Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

2. Merknader frå komiteen

      Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Mimmi Bæivi, Bjarne Håkon Hanssen, Kjell Opseth, Torstein Rudihagen, Oddbjørg Ausdal Starrfelt og Rita Tveiten, frå Framstegspartiet, Øystein Hedstrøm og Terje Knudsen, frå Kristeleg Folkeparti, Modulf Aukan og Anita Apelthun Sæle, frå Høgre, Ansgar Gabrielsen og Ivar Kristiansen, frå Senterpartiet, leiaren Odd Roger Enoksen og frå Venstre, Leif Helge Kongshaug, har merka seg at det vart oppnådd semje mellom staten og Noregs Fiskarlag om stønadsavtale for 1995, og at det vart løyvd 120 mill. kroner til gjennomføring av desse stønadstiltaka. Komiteen har òg merka seg at det ikkje vart oppnådd semje mellom staten og Noregs Fiskarlag om stønadsavtale for 1996, og at stønadstiltaka vart fastsette ved vedtak i Stortinget der det vart løyvd 70 mill. kroner til gjennomføring av stønadstiltak i 1996. Løyvinga var den same som det siste tilbodet frå staten under tingingane med Noregs Fiskarlag. I tillegg vart det løyvd 18 mill. kroner til førings- og pakketilskot.

       Komiteen er nøgd med den positive inntekts- og kostnadsutviklinga i næringa, og at dette har ført til at fiskerinæringa i perioden har gått nye steg mot å verta ei sjølvstendig næring uavhengig av økonomisk stønad. Dette er i tråd med uttalt målsetjing.

       Komiteen er kjent med at direkte pristilskott vart avvikla i den førre meldingsperioden, og at ein del ordningar har vore avvikla i denne perioden. Komiteen har merka seg at det ikkje vart avsett middel til marknadsføringstiltak i 1995 og 1996 og at ordninga er avvikla, og at 1,5 mill. kroner vart overført til Eksportutvalet for fisk. Komiteen vil framheva effektiviseringstiltak innanfor ordninga med fiskeforsøk og rettleiingsteneste, arbeidsmiljøtiltak om bord på fiskefartøy innafor ordninga med omstillings- og strukturtiltak og kvinneretta og kompetansehevande tiltak som kjem inn under andre tiltak. Komiteen vil peika på at det, særleg i ei tid med stor konkurranse om arbeidskraft, vil vera naudsynt for næringa å satsa offensivt både på kompetanse- og rekrutteringstiltak.

       Komiteen har merka seg at det generelt har vore ei positiv utvikling når det gjeld inntektstilhøve i næringa, sjølv om dette varierer, m.a. ut frå storleiken på fartøya.

       Komiteen er samd i at det ikkje er naudsynt å leggja fram for Stortinget eigne meldingar om gjennomføringa av stønadstiltaka i næringa og at det i staden kan rapporterast i samband med dei årlege budsjettproposisjonane.

       Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser til partiets prinsipielle holdning til støtteavtaler og tiltak overfor enkelte næringer.

       Disse medlemmer mener en avvikling av særordninger og selektiv virkemiddelbruk i form av en næringsavtale for fiskeriene vil gi grunnlag for en effektiv fiskerinæring som kan være konkurransedyktig.

       Disse medlemmer vil hevde at generell virkemiddelbruk i form av lavere skatter og avgifter og fjerning av konkurranseregulerende lovverk, er veien å gå for å nå målet om en robust fiskerinæring. Fremskrittspartiet mener en annen organisering og struktur vil åpne for en bedret avkastning av fiskeformuen.