Endringer i kringkastingsloven (reklame og sponsing mv.)
Prop. 102 L (2016-2017), Innst. 363 L (2016-2017), Lovvedtak 101 (2016-2017)
Hvor er saken nå?
Status: Lovsaken er ferdigbehandlet og sanksjonert i statsråd. Opplysninger om ikrafttredelse fremgår nederst i høyre kolonne.
Saksgang
1Lovforslag
Fra
KulturdepartementetGrunnlag for saken
Fremmet i statsråd
05.04.2017Referert
Referatsaker
06.04.2017
2Komitébehandling
Tildelt komité
Familie- og kulturkomiteen
06.04.2017Saksordfører
Innstilling avgitt
Innst. 363 L (2016-2017)
30.05.2017
3Første behandling
Løse forslag til saken
Referat Stortinget
4Andre behandling
Referat Stortinget
Sak 15
12.06.2017
5Lov
Sanksjonert 16.06.2017 (lov68)
Ikrafttredelse 01.07.2017 (lov 68)
Status
Vedtak i korthet
Stortinget har vedtatt endringer i kringkastingslovens bestemmelser om reklame og sponsing mv. Formålet med endringene er å gi like konkurransevilkår og å bedre finansieringsmulighetene til norske kringkastere vis-à-vis kringkastere som sender fra andre EØS-land. Endringene gjelder bl.a. hvor mye reklame en kringkaster kan sende og at det åpnes for at norske kringkastere kan sende reklame på delt skjerm. Endringene gjelder også identifikasjon av sponsor.
Behandling og vedtak
Lovsaken er ferdigbehandlet
Slik stemte representantene
Første behandling:
VoteringsoversiktBehandling og innstilling
Innstilling avgitt 30.05.2017
Behandlet andre gang i Stortinget 12.06.2017