I denne proposisjonen legg Barne- og likestillingsdepartementet
fram endringsforslag på statsbudsjettet for 2009 i samsvar med punkt
1.2 nedanfor.
Tilskotet til krisesentra i 2009 er rekna til
å bli 11 mill. kroner høgare enn løyvinga i vedteke budsjett. Venta
utbetalingar i 2009 tilsvarar ein nominell auke på om lag 11 pst.
frå rekneskapen for 2008. Meirforbruket utover saldert budsjett
2009 kjem mellom anna av auka personalkostnader grunna lønnsvekst
og fleire tilsetjingar av frivillige i faste stillingar. Fleire
senter har òg utvida og rehabilitert lokala sine.
Departementet føreslår å auke løyvinga under kap.
840 post 60 med 11 mill. kroner.
Departementet føreslår å redusere løyvinga med 200 000
kroner som inndekning for lågare inntekter enn budsjettert under
kap. 3842 post 1, jf. omtale under denne posten.
Utgiftene til kontantstøtte i 2009 er rekna
til 1 515 mill. kroner, som er 23 mill. kroner meir enn løyvinga
i vedteke budsjett. Meirbehovet kjem av at det er fleire barn i
kontantstøttealder og færre barn i barnehage enn lagt til grunn
for anslaget i vedteke budsjett. I tillegg til at det er fleire
barn med kontantstøtte, er det høgare gjennomsnittleg utbetaling
per barn.
Departementet føreslår å auke løyvinga under kap.
844 post 70 med 23 mill. kroner.
Utgiftene til barnetrygd i 2009 er rekna til 14 800
mill. kroner, 80 mill. kroner meir enn løyvinga i vedteke budsjett.
Meirbehovet kjem i hovudsak av auka anslag på utbetalingar av ordinær
barnetrygd, utvida stønad til einslege forsørgjarar og ein større
vekst i etterbetalingane enn føresett i vedteke budsjett.
Departementet føreslår å auke løyvinga under kap.
845 post 70 med 80 mill. kroner.
Departementet føreslår å setje ned posten med 305 000
kroner som inndekning for meirforbruk på kap. 846 post 72.
Departementet føreslår å auke posten med 305 000
kroner mot tilsvarande nedjustering av post 50.
Gjeldande budsjett på posten er 10,4 mill. kroner.
Barneombodet har fått 316 000 kroner til følgjande tre prosjekt:
Etablering av barneombodsliknande
institusjonar i Kina.
Mekanismar for å tryggje ivaretaking av
barns rettar i samfunnet.
Konfliktråd/meklingsprosjekt i Kina.
I 2009 har Barneombodet teke initiativ til prosjektet
"Skjønner du hva jeg mener?", der ungdom gjennom kunstnariske uttrykk
skal formidle sitt tilhøve til det norske språket. Midlane på til saman
145 000 kroner frå den nedlagte stiftinga Framtidsfondet, vil bli
nytta i samband med prosjektet. Prosjektet skal gjennomførast i
samarbeid med andre aktørar.
Departementet føreslår derfor å auke kap. 850 post
1 med 461 000 kroner, tilsvarande auken under kap. 3850 post 1.
Gjeldande budsjett for 2009 på posten er 20,0 mill.
kroner. Talet på adopsjonar og utbetalingane til adopsjonsstønad
er lågare enn tidlegare lagt til grunn. Hovudgrunnen til nedgangen
er at samarbeidsland har frigitt færre barn for adopsjon til utlandet
enn tidlegare, samtidig som talet på adopsjonssøkjarar internasjonalt
aukar. Departementet ventar at det blir adoptert 325 barn totalt
i 2009. Talet på adopsjonar i 2009 ligg dermed på om lag same nivå
som i 2008.
Departementet føreslår å redusere kap. 852 post 70
med 7,0 mill. kroner.
Løyvinga på posten er på 54,4 mill. kroner i 2009.
Av dette er det sett av 8,0 mill. kroner til tilrettelegging av
butilbod for unge under 18 år som er offer for tvangsekteskap.
Prognosen for 2009 tilseier utgifter på 4,5
mill. kroner til tiltaket på posten. Bufetat har etablert butilbod
for unge utsette for tvangsekteskap. Årsaka til mindreforbruket
er at behovet for butilbodet har vore mindre enn forventa.
Departementet føreslår å redusere posten med 3,5
mill. kroner.
Gjeldande budsjett i 2009 er på 192,9 mill.
kroner. Posten dekkjer det særskilte tilskotet som vert utbetalt
til kommunane når einslege, mindreårige flyktningar og asylsøkjarar
er busette. Utgiftsnivået i 2009 er rekna til om lag 148 mill. kroner,
basert på ein prognose der 500 nye busette utløyser tilskot.
Departementet føreslår derfor å redusere løyvinga
på posten med 44,9 mill. kroner.
Løyvinga skal dekkje refusjon av kommunale utgifter
til barneverntiltak inkludert utgifter til bufellesskap og refusjon
av utgifter for plassering i statlege tiltak eller ved kjøp av private
plassar. Utgiftsnivået på posten avheng av kor mange barn som blir
busette i kommunane og kor stor del av alle einslege, mindreårige
asylsøkarar og flyktningar som har behov for barnevernteneste. Basert
på prognosane frå Bufdir om venta utbetalingar i 2009, føreslår
departementet å auke løyvinga på posten med 31,1 mill. kroner.
Etter forslag i St.prp. nr. 67 (2008–2009) Tilleggsbevilgninger
og omprioriteringer i statsbudsjettet 2009, blei løyvinga til det
statlege barnevernet auka som følgje av klientvekst og utgiftsnivået
frå 2008. Siste halvår 2009 har utgiftene per opphaldsdag auka meir
enn det som vart sett føre i St.prp. nr. 67 (2008–2009). Tildelinga
på posten er på 2 985,3 mill. kroner. Prognosen tilseier ein totalutgift
for 2009 på 3 128,3 mill. kroner og meirbehovet på posten utgjer dermed
143,0 mill. kroner.
Departementet føreslår å auke kap. 855 post
1 med 143,0 mill. kroner.
Tildelinga på posten er på 63,3 mill. kroner. Barne-,
ungdoms- og familiedirektoratet har sett i verk investeringsstopp
for å redusere meirutgiftene på kap. 855. Forbruk per andre tertial
2009 er på 22,4 mill. kroner og prognosen for totalforbruket ut
året er på 32,0 mill. kroner.
Departementet føreslår å redusere kap. 855 post 45
med 31,3 mill. kroner.
Som følgje av auken i talet på einslege, mindreårige
asylsøkjarar er det behov for fleire plassar i omsorgssenter for
denne gruppa enn tidlegare føresett. Prognosen tilseier at det i
2009 vil vere eit gjennomsnittleg belegg på 220 einslege, mindreårige
asylsøkjarar i omsorgssentra. Dette fører til auka driftsutgifter
på 53 mill. kroner i 2009.
Departementet føreslår å auke kap. 856 post
1 med 53,0 mill. kroner.
På kap. 857 post 71 er det tildelt midlar til
drift og utvikling av innhald og tenester på nettstaden ung.no.
Ein del av utgiftene til drift og utvikling av nettstaden er lønnsutgifter.
For å sikre rett postering føreslår departementet å omdisponere tildelinga
frå kap. 857 post 71 til kap. 857 post 21.
Departementet føreslår derfor å auke løyvinga på
kap. 857 post 21 med 0,4 mill. kroner og å redusere løyvinga på
kap. 857 post 71 tilsvarande.
Departementet føreslår å redusere løyvinga under
kap. 857 post 71 med 0,4 mill. kroner og å auke løyvinga under kap.
857 post 21 tilsvarande, jf. omtale under kap. 857 post 21.
Utgiftene til foreldrepengar ved fødsel i 2009
er anslått til 12 940 mill. kroner, som er 714,5 mill. kroner meir
enn løyvinga i vedteke budsjett. Venta meirutgifter kjem av eit
høgare overslag på talet på fødsler og auka overslag på lønnsveksten
frå 2008 til 2009. I tillegg til dette kjem utbetaling av restansar
på 440 mill. kroner.
Departementet føreslår å auke løyvinga under kap.
2530 post 70 med 714,5 mill. kroner.
Utgiftene til eingongsstønad i 2009 er rekna
til 435 mill. kroner, som er 35 mill. kroner meir enn løyvinga.
Meirbehovet kjem av fleire utbetalingar av eingongsstønad enn føresett
i vedteke budsjett, medrekna restansar.
Departementet føreslår å auke løyvinga under kap.
2530 post 71 med 35 mill. kroner.
Dei samla utbetalingane av feriepengar i 2009
er på 360 mill. kroner, som er 15 mill. kroner meir enn løyvinga
i vedteke budsjett.
Departementet føreslår å auke løyvinga under kap.
2530 post 72 med 15 mill. kroner.
Utgiftene til foreldrepengar ved adopsjon i
2009 er anslått til 70 mill. kroner, som er 30 mill. kroner mindre
enn løyvinga i vedteke budsjett. Den årlege nedgangen i talet på
adopsjonar held fram også for inneverande år, på grunn av at færre barn
er tilgjengelege for adopsjon frå utlandet.
Departementet føreslår å redusere løyvinga under
kap. 2530 post 73 med 30 mill. kroner.
Inntektene under posten er knytte til kurs,
rettleiing mv. i familievernet. Tal for andre kvartal tyder på ei
mindreinntekt på 200 000 kroner i høve til budsjettet. Departementet
føreslår å setje ned inntektene på posten med 200 000 kroner, jf.
inndekning under kap. 842 post 1.
I tråd med omtale under kap. 850 post 1 føreslår Barne-
og likestillingsdepartementet å auke inntektene med 461 000 kroner.
Dei ODA-godkjende utgiftene er rekna til å utgjere
om lag 44,9 mill. kroner i 2009, noko som er 21,5 mill. kroner mindre
enn tidlegare lagt til grunn.
Departementet føreslår å redusere kap. 3854
post 4 med 21,5 mill. kroner.
Inntektene på kapittel 3855 post 1 gjeld ulike prosjekt
og tiltak, mellom anna refusjonar for klientutlegg og utgiftsdeling
med andre statlege verksemder. Sidan 2006 er talet på barn og unge plasserte
i institusjon redusert med om lag 11 prosent, og dette vil redusere
refusjonane for klientutlegga. Inntektskravet på kapittel 3855 post
1 er på 40,6 mill. kroner i 2009. Prognosen per andre tertial tilseier
inntekter på 24,5 mill. kroner for 2009, noko som er 2,8 mill. kroner
lågare enn inntektene i 2008.
Departementet føreslår å redusere inntektene
på kap. 3855 post 1 med 16,1 mill. kroner.
Posten omfattar refusjonar utover den kommunale
eigendelen for utgifter til einslege, mindreårige asylsøkjarar og
flyktningar som er busette i kommunane og plasserte i statlege barnevernstiltak.
Inntektene motsvarar refusjonane som blir utgiftsført på kap. 854
post 65.
Prognosen for 2009 tilseier inntekter på 108,7 mill.
kroner, grunna ein auke i talet på einslege, mindreårige asylsøkjarar
med tiltak i det statlege barnevernet.
Departementet føreslår å auke kap. 3855 post
3 med 37,9 mill kroner.
Nokre innanlandske utgifter knytte til mottak
av asylsøkjarar og flyktningar kan, i samsvar med OECD/DACs statistikkdirektiv,
godkjennast som offisiell utviklingshjelp. I tråd med tidlegare utrekningar
legg BLD til grunn at om lag 74 prosent av utgiftene per plass vil
bli godkjend som ODA-midlar. Auken i ODA-godkjende utgifter utgjer
dermed 39 mill. kroner.
Departementet føreslår å auke kap. 3856 post
4 med 39,0 mill. kroner.
Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
lederen Gunn Karin Gjul, Gunn Olsen, Kåre Simensen og Arild Stokkan-Grande,
fra Fremskrittspartiet, Solveig Horne, Øyvind Korsberg og Ib Thomsen,
fra Høyre, Linda C. Hofstad Helleland og Olemic Thommessen, fra Sosialistisk
Venstreparti, Gina Knutson Barstad, fra Senterpartiet, Christina Nilsson
Ramsøy, og fra Kristelig Folkeparti, Øyvind Håbrekke, støtter
Regjeringens forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen har merket
seg at kontantstøtten er stipulert 23 mill. kroner for lavt. Dette
merbehov skyldes at flere barn enn beregnet mottar kontantstøtte
og en høyere gjennomsnittlig utbetaling per barn. Komiteen støtter
forslaget.
Komiteen viser til
og støtter forslaget om å øke bevilgningene til barnetrygd med 80
mill. kroner. Komiteen har merket seg at økningen
skyldes økt anslag i utbetaling av ordinær barnetrygd, flere mottakere
av utvidet barnetrygd til enslige forsørgere og en større vekst
i etterbetalingene.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen viser til
at BUFDIRs prognoser viser at etaten venter et merforbruk i driftsutgiftene for
2009 på 143,0 mill. kroner.
Komiteen vil vise til St.prp.
nr. 67 (2008–2009) tilleggsbevilgninger og omprioriteringer i statsbudsjettet
2009 som ble behandlet i Stortinget i juni 2009 hvor bevilgningene
til det statlige barnevernet ble økt med 110 mill. kroner.
Komiteen vil peke på at Stortinget
i løpet av 2009 vil bevilge 253,0 mill. kroner mer til det statlige
barnevernet enn det som ble vedtatt i Budsjett-innst. S. nr. 2 (2008–2009).
Komiteen vil vise til at også
for budsjettåret 2008, Innst. S. nr. 99 (2008–2009), ble det etterbevilget
penger på grunn av merforbruk i det statlige barnevernet.
Komiteen ber Regjeringen sette
inn ytterligere tiltak for å få bedre kontroll på bruken av ressurser
i det statlige barnevernet.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen har merket
seg at de stipulerte utbetalingene av foreldrepenger økes med 714,5 mill.
kroner som følge av økning i antall forventete fødsler og økt lønnsvekst
fra 2008 til 2009. Samt utbetalinger av restanser på 440 mill. kroner.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen støtter Regjeringens
forslag og har ingen ytterligere merknader.
Komiteen har for øvrig
ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å
gjøre følgende:
vedtak:
I
I statsbudsjettet for 2009 vert det gjort følgjande endringar:
Kap. | Post | Formål | Kroner |
| | Utgifter | |
840 | | Krisetiltak | |
| 60 | Tilskot til krisesenter, overslagsløyving,vert
auka med | 11 000 000 |
| | frå kr 165 000 000
til kr 176 000 000 | |
842 | | Familievern | |
| 1 | Driftsutgifter, kan nyttast under post 70,vert redusert med | 200 000 |
| | frå kr 193 190 000
til kr 192 990 000 | |
844 | | Kontantstøtte | |
| 70 | Tilskot, overslagsløyving,vert
auka med | 23 000 000 |
| | frå kr 1 492 000 000
til kr 1 515 000 000 | |
845 | | Barnetrygd | |
| 70 | Tilskot, vert auka med | 80 000 000 |
| | frå kr 14 720 000 000 til kr
14 800 000 000 | |
846 | | Forskings- og
utgreiingsverksemd, tilskot mv. | |
| 50 | Forsking, kan nyttast under post 21,vert redusert med | 305 000 |
| | frå kr 10 996 000
til kr 10 691 000 | |
| 72 | Tiltak for lesbiske
og homofile, vert auka med | 305 000 |
| | frå kr 7 593 000
til kr 7 898 000 | |
850 | | Barneombodet | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med | 461 000 |
| | frå kr 10 383 000
til kr 10 844 000 | |
852 | | Adopsjonsstønad | |
| 70 | Tilskot til foreldre
som adopterer barn frå utlandet, overslagsløyving,vert redusert med | 7 045 000 |
| | frå kr 20 045 000
til kr 13 000 000 | |
854 | | Tiltak i barne-
og ungdomsvernet | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, vert redusert med | 3 500 000 |
| | frå kr 54 393 000
til kr 50 893 000 | |
| 64 | Særskilt tilskot
ved busetting av einslege mindreårige asylsøkjarar og flyktningar, overslagsløyving,vert
redusert med | 44 863 000 |
| | frå kr 192 863 000
til kr 148 000 000 | |
| 65 | Refusjon av kommunale
utgifter til barneverntiltak knytte til einslege mindreårige asylsøkjarar
og flyktningar, overslagsløyving,vert auka med | 31 090 000 |
| | frå kr 268 910 000
til kr 300 000 000 | |
855 | | Statleg forvalting
av barnevernet | |
| 1 | Driftsutgifter, kan nyttast under post 22 og post 60,vert auka med | 143 000 000 |
| | frå kr 2 985 257 000
til kr 3 128 257 000 | |
| 45 | Større nyanskaffingar
og vedlikehald, kan overførast,vert redusert med | 31 288 000 |
| | frå kr 63 288 000
til kr 32 000 000 | |
856 | | Barnevernets omsorgssenter
for einslege mindreårige asylsøkjarar | |
| 1 | Driftsutgifter, vert auka med | 53 000 000 |
| | frå kr 383 911 000
til kr 436 911 000 | |
857 | | Barne- og ungdomstiltak | |
| 21 | Spesielle driftsutgifter, vert auka med | 400 000 |
| | frå kr 2 217 000
til kr 2 617 000 | |
| 71 | Utviklingsarbeid, kan nyttast under post 50,vert redusert med | 400 000 |
| | frå kr 10 696 000
til kr 10 296 000 | |
2530 | | Foreldrepengar | |
| 70 | Foreldrepengar
ved fødsel, overslagsløyving,vert auka med | 714 500 000 |
| | frå kr 12 225 500 000
til kr 12 940 000 000 | |
| 71 | Eingongsstønad
ved fødsel og adopsjon, overslagsløyving,vert auka med .. | 35 000 000 |
| | frå kr 400 000 000
til kr 435 000 000 | |
| 72 | Feriepengar av
foreldrepengar, overslagsløyving,vert auka med | 15 000 000 |
| | frå kr 345 000 000
til kr 360 000 000 | |
| 73 | Foreldrepengar
ved adopsjon, overslagsløyving,vert redusert med | 30 000 000 |
| | frå kr 100 000 000
til kr 70 000 000 | |
| | | |
| | Inntekter | |
3842 | | Familievern | |
| 1 | Diverse inntekter, vert redusert med | 200 000 |
| | frå kr 900 000
til kr 700 000 | |
3850 | | Barneombodet | |
| 1 | Diverse inntekter, vert løyvd med | 461 000 |
3854 | | Tiltak i barne-
og ungdomsvernet | |
| 4 | Refusjon av ODA-godkjende
utgifter, vert redusert med | 21 523 000 |
| | frå kr 66 423 000
til kr 44 900 000 | |
3855 | | Statleg forvalting
av barnevernet | |
| 1 | Diverse inntekter, vert redusert med | 16 070 000 |
| | frå kr 40 570 000
til kr 24 500 000 | |
| 3 | Refusjon for einslege
mindreårige asylsøkjarar og flyktningar,
vert auka med | 37 900 000 |
| | frå kr 70 795 000
til kr 108 695 000 | |
3856 | | Barnevernets omsorgssenter
for einslege mindreårige asylsøkjarar | |
| 4 | Refusjon av ODA-godkjende
utgifter, vert auka med | 39 000 000 |
| | frå kr 254 000 000 til kr 293 000 000 | |
II
Stortinget samtykkjer i at stikkordet kan overførast vert lagt til løyvinga
under kap. 847 Tiltak for personar med nedsett funksjonsevne, post
71 Tiltak for auka tilgjenge og universell utforming, i statsbudsjettet
for 2009.
Oslo, i familie- og kulturkomiteen, den 9. desember 2009
Gunn Karin Gjul |
leder og ordfører |