Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

2. Hovudtrekk ved dei største utgifts- og inntektsendringane på postnivå

Den totale utgiftsramma er redusert med 82,6 mill. kroner. Driftsbudsjettet er totalt foreslått auka med 137,6 mill. kroner, mens investeringsbudsjettet er foreslått redusert med 220,2 mill. kroner.

Nedanfor er dei største og viktigaste endringane forklart på post/kapittelnivå.

Post 1 er foreslått auka med totalt 99,6 mill. kroner.

Post 1 er foreslått tilført 43 mill. kroner i samband med forsering av samarbeidet i Provincial Reconstruction Team (PRT) i Nord-Afghanistan, 60 mill. kroner i teknisk justering i samband med nye retningsliner for kva som skal posterast på respektive drift og investering i samband med gjennomføring av investeringsprosjekt, 33 mill. kroner for å halde transportflyet C-130 i operativ stand, 10 mill. kroner til restaurering av KNM ALTA og 2,5 mill. kroner til Forsvarets musikk. Vidare foreslår Regjeringa at posten vert tilført 17,4 mill. kroner i tilleggsløyving grunna kompensasjon for auka meirverdiavgift i Luftforsvaret. I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre postar som samla gir ein auke på 9,5 mill. kroner.

Omdisponeringane frå posten gjeld 60 mill. kroner til finansiering av utgifter over post 50 Statens Pensjonskasse og 15,8 mill. kroner for å ivareta tilpassing av dei gamle bygningane ved Fredriksvern verft i Stavern til bruk for justissektoren.

Elles er det gjort omdisponeringar mellom kapittel/postar basert på analysar og vurderingar, inkludert prognosar. Ein vesentleg del av endringane mellom kapitla skuldast tekniske justeringar for å oppnå ei reindyrking av kap. 1725 Fellesinstitusjoner og utgifter under Forsvarsstaben , for å reflektere dei nye felles­avdelingane som er oppretta og underlagt Forsvarsstaben og ny organisering av Forsvarsstaben.

Følgjande vesentlege endringar er gjort på dei ein­skilde kapitla:

Kapitlet er foreslått redusert med 40,6 mill. kroner. Reduksjonen skuldast omdisponeringar frå kapitlet for å dekkje ymse meirbehov på andre kapittel og postar, som å tilpasse bygningane ved Fredriksvern verft i Stavern til bruk for justissektoren (15,8 mill. kroner). I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre kapittel som samla gir ein reduksjon på 24,8 mill. kroner.

Kapitlet vert foreslått redusert med 16 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak overføring av lønsmidlar i samband med vertslandsstøtte til NATO på Ørland (3 mill. kroner), finansiering av stillingar til regional støttefunksjon i Heimevernet (4 mill. kroner), og auka kostnader knytte til allierte treningssentra (32 mill. kroner).

Kapitlet vert foreslått tilført midlar i samband med naudsynt styrking av tenesta ved Joint Warfare Centre (JWC) (22 mill. kroner).

Kapitlet er foreslått auka med 500,3 mill. kroner. Auka skuldast i hovudsak tekniske justeringar for å oppnå ei reindyrking av kapitlet for å reflektere dei nye fellesavdelingane som er oppretta og underlagt Forsvarsstaben og ny organisering av Forsvarsstaben.

Kapitlet er m.a. tilført 370 mill. kroner i samband med at ansvar for drift av Forsvarets kompetansesentra for logistikk og kommando-, kontroll- og informasjonssystem (FKL og FK KKIS), er overført til kap. 1725 (jf. Innst. S. nr. 234 (2003-2004), jf. St.prp. nr. 42 (2003-2004)), 22 mill. kroner er overført frå forsvarsgreinene til Forsvarets sanitet til sentral drift av tannlegetenester, 56 mill. kroner i samband med at kapitlet overtar kostnader for elevar på hovudstudiet ved Forsvarets skolesenter og 5 mill. kroner i samband med flytting av midlar til drift av Forsvarets arkivadministrasjon. 123 mill. kroner er tilført frå andre kapittel i samband med finansiering av auka ammunisjons- og drivstofflager (dette ved gevinstrealisering grunna pålagt reduksjon av administrative utgifter på dei andre kapitla), 89 mill. kroner i samband med sentralisering av IT-driftskostnader og 45 mill. kroner i samband med sentralisering av rabatterte vernepliktsreiser. Det er òg gjort tekniske justeringar mot andre kapittel som samla gir ein auke på 5 mill. kroner.

Omdisponeringane frå posten gjeld finansiering av stillingar ført over til kap. 1740 Forsvarets logistikk­organisasjon (24 mill. kroner), 22 mill. kroner er overført til kap. 1720 grunna meirbehov ved Joint Warfare Centre (JWC) og 5 mill. kroner er overført til kap. 1795 grunna meirbehov i samband med musikk og museumsverksemd. 11 mill. kroner er overført til kap. 1790 Kystvakta grunna høgare drivstoffutgifter enn forventa, 93 mill. kroner er overført kap. 1740 grunna meirbehov i samband med sikring av ammunisjon og våpenlager og 60 mill. kroner er omdisponert i samband med finansieringa av meirutgifter til Statens Pensjonskasse.

Kapitlet er foreslått redusert med 468,6 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak tekniske flyttingar til kap. 1725 for å reindyrke kapitlet og for å reflektere dei nye fellesavdelingane som er oppretta og underlagt Forsvarsstaben og ny organisering av Forsvarsstaben.

Kapitlet er m.a. redusert i samband med oppretting av Forsvarets kompetansesentra (FKL og FK KKIS) (335 mill. kroner), drift av tannlegetenestene som er overført til Forsvarets sanitet (11 mill. kroner), kostnader for elevar på hovudstudiet ved Forsvarets skolesenter (23 mill. kroner), oppretting av Forsvarets arkivadministrasjon (1 mill. kroner) og at Forsvarets sanitet overtar ansvaret for Ridderrennet (1,5 mill. kroner). Vidare er kapitlet redusert med 47 mill. kroner i samband med sentralisering av IT-driftskostnader, 24 mill. kroner i samband med sentralisering av rabatterte vernepliktsreiser, 24 mill. kroner grunna reduksjon av administrative utgifter og 23 mill. kroner i samband med finansiering av stillingar overtatt av kap. 1740 Forsvarets logistikkorganisasjon. I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre kap. som samla gir ein reduksjon på 4 mill. kroner.

Kapitlet er tilført midlar i samband med finansiering av stillingar til regional støttefunksjon (25 mill. kroner).

Kapitlet er foreslått redusert med 77,9 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak tekniske flyttingar til kap. 1725 for å reindyrke kapitlet og å reflektere dei nye fellesavdelingane som er oppretta og underlagt Forsvarsstaben og ny organisering av Forsvarsstaben. Kapitlet er m.a. redusert i samband med oppretting av Forsvarets kompetansesentra (FKL og FK KKIS) (19 mill. kroner), drift av tannlegetenestene som er overført til Forsvarets sanitet (6 mill. kroner), kostnader for elevar på hovudstudiet ved Forsvarets skolesenter (16 mill. kroner), og oppretting av Forsvarets arkivadministrasjon (3 mill. kroner). Vidare er kapitlet redusert med 3 mill. kroner i samband med sentralisering av IT-driftskostnadar, 11 mill. kroner i samband med sentralisering av rabatterte vernepliktsreiser og 20 mill. kroner grunna reduksjon av administrative utgifter.

Kapitlet er foreslått redusert med 70,7 mill. kroner. Reduksjonen skuldast i hovudsak tekniske flyttingar til kap. 1725 for å reindyrke kapitlet for å reflektere dei nye fellesavdelingane som er oppretta og underlagt Forsvarsstaben og ny organisering av Forsvarsstaben.

Kapitlet er m.a. redusert vedrørande oppretting av Forsvarets kompetansesentra (FKL og FK KKIS) (15 mill. kroner), drift av tannlegetenestene som er overført til Forsvarets sanitet (4 mill. kroner), kostnader for elevar på hovudstudiet ved Forsvarets skolesenter (16 mill. kroner) og oppretting av Forsvarets arkivadministrasjon (1 mill. kroner). Vidare er kapitlet redusert med 22 mill. kroner i samband med sentralisering av IT-driftskostnader, 9 mill. kroner i samband med sentralisering av rabatterte vernepliktsreiser, 27 mill. kroner grunna reduksjon av administrative utgifter og 13 mill. kroner i samband med finansiering av stillingar til regional støttefunksjon på andre kap.. I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre kap. som samla gir ein reduksjon på 14 mill. kroner.

Kapitlet er tilført 33 mill. kroner i samband med naudsynt vedlikehald av transportflyet C-130 for å halde det i operativ stand og 17,4 mill. kroner grunna innføring av meirverdiavgift på tenester frå AVINOR.

Kapitlet er foreslått redusert med 35,2 mill. kroner. Reduksjonen skuldast tekniske flyttingar til kap. 1725 for å reindyrke kapitlet for å reflektere dei nye fellesavdelingane som er oppretta og underlagt Forsvarsstaben og ny organisering av Forsvarsstaben.

Kapitlet er m.a. redusert i samband med oppretting av Forsvarets kompetansesentra (FKL og FK KKIS) (0,8 mill. kroner), drift av tannlegetenestene som er overført til Forsvarets sanitet (1,5 mill. kroner) og oppretting av Forsvarets arkivadministrasjon (0,5 mill. kroner). Vidare er kapitlet redusert i samband med reduksjon av administrative kostnader (6 mill. kroner) og med 1,4 mill. kroner i samband med sentralisering av rabatterte vernepliktsreiser. I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre kap. som samla gir ein reduksjon på 25 mill. kroner.

Kapitlet er foreslått auka med 182 mill. kroner. Auken skuldast finansiering av stillingar overtatt av Forsvarets logistikkorganisasjon (24 mill. kroner), auka kostnader i hovudsak knytt til allierte treningssentra (45 mill. kroner) og meirbehov i samband med sikring av ammunisjon og våpenlager (93 mill. kroner). Vidare er kapitlet tilført midlar i samband med teknisk justering etter tidlegare omorganiseringar mellom Forsvarets logistikkorganisasjon og kompetansesentra (24 mill. kroner). I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre kap. som samla gir ein auke på 50 mill. kroner.

Omdisponeringane frå kapitlet gjeld i hovudsak reduksjon av administrative kostnader (37 mill. kroner) og sentralisering av IT-driftskostnader (17 mill. kroner).

Kapitlet er foreslått auka med 60 mill. kroner som skuldast eit meirbehov grunna justerte retningsliner for budsjettering og rekneskapsføring mellom postane 45 og 1 på kap. 1760.

Kapitlet er foreslått auka med 4 mill. kroner. Auken skuldast i hovudsak høgare drivstoffutgifter (11 mill. kroner) og høgare leigekostnader for KV Harstad (2 mill. kroner) enn budsjettert. I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre kap. som samla gir ein reduksjon på 9 mill. kroner.

Kapitlet er foreslått auka med 3,5 mill. kroner som skuldast høgare driftskostnader enn budsjettert.

Kapitlet er foreslått auka med 46,7 mill. kroner som i hovudsak gjeld forsering av samarbeidet i Provincial Reconstruction Team (PRT) i Nord-Afghanistan for å søkje å styre unna klimatiske problem (43 mill. kroner). Utgiftene var opprinneleg planlagde for 2006. I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre kap. som samla gir ein auke på 4 mill. kroner.

Kapitlet er foreslått auka med 11,5 mill. kroner. Auken skuldast eit meirbehov i samband med restaurering av KNM ALTA (10 mill. kroner) og styrking av Forsvarets musikk (7,5 mill. kroner). I tillegg er det gjort tekniske justeringar mot andre kap. som samla gir ein auke på 6 mill. kroner.

Posten er foreslått redusert med 20 mill. kroner. Løyvinga representerer ein reserve for Forsvarsdepartementet som er foreslått nytta til å dekkje ymse meirbehov på andre kap. og postar, mellom anna midlar til restaurering av KNM ALTA og styrking av Forsvarets musikk (jf. endringane i post 1).

Posten er foreslått redusert med 291 mill. kroner. Reduksjonen gjeld m.a. 43 mill. kroner til kap. 1792 i samband med forsering av samarbeidet i Provincial Reconstruction Team (PRT) i Nord-Afghanistan. Utgiftene var opprinneleg planlagde for 2006, og beløpet vil såleis bli søkt omgruppert tilbake til post 45 hausten 2006. Vidare skuldast 60 mill. kroner tekniske justeringar grunna justerte retningsliner for kva som skal posterast på høvesvis drift og investering og 33 mill. kroner til vedlikehald av transportflyet C-130 for å halde det i operativ stand. Regjeringa foreslår vidare å overføre 155 mill. kroner til investeringar i eigedomar, bygg og anlegg (EBA) (kap. 1710, post 47). Bakgrunnen er eit behov for best mogeleg å periodisere investeringsporteføljene på høvesvis materiell- og eigedoms- og bygg- og anleggssida (EBA). Periodiseringa er planlagd å bli utlikna i løpet av 2006 og 2007. Beløpet vil bli nytta på EBA-investeringsområdet til omstillingskritiske investeringsprosjekt, driftseffektiviserande tiltak og fornying av nedslite og lite tidsmessig EBA.

Posten er foreslått auka med 170,8 mill. kroner. Regjeringa foreslår å auke løyvinga til investeringar i eigedomar, bygg og anlegg (EBA) med 155 mill. kroner i 2005. Bakgrunnen er eit behov for best mogeleg å periodisere investeringsporteføljene på høvesvis materiell- og eigedoms- og bygg- og anleggssida (EBA). Periodiseringa er planlagd å bli utlikna i løpet av 2006 og 2007. Beløpet vil bli nytta på EBA-investeringsområdet til omstillingskritiske investeringsprosjekt, driftseffektiviserande tiltak og fornying av nedslite og lite tidsmessig EBA.

Vidare skuldast auken tilpassing av dei gamle bygningane ved Fredriksvern verft i Stavern til bruk for justissektoren (15,8 mill kroner).

Posten er foreslått auka med 60 mill. kroner i samband med finansieringa av meirutgifter til Statens Pensjonskasse.

Posten er foreslått redusert med 1,3 mill. kroner i samband med eit mindrebehov på posten.

Posten er foreslått redusert med 0,8 mill. kroner i samband med eit mindrebehov for rentestønad til Befalets låneordning.

Det er registrert mindreinntekter på 100 mill. kroner.

Endringar på posten er av teknisk karakter, og endrar ikkje det totale inntektsnivået. Følgjande vesentlege endringar er gjort på dei einskilde kapitla:

Kapitlet er auka med 0,4 mill. kroner. Auken skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla.

Kapitlet er redusert med 26,8 mill. kroner. Reduksjonen skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla.

Kapitlet er redusert med 5,4 mill. kroner. Reduksjonen skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla.

Kapitlet er redusert med 1,5 mill. kroner. Reduksjonen skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla.

Kapitlet er redusert med 0,7 mill. kroner. Reduksjonen skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla.

Kapitlet er auka med 34 mill. kroner. Auken skuldast teknisk flytting av inntekter mellom kapitla.

Posten er foreslått redusert med 100 mill. kroner. Dette skuldast lågare framdrift i NATO-prosjekta enn det ein la til grunn ved utarbeidinga av 2005-budsjettet. Reduksjonen vert dekt gjennom nedtrekk på kap. 1760, post 48.