Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden

Sammendrag

Justis- og beredskapsdepartementet legger i proposisjonen fram forslag om endringar i løyvingane under diverse kapittel i statsbudsjettet for 2012.

Løyvinga på posten dekker utgifter til faste og variable lønnsutgifter og lønnsutgifter til tilkalla og ekstraordinære dommarar.

Domstolanes løyving blei auka med 97,7 mill. kroner til gjennomføring av straffesaka etter terrorangrepa 22. juli 2011. Dei faktiske utgiftene i samband med fyrsteinstansbehandlinga var på 94,4 mill. kroner. Samtidig har det vore utgifter knytt til førebuingar av ei mogeleg ankeinstansbehandling på til saman 2,6 mill. kroner.

På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 410 post 1 med 0,7 mill. kroner.

I samband med innføring av datalagringsdirektivet er det fastsett at domstolane skal behandle alle krav om utlevering av teletrafikkdata. Løyvinga til domstolane er i år auka med 7 mill. kroner til vaktordninga. Innføring av datalagringsdirektivet er nå utsett til 2013. Midlane til vaktordninga vil derfor vere ubrukt i 2012. Det foreslås at midlane nyttast til IKT-formål i domstolane.

Jordskifteretten har heimel til å krevje inn sideutgifter i visse saker. Sideutgiftene skal dekke det tekniske arbeidet i desse sakene. Utgiftene vert ført i eigne saksrekneskap, og utgifter og inntekter skal balansere når saka er avslutta.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert løyvinga under kap. 413 post 21 foreslått auka med 1 mill. kroner.

Løyvinga på posten samsvarar med tilsvarande utgifter under kap. 413 post 21.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert løyvinga under kap. 3413 post 2 foreslått auka med 1 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker godtgjering og tapt arbeidsforteneste til meddommarar, lagrettemedlemer, enkelte sakkyndige, vitne, rettsvitne og reiseutgifter til desse. Løyvinga på posten dekker også utgifter til vitne som møter eller på anna måte gir forklaring for Kommisjonen for gjenopptaking av straffesaker samt naudsynte blodprøver og DNA-testar i arbeidet til kommisjonen.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert løyvinga under kap. 414 post 1 foreslått auka med 10 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker ordinære driftsutgifter i kriminalomsorga.

Samla vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 430 post 1 med 0,496 mill. kroner i 2012.

Løyvinga på posten dekker refusjoner til kommunale omsorgstiltak for prøvelauslatne frå forvaring og varetektssurrogat.

I 2012 er det venta ein reduksjon i utgiftene under kap. 430 post 60. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår derfor å redusere løyvinga under kap. 430 post 60 med 8 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker mellom anna leigeinntekter for teneste- og leigebustadar, refundert kost og husleige, klientavhengige driftstilskot til overgangsbustadene og tilskot frå andre offentlege verksemder til gjennomføring av prosjekt.

Inntektene på posten er venta å verte lågare enn det som er lagt til grunn for løyvinga i 2012.

Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 430 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3430 post 3. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår derfor å redusere løyvinga under kap. 3430 post 3 med 3 mill. kroner mot ein tilsvarande reduksjon i løyvinga under kap. 430 post 1, jf. omtale under kap. 430 post 1.

Løyvinga på posten dekker tilskot til deltaking i internasjonalt fengselssamarbeid.

Tilskot til internasjonalt fengselssamarbeid og samarbeid med EØS er venta å bli høgare enn det som er lagt til grunn for løyvinga i 2012. EØS-samarbeidet blei etablert i 2011. Prosjektmidlar blir gjort tilgjengeleg for kriminalomsorga etterskotsvis etter innsendt dokumentasjon av utgifter. Utbetalingane i 2012 er venta å bli 1,934 mill. kroner. I tillegg har kriminalomsorga mottatt tilskot frå Utanriksdepartementet til internasjonalt fengselsarbeid, slik at det samla tilskotet på posten er venta å bli 3,996 mill. kroner i 2012. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår derfor å auke løyvingane under kap. 3430 post 3 og kap. 430 post 1 med 1,934 mill. kroner, jf. omtale under kap. 430 post 1.

Løyvinga på posten omfattar lønnsutgifter til personale ved Kriminalomsorgas utdanningssenter (KRUS), lønn til aspirantar og drifts- og husleigeutgifter for skulebygget.

Inntekter frå konferansar og sal av opplæringstenester til Politiets utlendingseining (Trandum utlendingsinternat) under kap. 3432 post 3 er venta å bli høgare enn det som er lagt til grunn for løyvinga i 2012. Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 432 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3432 post 3. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår derfor å auke løyvingane under kap. 432 post 1 og kap. 3432 post 3 med 1,088 mill. kroner, jf. omtale under kap. 3432 post 3.

Løyvinga på posten omfattar mellom anna inntekter frå aspirantane sin del av utgifter til skulebøker.

Inntektene under kap. 3432 post 3 er venta å bli høgare enn det som er lagt til grunn for løyvinga i 2012. Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 432 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3432 post 3. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår derfor å auke løyvingane under kap. 432 post 1 og kap. 3432 post 3 med 1,088 mill. kroner, jf. omtale under kap. 432 post 1.

Løyvinga dekker alle ordinære driftsutgifter ved Politidirektoratet, politidistrikta (ikkje Oslo politidistrikt), politireserven og politiet sine særorgan (ikkje Politihøgskulen).

Det er venta ein nedgang i talet på produserte pass. Dette vil gi reduserte utgifter til politiet på 2,3 mill. kroner i 2012. På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 440 post 1 med 2,3 mill. kroner, jf. omtale under kap. 3440 post 1.

Inntektene under kap. 3440 post 3 Salsinntekter er venta å bli høgare enn det som er lagt til grunn for løyvinga i 2012. Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 440 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3440 post 3. Det vert derfor foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 17,8 mill. kroner, jf. omtale under kap. 3440 post 3.

Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 440 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3440 post 4. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling i 2012, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 440 post 1 med 9,2 mill. kroner, jf. omtale under kap. 441 post 1 og kap. 3440 post 4.

Det vert foreslått å auke løyvinga på kap. 440 post 1 med 1,84 mill. kroner mot å redusere løyvinga under kap. 441 post 1 tilsvarande, jf. omtale under kap. 441 post 1.

Flaumane i 2012 har påført politi- og lensmannsetaten meirarbeid med naturskadetakstar, særleg i Troms politidistrikt og i Søndre Buskerud politidistrikt. Justis- og beredskapsdepartementet foreslår derfor å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 3,45 mill. kroner.

Siviltenesta blei avvikla med verknad frå 1. juli 2012. Som ein del av omstillinga vert dei tilsette overført til politi- og lensmannsetaten, konfliktråda og kriminalomsorga. Det vert på denne bakgrunn foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 1,795 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon i løyvinga under kap. 450 post 1, jf. omtale under kap. 450 post 1.

Samla vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 1 med 13,385 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker utgifter til søk etter omkomne på havet, i innsjøar og vassdrag. Løyvinga på posten dekker også nokre personellutgifter og eventuelle utgifter til å betre søkjemetodane.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 440 post 22 med 5 mill. kroner.

Noregs tilskot til EUs yttergrensefond for 2012 er betalt, og det skal ikkje kome ytterlegare utbetalingar i 2012. På denne bakgrunn vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 440 post 73 med 3,083 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker inntekter frå gebyr for pass og våpenløyve. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3440 post 1 med 11 mill. kroner, jf. omtale under kap. 440 post 1.

Løyvinga på posten dekker inntekter frå innbyte og sal av utskifta køyretøy m.m. Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 440 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3440 post 3. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 3 med 17,8 mill. kroner, jf. omtale under kap. 440 post 1.

Løyvinga på posten omfattar eingongsgebyr til dekking av utgifter ved behandling av søknader og gebyr ved feilalarmar der politi- og lensmannsetaten rykkjer ut. Posten dekker også gebyr for Oslo politidistrikt. Justis- og beredskapsdepartementet har fått fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 440 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3440 post 4. Løyvinga under kap. 3440 post 4 er auka i 2012 som følgje av at vaktverksemdslova vart endra frå 2011. Då kontrollarbeidet har hatt mindre omfang enn venta, vert det foreslått å redusere løyvinga med 9,2 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker gebyr i samband med søknader om statsborgarskap, familieinnvandring og løyve for arbeid, busetting og utdanning. Som følgje av auka gebyr og sakstilgang, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 6 med 31,52 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker gebyrinntekter i samband med den sivile rettspleia på grunnplanet – dvs. gebyr for tvangsforretning og forliksrådshandsaming. På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3440 post 7 med 7 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker alle ordinære driftsutgifter ved Oslo politidistrikt.

På bakgrunn av forslag om å redusere løyvinga under kap. 3440 post 4, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 441 post 1 med 1,84 mill. kroner mot tilsvarande auke av løyvinga under kap. 440 post 1.

Siviltenesta vart avvikla med verknad frå 1. juli 2012. Som ein del av omstillinga vert dei tilsette gitt tilbod om stilling ved andre verksemder i justissektoren. Politiet, konfliktråda og kriminalomsorga har i den samanheng motteke medarbeidarar frå Siviltenesta, og overgang til anna verksemd vart gjennomført i løpet av juni/juli 2012.

Justis- og beredskapsdepartementet foreslår at lønns- og driftsmidlar for 2012 vert omdisponert frå kap. 450 til dei respektive kapitla som vert omfatta av omstillinga.

Samla vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 450 post 1 med 3,116 mill. kroner.

Som følgje av avviklinga av siviltenesta vil eigedomen på Dillingøy bli selt. Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap skal handtere avslutninga av rekneskapen under kap. 450/3450 i 2012. Justis- og beredskapsdepartementet har fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 451 post 1 med inntil 75 pst. av meirinntektene under kap. 3451 post 40. I tillegg har departementet fullmakt til å trekke omkostningane ved sal av fast eigedom frå inntektene ved sal før overskytande beløp inntektsførast under kap. 3451 post 40. På denne bakgrunn vert det foreslått at begge fullmaktene under kap. 3451 Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap, post 40 Sal av eigedom mv. vert utvida til også å omfatte sal av eigedomar tidlegare knytt til Siviltenesta, jf. Prop. 1 S (2012–2013).

Med bakgrunn i Prop. 1 S Tillegg 1 (2011–2012) vart det gjort endringar i statsbudsjettet 2012 som følgje av regjeringas forslag om omdanning av Luftforsvaret sin hovudverkstad Kjeller (LHK) til statsforetak, jf. Prop. 3 S (2011–2012). Budsjettet til Justis- og beredskapsdepartementet vart auka med 22,037 mill. kroner i 2012, som ein kompensasjon for meirkostnader i samband med organiseringa av vedlikehaldsarbeidet av redningshelikoptra. Forsvarsdepartementet har berekna at tenesta, som følgje av omstillinga, vil utløyse ein ytterlegare meirkostnad i 2012 på 7,713 mill. kroner. Det vert i denne samanheng foreslått å auke løyvinga under kap. 455 post 1 med 7,713 mill. kroner, mot tilsvarande reduksjon av løyvinga på Forsvarsdepartementets budsjett, jf. omtale i Forsvarsdepartementets proposisjon om endringar i statsbudsjettet 2012.

Posten gjeld utgifter til å engasjere private selskap, til dømes helikopterselskap, og frivillige redningsorganisasjonar i det enkelte redningstilfellet, refusjon til frivillige hjelparar for innsats i redningstenesta, forbruk og erstatning av tapt materiell mv. Forbruket på posten er vanskeleg å anslå. Utgiftene varierer med mengde og omfang av redningsaksjonar. Det har m.a. vore ei generell auke i talet på hendingar.

Rekneskapstal hausten 2012 visar at det har vore eit vesentleg meirforbruk på posten i siste halvår 2012. Dette skuldast at hendingane har kravd større bruk av sivile helikopter- og flyressursar enn før. På denne bakgrunn vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 455 post 21 med 6 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker utgifter til salær og reise- og kostgodtgjering til forsvararar, bistandsadvokatar, tolkar og sakkunnige som er oppnemnd av retten i den einskilde sak eller av Kommisjonen for gjenopptaking av straffesaker. Løyvinga dekker òg tapt arbeidsforteneste til tolkar og sakkunnige som ikkje har krav på salær i straffesaker. Løyvinga dekker vidare visse utgifter til Den rettsmedisinske kommisjon, som honorar/godtgjering og reise- og kursutgifter. Løyvinga dekker dessutan salær og reise- og opphaldsutgifter til aktor i militære straffesaker, visse utgifter i sivile saker og utgifter i Justis- og beredskapsdepartementet til omsetting i rettsoppmodings- og utleveringssaker.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 466 post 1 med 60 mill. kroner.

Norsk Lovtidend inneheld kunngjeringar av lover, forskrifter og ein del andre vedtak. Løyvinga på posten dekker utgifter til tilverking av manuskript og arbeidet med den elektroniske utgåva av Norsk Lovtidend.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 467 post 1 med 0,9 mill. kroner.

Løyvinga på posten skal dekke utgifter til sakkunnige og meddommarar m.m. i saker der det er gitt fri sakføring. Grunna ordninga si karakter er det vanskeleg å anslå utgiftene.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 1 med 1,5 mill. kroner.

Løyvinga på posten skal dekke utgifter til advokat m.m. i saker der det er gitt heil eller delvis fri sakførsel.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 70 med 15 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker utgifter til advokatar og rettshjelparar i saker der det er gitt fritt rettsråd.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 470 post 71 med 25 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker primært tilskot for å sikre arbeid med rettstryggleik og tilskot til rettshjelpsverksemd.

Det er gitt tilskot som overstig løyvinga på posten med 70 000 kroner blant anna fordi det blei gitt tilskot til ein kommune i 2011 som fyrst blei utbetalt i 2012.

Det vert på denne bakgrunn foreslått å auke løyvinga under kap. 470 post 72 med 70 000 kroner mot tilsvarande reduksjon under kap. 476 post 1.

Sakskostnader tilkjend staten i benefiserte saker vert ført under denne posten.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3470 post 1 med 2 mill. kroner.

Etter straffeprosesslova kapitla 30 og 31, jf. forskrift om standardsatsar for erstatning etter strafforfølging, har ein sikta rett til erstatning for økonomisk tap og til oppreising etter faste satsar for krenking eller anna skade av ikkje-økonomisk art dersom vedkommande vert frifunnen, forfølginga vert innstilt eller vedkommande har vore arrestert eller fengsla i strid med sentrale menneskerettskonvensjonar. Løyvinga på posten er regelstyrt.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 471 post 72 med 4 mill. kronar.

Posten er ei regelstyrt overslagsløyving og skal gå til erstatning i saker etter valdsoffererstatningslova, m.a. sakskostnader i samband med søknaden og klagebehandlinga.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 472 post 70 med 76 mill. kroner.

Justis- og beredskapsdepartementet har fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 473 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3473 post 1.

På bakgrunn av venta inntekt i 2012 under kap. 3473 post 1 vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 473 post 1 med 175 000 kroner.

Inntekt på posten er refusjonar som skal dekke utgiftene som Den rettsmedisinske kommisjon har i samband med kurs og andre mogelege inntekter.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å auke løyvinga under kap. 3473 post 1 med 175 000 kroner.

Siviltenesta blei avvikla frå 1. juli 2012. Som ein del av omstillingsprosessen er dei tilsette i siviltenesta overført til politi- og lensmannsetaten, konfliktråda og kriminalomsorga. På denne bakgrunn foreslår Justis- og beredskapsdepartementet å auke løyvinga under kap. 474 post 1 med 0,751 mill. kroner mot tilsvarande reduksjon av løyvinga under kap. 450 post 1, jf. omtale under kap. 450 post 1.

Justis- og beredskapsdepartementet har fullmakt til å overskride løyvinga under kap. 474 post 1 mot tilsvarande meirinntekter under kap. 3474 post 2. På bakgrunn av venta inntekt i 2012 under kap. 3474 post 2 vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 474 post 1 med 1,329 mill. kroner.

Samla vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 474 post 1 med 578 000 kroner.

Inntekter på posten er refusjonar som skal dekke utgiftene til konfliktråda i samband med kurs og konferansar.

På bakgrunn av rekneskapstal og venta utvikling, vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 3474 post 2 med 1,329 mill. kroner.

Løyvinga på posten dekker primært utgifter til rettshjelp i pilotprosjekt med fyrstelinerettshjelp, blant anna til utgifter til prosjektet i en rekke kommunar i Rogaland, Buskerud og Lindesnesregionen.

Det vert foreslått å redusere løyvinga under kap. 476 post 1 med 70 000 kroner mot ei tilsvarande auke i løyvinga under kap. 470 post 72, jf. omtale under kap. 470 post 72. Det vert også foreslått å redusere løyvinga under kap. 476 post 1 med 3,21 mill. kroner på bakgrunn av at venta forbruk vil vere mindre enn det som er lagt til grunn for løyvinga i 2012.

Samla vert det foreslått å redusere løyvinga under kap. 476 post 1 med 3,28 mill. kroner.