Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Endringer i kringkastingsloven (reklame og sponsing mv.)

Prop. 102 L (2016-2017), Innst. 363 L (2016-2017), Lovvedtak 101 (2016-2017)

Status: Lovsaken er ferdigbehandlet og sanksjonert i statsråd. Opplysninger om ikrafttredelse fremgår nederst i høyre kolonne.

Lovforslag fra KulturdepartementetSaken er behandlet i familie- og kulturkomiteenInnstilling avgitt 30.05.2017Innst. 363 L (2016-2017)

Saksgang

Status

  • Vedtak i korthet

    Stortinget har vedtatt endringer i kringkastingslovens bestemmelser om reklame og sponsing mv. Formålet med endringene er å gi like konkurransevilkår og å bedre finansieringsmulighetene til norske kringkastere vis-à-vis kringkastere som sender fra andre EØS-land. Endringene gjelder bl.a. hvor mye reklame en kringkaster kan sende og at det åpnes for at norske kringkastere kan sende reklame på delt skjerm. Endringene gjelder også identifikasjon av sponsor.

  • Behandling og vedtak

    Lovsaken er ferdigbehandlet

  • Slik stemte representantene

    Første behandling:
    Voteringsoversikt

  • Behandling og innstilling

    Innstilling avgitt 30.05.2017

    Behandlet andre gang i Stortinget 12.06.2017