2. Programkategori 21.3 Vegformål
Sammendrag
Kap. 4320 Statens vegvesen (jf. kap. 1320)
Post 02 Diverse gebyr
Samferdselsdepartementet gjer framlegg om å auke kap. 4320 Statens vegvesen post 02 Diverse gebyr, med 6,3 mill. kroner på grunn av at gebyret for dagprøvekjennemerke blir auka frå 60 kroner til 100 kroner frå 1. juli 1998. Departementet gjer òg framlegg om å auke kap. 1320 Statens vegvesen post 23 Trafikktilsyn, drift og vedlikehald av riksvegar m.v., med 6,3 mill. kroner.
Meirinntektfullmakt - endring som følgje av nytt budsjettsystem
Frå og med 1998 er det innført eit nytt budsjettsystem for vegformål der kostnadene til administrasjon er knytt til konkrete oppgåver i staden for å bli ført på eit eige kapittel.
Samferdselsdepartementet gjer framlegg om at meirinntektfullmakt i samband med kap. 4320 Statens vegvesen postane 01 Salsinntekter og 03 Inntekter ifølgje fullmakt (eksklusive husleigeinntekter), blir knytt til kap. 1320 post 23 Trafikktilsyn drift og vedlikehald av riksvegar m.v., i staden for tidlegare kap. 1320 Vegadministrasjon postane 01 Løn og godtgjersle og 11 Varer og tenester.
E18 Kristiansand - tilleggserstatning for Oddernesveien 3
Samferdselsdepartementet foreslår at den førre eigaren av Oddernesveien 3 i Kristiansand, Alf Berger, får utbetalt eit vederlag på kr 100.000 i samband med det tidlegare salet av eigedomen, og at beløpet blir belasta Ev 18-prosjektet i Kristiansand.
Fv 427 Storhaugtunnelen i Stavanger kommune
I proposisjon blir det orientert om at prosjektet Fv 427 Storhaugtunnelen i Stavanger kommune fyller krava til alternativ bruk av storbymidlar.
Prosjektet er omtalt i St.meld. nr. 37 (1996-1997) NVVP 1998-2007. Det er der vist til intensjonsavtale mellom Statens vegvesen Rogaland, Stavanger kommune og Rogaland fylkeskommune om alternativ bruk av riksvegmidlar til prosjektet. Då NVVP blei lagd fram, låg det ikkje føre fullgod dokumentasjon av at prosjektet fyller krava som er sette for alternativ bruk av riksvegmidlar. Prosjektet blei difor omtala slik: « Prosjektet kan gjennomføres i perioden 1998-2001. » Vegdirektoratet har no lagt fram slik dokumentasjon.
Storhaugtunnelen er eit nytt fylkesvegsamband mellom Rv 44, Ev 39 og austre bydelar i Stavanger. Prosjektet omfattar bygging av 1,6 km ny veg, inkludert ein tunnel på om lag 1,3 km, tre rundkøyringar og ein gang- og sykkelvegundergang. Kostnadene (i 1997-kroner) er 95 mill. kroner.
Etter intensjonsavtalen skal Stavanger kommune og Rogaland fylkeskommune kvar dekkje 25 % av kostnadene. Staten skal dekkje 50 % av kostnadene og auka budsjettkostnader som følgjer av nytt budsjettsystem frå 1. januar 1998.
Storhaugtunnelen vil betre trafikkavviklinga på Rv 509, særleg for kollektivtrafikken.
Prosjektet startar i 1998 med lokale midlar. Departementet vil kome tilbake med framlegg om løyving av statlege midlar i budsjetta for 1999 og 2000, innafor Rogalands ramme for øvrige riksvegar.
Komiteens merknader
Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre, har ingen merknader.
Komiteens medlem fra Fremskrittspartiet finner det ikke riktig å øke dagprøvekjennemerket fra kr 60 til kr 100 pr. dag.
Disse medlemmer mener at bilistenes utgifter allerede er høye nok, og dagprøvekjennemerket skal ikke være en ny avgift.
Disse medlemmer vil derfor stemme imot forslaget til økninger i bevilgninger under kap. 1320 post 23 og kap. 4320 post 02.
Disse medlemmer har for øvrig ingen merknader.
Komiteens medlemmer fra Høyre går imot å øke gebyret for dagprøvekjennetegn fra kr 60 til kr 100. Ut fra en prinsipiell vurdering er det ikke ønskelig å endre på budsjettposter i løpet av budsjettperioden. Skal en slik endring likevel finne sted, må tungtveiende momenter foreligge. Det synes det ikke å gjøre i denne saken. Derfor bør gebyrjusteringen avvises.
Disse medlemmer vil derfor stemme imot forslaget til økninger i bevilgninger under kap. 1320 post 23 og kap. 4320 post 02.
Disse medlemmer har for øvrig ingen merknader.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser til at en begrunnelse for Storhaugtunnelen er at den vil representere en bedring for kollektivtrafikken.
Dette medlem vil understreke at denne tunnelen ikke er et tilstrekkelig grunnlag for å utvikle kollektivtrafikken i Stavanger/Nord-Jæren. Dette medlem støtter arbeidet for å innføre et bompenge- eller veiprisingssystem som kan bidra til en helhetlig løsning for de trafikale problem, bl.a. ved å finansiere en økt kollektivsatsing.
Dette medlem har for øvrig ingen merknader.