Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

2. Merknader frå komiteen

       Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Sigrun Eng, William Engseth, Ulf Guttormsen, Gunnar Halvorsen, Inger Lise Husøy, Astrid Marie Nistad og Einar Olav Skogholt, frå Senterpartiet, Peter Angelsen, Syver Berge og Unn Aarrestad, frå Høgre, leiaren, Kristin Krohn Devold og Dag C. Weberg, frå Sosialistisk Venstreparti, Reidar Johansen, frå Kristeleg Folkeparti, Lars Gunnar Lie, og frå Framstegspartiet, Øystein Hedstrøm, meiner det i framtida vil vera stort behov for jordskiftetenester innan landbruk, makeskifte og større arealomdisponeringar.

       Komiteen syner til at med dei store endringane som skjer i samfunnet, er det viktig å ha regelverk og gebyrordningar som tener dette behovet.

       Komiteen er merksam på at fleire av dei tiltaka jordskifteretten iverkset, hjelper til med tilrettelegging for næringsutvikling både i sentrale strok og distrikt. Samferdselstiltak med makebyte og betre arrondering mellom eigedomar, grensefastsettingar og -endringar er også viktige saker her.

       Komiteen vil understreka at fleire av dei tiltaka jordskifteretten iverkset, gjer sitt for å styrka miljøet slik at naturressursane blir forvalta på ein berekraftig måte. Komiteen er klår over at Jordskifteverket har sitt arbeidsgrunnlag i distrikta. Dette er viktig for dei oppgåvene som skal forvaltast, til dømes ved grensefastsettingar og -endringar.

       Komiteen syner elles til at alderen på avslutta saker ofte er høg. Lang ventetid er uheldig når det er behov for rask omstilling i eigedoms- og bruksrettstilhøva. Det er derfor viktig at lova og gebyrordningane på dette området også medverkar til effektiv saksbehandling.

       Komiteen er merksam på at fleire av høyringsinstansane peika på at når staten pålegg landbruket kostnadsreduksjonar, er det ikkje logisk å auka gebyra. Komiteen meiner i utgangspunktet at gebyra må ha ein storleik som gjer at jordskifte vert nytta aktivt for å nå mål heile samfunnet kan nyta godt av. Gebyret skal dekkja dei tenestene som ikkje er rein domstolverksemd. Komiteen er klår over at jordskifte er eit viktig verkemiddel for å gjennomføra dei politiske måla om å betra bruksstrukturen, redusera kostnadene og leggja til rette for ny næringsutvikling i distrikta.

       Komiteen syner til at registreringsgebyret vert auka frå fire til fem gonger rettsgebyret i departementet sitt forslag. Komiteen er samstundes klår over at dei fleste av høyringsinstansane går imot større auke av gebyret her. Grunngjevinga er at inngangsbilletten bør vera låg for å ikkje støyta vekk partar frå Jordskifteverket. Komiteen meiner at registreringsgebyret heller ikkje bør vera så lågt at det freistar folk til å ta opp saker i utide.

       Komiteen syner elles til at når det gjeld ankegebyret, er det svært delte meiningar om dette i høyringsinstansane. Komiteen meiner her at det ikkje er forsvarleg å gå for høgt med tanke på rettstryggleiken. Komiteen støttar derfor proposisjonen i dette.

       Utover dette har ikkje komiteen merknader og tilrår endringane i lov om jordskifte o.a. (jordskifteloven) m.m. i samsvar med det framlagde forslaget.

       Komiteen syner til at rettsgebyret frå 1. januar 1996 vil vera 495 kroner.