8. Kap. 1321 Drift av statens vegar m.v. - Krav om ekstra styrmann
8.1 Samandrag
Etter pålegg frå Sjøfartsdirektoratet er det tilsett ekstra styrmann på 50 pbe ferjer frå januar 1996. Samferdselsdepartementet vart kjent med pålegget så seint at det ikkje vart mogleg å få tatt omsyn til dette i tilskotstingingane for 1996 med ferjeselskapa.
Kostnadene for 1996, rekna til ca 21 mill. kroner, vert foreslått finansiert dels gjennom takstauke (ca 10 mill. kroner ved lokale takstavvik) frå 1. juni 1996 og dels gjennom auke i tilskotet.
Auken i tilskotet blir dekt ved at kap. 1321 får ein mindre del enn elles av den generelle innsparinga pga. lågare prisvekst, som Regjeringa har gjort framlegg om i St.prp. nr. 58 (1995-1996).
8.2 Komiteens merknader
Komiteen har merket seg forslaget om inndekning av merkostnaden ved ekstra styrmann på 50 pbe ferjer.
Komiteen vil imidlertid legge vekt på at tilbudet til publikum i ferjesambandene ikke blir endret i særlig grad som følge av pålegget og inndekningsbehovet.
Komiteen forutsetter derfor at dette pålegg ikke skal føre til reduksjoner av ruteforbindelsene. Komiteen regner derfor med at departementet finner en tilfredsstillende løsning på de økonomiske konsekvenser.
Komiteen viser for øvrig til at departementet i St.prp. nr. 64 (1995-1996) og i svar til komiteen har meddelt Vegdirektoratet at det ikke må nyttes rutereduksjoner ved finansiering av styrmannspålegget.
Komiteen finner det ikke riktig at dekningen for de økte bemanningskravene skal dekkes ved økte takster.
Komiteen ber departementet finne dekning for disse utgiftene på annen måte.