11. E6 Østfold grense - Hedmark grense
11.1 Samandrag
Prosjektet Østfold grense - Vestby er omtalt i St.meld. nr. 34 (1992-1993) og i St.prp. nr. 1 (1995-1996).
Ifølgje St.meld. nr. 34 (1992-1993) skulle utbygginga skje i to fasar. Fase 1 omfattar førebuande arbeid som blir gjennomført parallelt med NSB si utbygging til dobbeltspor, medan fase 2 omfattar utbygging til firefelts veg på heile strekninga. Det har vore lagt til grunn at heile anlegget skulle stå ferdig i år 2000.
I budsjettproposisjonen for 1996 er det lagt opp til at fase 2 skal skje i to trinn, ved at det først blir bygd ut to felt. Det er for 1996 avsett 79 mill. kroner til fase 2a.
Etter at planleggingsarbeidet er ført vidare, viser det seg at ei slik trinnvis utbygging vil føre til ein kostnadsauke for prosjektet på 45 mill. kroner.
Det blir foreslått at ein no går direkte på utbygging av fire felt.
Tabellen under pkt. 4.5.1 i proposisjonen viser kostnader ved direkte utbygging til fire felt og trinnvis utbygging (2+2 felt).
Utbygginga til firefelts veg kan starte sommaren 1996. Det er venta at det meste av anlegget vil bli opna for trafikk før sommaren 1998, og at heile anlegget vil bli opna hausten 1998.
11.2 Komiteens merknader
Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Høyre og Kristelig Folkeparti, slutter seg til forslaget om at prosjektet Østfold gr. - Vestby utbygges direkte til fire felt. Flertallet viser til den økte sikkerheten, den økonomiske besparelsen og den forbedrede trafikkavvikling en vil oppnå på E6 i den forbindelse.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser til sine tidligere merknader vedr. denne parsellen av E6.