunnskunnskap for vaksne innvandrarar | ||
22 | Norskprøver for vaksne innvandrarar, blir redusert med | 2 238 000 | |
frå kr 14 325 000 til kr 12 087 000 | |||
60 | Tilskot til opplæring i norsk og samfunnskunnskap for vaksne innvandrarar, blir redusert med | 6 348 000 | |
frå kr 1 645 648 000 til kr 1 639 300 000 | |||
Inntekter | |||
3821 | Busetjing av flyktningar og tiltak for innvandrarar | ||
1 | Integreringstilskot for overføringsflyktningar, ODA-godkjende utgifter, blir auka med | 12 829 000 | |
frå kr 90 099 000 til kr 102 928 000 | |||
2 | Særskilt tilskot ved busetjing av einslege mindreårige flyktningar, ODA-godkjende utgifter, blir auka med | 16 010 000 | |
frå kr 13 332 000 til kr 29 342 000 | |||
3822 | Opplæring i norsk og samfunnskunnskap for vaksne innvandrarar | ||
1 | Norskopplæring i mottak, ODA-godkjende utgifter, blir redusert med | 6 608 000 | |
frå kr 103 740 000 til kr 97 132 000 |
Oslo, i kommunal- og forvaltningskomiteen, den 11. desember 2012
Aksel Hagen |
leiar og ordførar |