Samandrag
- Budsjettkonsekvensar i samband med aksjesalet i Statoil ASA
- Oppfølging av oppmodingsvedtak nr. 469 (2003-2004)
- Bruk av fullmakter under SDØE
- Endringar i eigarskap i anlegg på St. Fergus i Skottland
- Utviklinga i Snøhvit-prosjektet
Olje- og energidepartementet legg i proposisjonen fram forslag til endringar på statsbudsjettet for 2004.
Vidare blir det gjort greie for:
– forslag om statleg garanti knytt til deponi for lågradioaktivt avfall,
– budsjettkonsekvensar i samband med aksjesalet i Statoil ASA,
– oppfølginga av oppmodingsvedtak nr. 469 (2003-2004),
– bruk av fullmakter under Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsverksemda (SDØE),
– endringar i eigarskap i anlegg på St. Fergus i Skottland,
– utviklinga i Snøhvit-prosjektet.
Dei foreslåtte endringane på statsbudsjettet for 2004 gjeld følgjande kapitler:
– Kap. 1800 Olje- og energidepartementet (jf. kap. 4800)
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
– Kap. 1810 Oljedirektoratet (jf. kap. 4810)
Post 1 Driftsutgifter
Post 21 Spesielle driftsutgifter
– Kap. 1820 Norges vassdrags- og energidirektorat (jf. kap. 4820 og 4829)
Post 1 Driftsutgifter
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
Post 22 Sikrings- og miljøtiltak i vassdrag, kan overføres
– Kap. 1825 Omlegging energibruk og energiproduksjon
Post 21 Spesielle driftsutgifter, kan overføres
– Kap. 2440/5440 Statens direkte økonomiske engasjement i petroleumsvirksomheten
– Kap. 2490 NVE Anlegg (jf. kap. 5490, 5491 og 5603)
Post 24 Driftsresultat
– Kap. 2442 Disponering av innretningar på kontinentalsokkelen
Post 70 Tilskudd, overslagsbevilgning
– Kap. 4810 Oljedirektoratet (jf. kap. 1810)
Post 2 Oppdrags- og samarbeidsvirksomhet
Post 3 Refusjon av tilsynsutgifter
Post 4 Salg av undersøkelsesmateriale
– Kap. 4811 Statoil ASA
Post 90 Salg av aksjer
– Kap. 4820 Norges vassdrags- og energidirektorat (jf. kap. 1820)
Post 1 Gebyr- og avgiftsinntekter
Post 2 Oppdrags- og samarbeidsvirksomheten
Post 40 Sikrings- og miljøtiltak i vassdrag
– Kap. 4860 Statsforetak under Olje- og energidepartementet
Post 70 Garantiprovisjon, Statnett SF
– Kap. 5490 NVE Anlegg (jf. kap. 2490)
Post 1 Salg av utstyr mv.
Det vises i proposisjonen til at Stortinget i 2001 ga Olje- og energidepartementet fullmakt til å ta inn nye og andre eigarar i Statoil ASA (Statoil) i tillegg til staten tilsvarande 1/3 av verdien til selskapet, jf. St.prp. nr. 36 og Innst. S. nr. 198 (2000-2001). I samband med delprivatiseringa og børsnoteringa av selskapet i juni 2001 blei 18,3 pst. av aksjane i selskapet selde frå staten til nye eigarar. Olje- og energidepartementet gjennomførte i juli 2004 eit sal av om lag 116,8 mill. aksjar i Statoil.
Statens eigardel i selskapet er etter dette 76,3 pst. og inntektene frå sal av aksjar utgjer i alt kr9858595950. Totale utgifter i samband med salet var på om lag 25,2 mill. kroner.
Departementet følgjer systematisk opp alle olje- og gassfelt på norsk sokkel, medrekna prosjekta nemnd i oppmodingsvedtaket. Regjeringa gjorde framlegg om nokre justeringar i petroleumsskattesystemet i Revidert nasjonalbudsjett 2004 for mellom anna å stimulere til ny aktivitet.
I samband med den årlege handsaminga av statsbudsjettet gjev Stortinget fullmakter til Kongen i statsråd og Olje- og energidepartementet, jf. St.prp. nr. 1 og Budsjett-innst. S. nr. 9 (2003-2004). I tillegg har Stortinget gjeve Olje- og energidepartementet fullmakter i samband med handsaminga av St.prp. nr. 24 og St.prp. nr. 41 (2003-2004), jf. Innst. S. nr. 65 og Innst. S. nr. 159 (2003-2004).
Olje- og energidepartementet gjer i proposisjonen greie for bruken av desse fullmaktene.
Olje- og energidepartementet ber i proposisjonen Stortinget slutte seg til at staten ved Olje- og energidepartementet kan godkjenne at Petoro AS kan delta i dei naudsynte transaksjonane knytt til Vesterled og FUKA.
Departementet viser til omtalen av Snøhvit-prosjektet i St.prp. nr. 1 (2004-2005). Det har ikkje komme noko nytt kostnads- og tidsoverslag i forhold til det som har vore omtala tidlegare. Operatøren, Statoil, planlegg å komme med eit oppdatert kostnadsestimat og ein oppdatert tidsplan for prosjektet innan utgangen av året.