Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden

Innstilling frå transport- og kommunikasjonskomiteen om endringar av løyvingar mv. for 2006 på Samferdselsdepartementets område

Dette dokument

Innhold

Til Stortinget

Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Eirin Faldet, Svein Gjelseth, Irene Johansen, Synnøve Brenden Klemetrud, Tor-Arne Strøm og Truls Wickholm, frå Framstegspartiet, Bård Hoksrud, leiaren Per Sandberg og Arne Sortevik, frå Høgre, Øyvind Halleraker og Trond Helleland, frå Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, frå Kristeleg Folkeparti, Jan Sahl, frå Senterpartiet, Jenny Klinge, og frå Venstre, Borghild Tenden, viser til at Samferdselsdepartementet i proposisjonen legg fram ein del saker under programkategoriane 21.10 Administrasjon m.m, 21.20 Luftfartsformål, 21.30 Vegformål, 21.50 Jernbaneformål og 22.10 Post- og telekommunikasjonar.

Departementet foreslår å redusere løyvinga på kap. 1301 post 71 Tilskot til arbeids- og utdanningsreiser for funksjonshemma, med 1 mill. kroner. Arbeids- og inkluderingsdepartementet vil foreslå å auke løyvinga over kap 605, post 01 Modernisering og utviklingsarbeid, med 1 mill. kroner.

For 2006 har Arbeids- og inkluderingsdepartementet eit tilleggsbehov på om lag 1 mill. kroner. Status for den delen av forsøket som ligg under Samferdselsdepartementet er slik at løyvinga kan setjast ned.

Komiteen vil peke på at post 71 Tilskot til arbeids- og utdanningsreiser for funksjonshemma er et samarbeidsprosjekt mellom Arbeids- og inkluderingsdepartementet og Samferdselsdepartementet. Komiteen tar til etterretning at Arbeids- og inkluderingsdepartementet har et tilleggsbehov på om lag 1 mill. kroner.

Komiteen har ingen merknader til omdisponeringen.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til at forsøksordningen med utdannings- og arbeidsreiser har som mål å kunne bidra til økt arbeidsdeltakelse for funksjonshemmede. Funksjonshemmede har en langt lavere yrkesdeltakelse enn befolkningen for øvrig, og behovet for å fjerne hindringene er betydelig. En av hindringene er mangelen på tilrettelagt transporttilbud. Mange faller utenfor andre eksisterende ordninger, og denne ordningen ble opprettet for å fange opp disse og dekke deres behov.

Disse medlemmer vil for øvrig vise til sitt forslag i Budsjett-innst. S. nr. 13 (2006-2007):

"Stortinget ber Regjeringen gjøre ordningen for tilskudd til arbeids- og utdanningsreiser for funksjonshemmede permanent."

Samferdselsdepartementet foreslår at kap. 1310, post 70 Kjøp av innanlandske flyruter får tilføydd stikkordet "kan overførast". Som følgje av avgiftsendringar i 2006, m.a. endringar i CO2-avgifta, vil dei gjeldande kontraktane bli reforhandla. Reforhandlingane som enno ikkje er ferdige, kan føre til at utbetalingane ikkje kan skje før i 2007.

Det blir foreslått å auke løyvinga på kap. 1313 post 22 Flyttekostnader, med 6,2 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon av løyvinga på kap. 1313 post 1 Driftsutgifter.

I samband med Stortingets behandling av St.prp. nr. 66 (2005-2006), jf. Innst. S. nr. 205 (2005-2006), blei post 1 Driftsutgifter auka med 5 mill. kroner og post 22 Flyttekostnader med 25 mill. kroner. Fordelinga mellom postane var usikker.

Komiteen har ingen merknader til at stikkordet "kan overføres" blir føyd til bevilgninger under kap. 1310 post 70 Kjøp av innenlands flyruter.

Komiteen ser behovet for å øke bevilgningene i kap. 1313 post 22 Luftfartstilsynet med 6,2 mill. kroner i forbindelse med flyttekostnader ved flytting av Luftfartstilsynet fra Oslo til Bodø, fordi beregningsgrunnlaget var noe usikkert.

Det blir foreslått ei løyving på 500 000 kroner på kap. 1322 post 92 Opptrekksrenter, på grunn av at Svinesundsforbindelsen AS har trekt på låneramma i 2006. I tillegg blir det foreslått å redusere løyvinga på kap. 4322 post 90 Avdrag på lån, med 5 mill. kroner.

Ved revisjonen av rekneskapen for 2004 og 2005 tok Riksrevisjonen opp manglande utpostering av saldi på to postar som ligg i balansen i Statens vegvesens rekneskap. Departementet foreslår å utpostere postar frå balansen i Statens vegvesens rekneskap som netto utgjer kr  1 396 779,60.

Prosjektet er m.a. omtalt i St.prp. nr. 64 (2004-2005), side 3-4, og i St.prp.nr.1 (2006-2007), side 71. Etter den eksterne kvalitetssikringa blei styringsramma for prosjektet fastsett til 915 mill. kroner og kostnadsramma til 1 030 mill. kroner, omrekna til 2006-kroner.

Det er gjort ei ny vurdering av kostnadene, og denne gir ei styringsramme på 1 080 mill. 2006-kroner. Revidert kostnadsramme er rekna til 1 120 mill. 2006-kroner.

Komiteen har ingen merknader til at det foreslås en bevilgning på 500 000 kroner på grunn av at Svinesundsforbindelsen AS har trukket på lånerammen i 2006, jf. kap. 1322 og kap. 4322 Svinesundsforbindelsen.

Komiteen har ingen merknader til orienteringa om E16 Wøyen-Bjørum.

På grunnlag av gjennomført ekstern kvalitetssikring blir det gjort greie for styrings- og kostnadsramme for prosjektet nytt dobbeltspor Lysaker-Sandvika.

Samferdselsdepartementet viser til omtale av prosjektet i St.prp. nr. 1 (2006-2007). I omtalen er det vist til at prosjektet nytt dobbeltspor Lysaker-Sandvika er til ekstern kvalitetssikring og at departementet vil kome tilbake til prosjektet når det er ferdig kvalitets­sikra. I St.prp. nr. 1 (2006-2007) er prosjektet oppført med ei foreløpig kostnadsramme på 2 941 mill. 2007-kroner og ei styringsramme på 2 705 mill. 2007-kroner. Det er foreslått å setje av 490 mill. kroner til start av prosjektet i 2007.

Basert på den eksterne kvalitetssikringa er kostnadsramma for prosjektet fastsett til 3 165 mill. 2007-kroner og styringsramma til 2 787 mill. 2007-kroner. Den største uvissa i prosjektet er prisane i entreprenørmarknaden.

Ordninga med statleg kjøp av persontransporttenester med tog og arbeidet med å forhandle fram ei ny rammeavtale med NSB AS som skal gjelde frå 2007, er omtalt i St.prp. nr. 1 (2006-2007), side 103. Forhandlingane går inn i siste fase, og partane drøftar no detaljar som gjeld omfanget av togtilbodet og storleiken på den statlege løyvinga. Samferdselsdepartementet legg til grunn at for 2007 er løyvinga til kjøp av persontransporttenester med tog stor nok til å forbetre togtilbodet.

Rammeavtalen skal gjelde for fire år fram til 2011. Han skal framleis baserast på nettoprinsippet, som inneber at NSB beheld trafikkinntekta frå passasjerane og får ei statleg løyving som tilskot til drifta.

I motsetnad til gjeldande rammeavtale vil den nye avtalen fokusere på løysingar for menneske med nedsett funksjonsevne.

Regjeringa er òg oppteken av at NSB under heile avtaleperioden skal ha interesse av å effektivisere drifta. Departementet vil derfor berre akseptere løyvingar som inneber kontinuerleg effektivisering.

I samband med utarbeidinga av rammeavtalen vil departementet og NSB forhandle fram kjøpsavtalen for 2007.

Komiteen er kjent med at endringene omhandler ekstern kvalitetssikring av nytt dobbeltspor Lysaker-Sandvika og forhandlingene om ny rammeavtale med NSB om kjøp av persontransport med tog.

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet og Kristelig Folkeparti, har ellers ingen merknader.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet vil vise til sine generelle merknader i Budsjett-innst. S. nr. 13 (2006-2007) og til Fremskrittspartiets alternative budsjett 2007.

Komiteens medlem fra Kristelig Folkeparti viser til Budsjett-innst. S. nr. 13 (2006-2007) og til Kristelig Folkepartis alternative budsjett for 2007. Dette medlem vil peke på at Kristelig Folkeparti vil ha en langsiktig og reell satsing på jernbane som det miljøvennlige og trafikksikre transportmiddelet. Dette medlem viser til at følgende endringer er foreslått i Kristelig Folkepartis alternative budsjett:

"Kap. 1351 Persontransport med tog post 70 Kjøp av persontransport med tog, økes fra 1 598,5 mill. kroner til 1 648,5 mill. kroner. Økningen skal gå til kjøp av persontransport på hele Sørlandsbanen, slik at frekvens og dermed jernbanens andel av de reisende på strekningen kan økes."

Dette medlem viser videre til sine merknader i Budsjett-innst. S. nr. 13 (2006-2007) der det understrekes at det forventes at departementet i ny rammeavtale med NSB om kjøp av jernbanetjenester, stiller krav om universell utforming av nytt materiell, men også oppgradering av eksisterende materiell. Dette medlem viser til sitt forslag i den forbindelse:

"Stortinget ber Regjeringen stille krav om universell utforming av nytt materiell, men også oppgradering av eksisterende materiell i ny rammeavtale med NSB om kjøp av jernbanetjenester."

På denne bakgrunn ser dette medlem det som svært positivt at det i proposisjonen slås fast at den nye avtalen vil fokusere på løsninger for mennesker med nedsatt funksjonsevne.

Det blir foreslått å auke løyvinga på kap. 4380 post 1 Diverse avgifter og gebyr med 2,661 mill. kroner, jf. at i samband med lønsoppgjeret for 2006 er Post- og teletilsynet tildelt 2,661 mill. kroner i lønskompensasjon på kap. 1380 post 1 Driftsutgifter. Etaten er sjølvfinansierande.

Komiteen vil peke på at økningen på kap. 4380 skyldes lønnskompensasjon for 2006. Komiteen understreker at etaten er selvfinansierende og har for øvrig ingen merknader.

Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjere slike

vedtak:

I

I statsbudsjettet for 2006 blir det gjort følgjande endringar:

Kap.

Post

Formål

Kroner

Utgifter

1301

Forsking og utvikling mv.

71

Tilskot til arbeids- og utdanningsreiser for funksjonshemma, kan overførast, blir redusert med

1 000 000

frå kr 11 200 000 til kr 10 200 000

1313

Luftfartstilsynet (jf. kap. 4313):

1

Driftsutgifter, blir redusert med

6 200 000

frå kr 141 900 000 til kr 135 700 000

22

Flyttekostnader, kan overførast, blir auka med

6 200 000

frå kr 59 600 000 til kr 65 800 000

1322

Svinesundsforbindelsen AS

92

(NY) Opptrekksrenter, overslagsløyving, blir løyvd med

500 000

Inntekter:

4322

Svinesundsforbindelsen AS

90

Avdrag på lån, blir redusert med

5 000 000

frå kr 32 000 000 til kr 27 000 000

4380

Post- og teletilsynet (jf. kap. 1380)

1

Diverse avgifter og gebyr, blir auka med

2 661 000

frå kr 173 600 000 til kr 176 261 000

II

Stortinget samtykkjer i at:

  • 1. stikkordet "kan overførast" blir tilføydd løyvinga under kap. 1310 Flytransport, post 70 Kjøp av innanlandske flyruter, kan nyttast under kap. 1311, post 71.

  • 2. Samferdselsdepartementet i 2006 kan debitere statskassa sitt mellomvære med Statens vegvesen og kreditere konto for forskuvingar i balansen med 1 396 779,60 kr.

Oslo, i transport- og kommunikasjonskomiteen, den 11. desember 2006

Per Sandberg

leiar

Eirin Faldet

ordførar