Programkategori 21.50 Jernbaneformål
På grunnlag av gjennomført ekstern kvalitetssikring blir det gjort greie for styrings- og kostnadsramme for prosjektet nytt dobbeltspor Lysaker-Sandvika.
Samferdselsdepartementet viser til omtale av prosjektet i St.prp. nr. 1 (2006-2007). I omtalen er det vist til at prosjektet nytt dobbeltspor Lysaker-Sandvika er til ekstern kvalitetssikring og at departementet vil kome tilbake til prosjektet når det er ferdig kvalitetssikra. I St.prp. nr. 1 (2006-2007) er prosjektet oppført med ei foreløpig kostnadsramme på 2 941 mill. 2007-kroner og ei styringsramme på 2 705 mill. 2007-kroner. Det er foreslått å setje av 490 mill. kroner til start av prosjektet i 2007.
Basert på den eksterne kvalitetssikringa er kostnadsramma for prosjektet fastsett til 3 165 mill. 2007-kroner og styringsramma til 2 787 mill. 2007-kroner. Den største uvissa i prosjektet er prisane i entreprenørmarknaden.
Ordninga med statleg kjøp av persontransporttenester med tog og arbeidet med å forhandle fram ei ny rammeavtale med NSB AS som skal gjelde frå 2007, er omtalt i St.prp. nr. 1 (2006-2007), side 103. Forhandlingane går inn i siste fase, og partane drøftar no detaljar som gjeld omfanget av togtilbodet og storleiken på den statlege løyvinga. Samferdselsdepartementet legg til grunn at for 2007 er løyvinga til kjøp av persontransporttenester med tog stor nok til å forbetre togtilbodet.
Rammeavtalen skal gjelde for fire år fram til 2011. Han skal framleis baserast på nettoprinsippet, som inneber at NSB beheld trafikkinntekta frå passasjerane og får ei statleg løyving som tilskot til drifta.
I motsetnad til gjeldande rammeavtale vil den nye avtalen fokusere på løysingar for menneske med nedsett funksjonsevne.
Regjeringa er òg oppteken av at NSB under heile avtaleperioden skal ha interesse av å effektivisere drifta. Departementet vil derfor berre akseptere løyvingar som inneber kontinuerleg effektivisering.
I samband med utarbeidinga av rammeavtalen vil departementet og NSB forhandle fram kjøpsavtalen for 2007.
Komiteen er kjent med at endringene omhandler ekstern kvalitetssikring av nytt dobbeltspor Lysaker-Sandvika og forhandlingene om ny rammeavtale med NSB om kjøp av persontransport med tog.
Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet og Kristelig Folkeparti, har ellers ingen merknader.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet vil vise til sine generelle merknader i Budsjett-innst. S. nr. 13 (2006-2007) og til Fremskrittspartiets alternative budsjett 2007.
Komiteens medlem fra Kristelig Folkeparti viser til Budsjett-innst. S. nr. 13 (2006-2007) og til Kristelig Folkepartis alternative budsjett for 2007. Dette medlem vil peke på at Kristelig Folkeparti vil ha en langsiktig og reell satsing på jernbane som det miljøvennlige og trafikksikre transportmiddelet. Dette medlem viser til at følgende endringer er foreslått i Kristelig Folkepartis alternative budsjett:
"Kap. 1351 Persontransport med tog post 70 Kjøp av persontransport med tog, økes fra 1 598,5 mill. kroner til 1 648,5 mill. kroner. Økningen skal gå til kjøp av persontransport på hele Sørlandsbanen, slik at frekvens og dermed jernbanens andel av de reisende på strekningen kan økes."
Dette medlem viser videre til sine merknader i Budsjett-innst. S. nr. 13 (2006-2007) der det understrekes at det forventes at departementet i ny rammeavtale med NSB om kjøp av jernbanetjenester, stiller krav om universell utforming av nytt materiell, men også oppgradering av eksisterende materiell. Dette medlem viser til sitt forslag i den forbindelse:
"Stortinget ber Regjeringen stille krav om universell utforming av nytt materiell, men også oppgradering av eksisterende materiell i ny rammeavtale med NSB om kjøp av jernbanetjenester."
På denne bakgrunn ser dette medlem det som svært positivt at det i proposisjonen slås fast at den nye avtalen vil fokusere på løsninger for mennesker med nedsatt funksjonsevne.