1. Proposisjonens hovedinnhold
I proposisjonen legges frem forslag til endring av lov 16. juli 1999 nr. 69 om offentlige anskaffelser. Forslaget er en oppfølging av Stortingets behandling av Odelstingsproposisjon nr. 71 (1997-1998), som igjen bygger på utredningen i NOU 1997:21 fra Utvalget for revidering av det statlige anskaffelsesregelverket (Tronslin-utvalget). Stortingsbehandlingen resulterte i ny lov av 16. juli 1999 nr. 69 om offentlige anskaffelser. Det foreslås nå en lovendring som åpner for at Kongen kan gi et felles regelverk for statlig og kommunal sektor ut over de forpliktelser som følger av Norges internasjonale avtaler på området. Lovens ikraftsetting er utsatt i påvente av en felles forskrift, slik at iverksetting av nytt regelverk skjer til samme tid.
Etter dagens lov er adgangen til å gi forskrifter til utfylling og gjennomføring av loven begrenset til anskaffelser over de såkalte EØS- og WTO-terskelverdier. Dagens bestemmelse pålegger statlige oppdragsgivere å vurdere livssykluskostnader og miljømessige konsekvenser av anskaffelsen. Denne bestemmelsen foreslås endret slik at også kommunale oppdragsgivere pålegges å ta miljømessige hensyn i forbindelse med sine anskaffelser. Videre foreslås en lovhjemmel for oppretting av et eget rådgivende tvisteløsningsorgan.
Stortinget ba også Regjeringen vurdere om forskrifter kunne utformes slik at det kan stilles vilkår til leverandørers bruk av kontraktører og lærlinger. Disse problemstillingene er drøftet i proposisjonen.
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Erling Brandsnes, Gunnar Breimo, Mimmi Bæivi, Karin Kjølmoen, Kjell Opseth og Rita Tveiten, frå Framstegspartiet, Øystein Hedstrøm og Terje Knudsen, frå Kristeleg Folkeparti, Randi Karlstrøm og Jon Lilletun, frå Høgre, Ansgar Gabrielsen og Ivar Kristiansen, frå Senterpartiet, leiaren Morten Lund, og frå Venstre, Leif Helge Kongshaug, viser til at Regjeringa i Ot.prp. nr. 3 (2000-2001) kjem til Stortinget med framlegg om endring av lov 16. juli 1999 nr. 69 om offentlege innkjøp. Komiteen har merka seg at dei viktigaste endringane er
heimel for å gi felles forskrift for statlege, fylkeskommunale og kommunale innkjøp uavhengig av verdien på innkjøpet
plikta statlege innkjøparar har til å vurdere miljøkonsekvensar vert utvida til også å gjelde kommunale innkjøparar
lovgrunnlag for å opprette eit tvisteløysingsorgan for offentlige innkjøp
Komiteen merkar seg også at Regjeringa følgjer opp enkelte andre spørsmål Stortinget ba Regjeringa vurdere i samband med handsaminga av Ot.prp. nr. 71 (1997-1998).
Komiteens fleirtal, alle unntatt medlemet frå Senterpartiet, vil framheve det samfunnsøkonomisk positive i å ha eit enkelt og samordna regelverk for offentlege innkjøp der relevant internasjonalt regelverk er innarbeidd, og vil særleg understreke at det regelverket som no vert sett fast må tre i kraft så raskt som råd er.