Det ble votert over:
- Forslag nr. 26 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 27 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 35 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 39 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 42 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 43 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 49 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 51 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 53 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 55 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 59 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 60 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 63 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 64 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 66 fra Miljøpartiet De Grønne
- Forslag nr. 67 fra Miljøpartiet De Grønne
Mindretallsforslag:
Forslag nr. 26 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen gjennomføre en utredning av hvordan man kan hindre at leasingmarkedet blir en barriere for å nå målet om at alle nye biler i 2025 skal være nullutslippsbiler.
Forslag nr. 27 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen komme tilbake til Stortinget med et forslag til hvordan kommunene kan innføre en frivillig, lokal turistskatt (kurtax) for å finansiere fellesgoder.
Forslag nr. 35 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen utarbeide en sektordelt plan med konkrete mål og virkemidler for elektrifisering av samfunnet.
Forslag nr. 39 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen fremme forslag om fjerning av moms på elbildeling.
Forslag nr. 42 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen fremme forslag til endring av kommunenes inntektssystem slik at dette belønner bærekraftig areal- og naturforvaltning.
Forslag nr. 43 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen åpne for at Buskerudbyen, Grenland, Kristiansand og Nedre Glomma også får anledning til å starte forhandlinger med staten om byvekstavtaler, og at dette ikke utsettes i påvente av en evaluering av ordningen.
Forslag nr. 49 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen legge frem forslag til lovendringer som bidrar til å styrke leietakernes rettigheter.
Forslag nr. 51 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen videreføre og videreutvikle innovasjonsprogrammet FutureBuilt som satsing for grønn omstilling i by- og stedsutvikling og byggenæringen og bidra til at programmet også kan løftes som en nasjonal satsing som omfatter øvrige byregioner, distrikter og landet for øvrig.
Forslag nr. 53 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget forutsetter at statlig finansieringsbidrag til Bybanen til Åsane utgjør minimum 70 pst. av totalkostnad, jf. løfte i Hurdalsplattformen, og ber regjeringen sikre rask fremdrift for tilleggsavtale til byvekstavtalen i Bergensområdet og at alle nødvendige vedtak fattes innen utgangen av 2023.
Forslag nr. 55 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen fremme forslag om finansiering av sykkelveiprosjektet som reguleres samtidig med bybaneprosjektet i Bergen.
Forslag nr. 59 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen sikre bedre korrespondanse mellom togene fra Norge og videre ut i Europa.
Forslag nr. 60 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen opprette et sentralisert system, for eksempel gjennom Entur, hvor reisende med tog enkelt kan bestille hele togreisen på tvers av landegrenser og togoperatører på lik linje med en flyreise.
Forslag nr. 63 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen gjøre det gratis for passasjerer å ta med sykkel på ferger som er en del av det fylkeskommunale kollektivtilbudet, slik at man ikke diskriminerer mellom de som har med personbil, og syklister.
Forslag nr. 64 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen iverksette en satsing på direkte togforbindelse til og fra større byer i Europa.
Forslag nr. 66 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen ta initiativ overfor svenske myndigheter til en felles utredning av ny høyhastighetsbane for person- og godstransport mellom Oslo og Göteborg.
Forslag nr. 67 fra Miljøpartiet De Grønne
Stortinget ber regjeringen om å gjøre miljøstøtteordningen for godstogselskapene til en permanent ordning og vurdere om den bør utvides med en stimuleringsordning for etablering av nye rutetilbud, etter mønster fra sjøfarten.