Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

1. Innledning

   Til Stortinget.

       Dokumentet inneheld dette framlegget:

       « Stortinget ber Regjeringen legge til rette for at trafikklærerutdanningen blir styrket faglig og pedagogisk. I denne sammenheng må muligheten for å legge trafikklærerutdanningen inn i høgskolesystemet vurderes. »

       Forslagsstillarane peikar på at trafikken pregar born og unge sitt oppvekstmiljø alt meir. Å få fram ansvarlege haldningar krevjer systematisk påverknad over tid. Berre få vidaregåande skular har trafikkopplæring, men ein læreplan for trafikk- og bilføraropplæring som nasjonalt valfag er no vedteke. Bilføraropplæringa bør gå føre seg i eit samarbeid mellom vidaregåande skule, elev/føresette og private trafikkskular.

       Det må setjast høgare krav til trafikklærarutdanninga. Trondheim lærarhøgskule har utvikla ein modell som bør vurderast sett i verk. Kjørelærarutdanninga er no berre eitt års vidaregåande utdanning. Ein bør snarast få ei heilskapleg vurdering av opplæringsbehovet for trafikklærarar og dei private kjøreskulane som pedagogiske verksemder, og vurdere å leggje trafikklærarutdanninga inn i høgskulesystemet. Ved Stortinget si handsaming av Norsk veg- og vegtrafikkplan 1994-97 etterlyste heile samferdselskomiteen ei heilskapleg vurdering av opplæringskrava til alle førarkortklassar, opplæringsbehov for trafikklærarar og dei private kjøreskulane som pedagogiske verksemder.