forslag:
I
Forslag A
§ 14 første ledd skal på
bokmål lyde:
Kongen kan utnevne
statssekretærer til å bistå statsrådets medlemmer under utførelsen
av deres gjøremål utenfor statsrådet. Den enkelte statssekretær
handler på vegne av det medlem av statsrådet som han eller hun er knyttet
til, i den utstrekning dette medlemmet bestemmer.
Forslag B
§ 14 nytt andre ledd skal
lyde:
Alternativ 1:
Stortingsrepresentanter
kan ikke utnevnes til statssekretærer eller ansettes som politiske
rådgivere ved statsrådets kontorer.
–
Stortingsrepresentantar
kan ikkje utnemnast til statssekretærar eller tilsetjast som politiske
rådgjevarar ved statsrådskontora.
Alternativ 2:
Stortingsrepresentanter
kan ikke ansettes som politiske rådgivere ved statsrådets kontorer.
–
Stortingsrepresentantar
kan ikkje tilsetjast som politiske rådgjevarar ved statsrådskontora.
Forslag C
§ 50 første ledd første
punktum skal lyde:
Alternativ 1 (endring
kun på bokmål):
Stemmerett ved stortingsvalg
har norske borgere som har fylt 18 år eller fyller 18 år i det året
valgtinget holdes.
Alternativ 2:
Stemmerett ved stortingsvalg
har norske borgere som har fylt 16 år eller fyller 16 år i det året
valgtinget holdes.
–
Røysterett ved stortingsval
har dei norske borgarane som har fylt 16 år eller fyller 16 år i
det året valtinget blir halde.
Forslag D
§ 50 første ledd nytt andre
punktum skal lyde:
Personer som ikke
er norske borgere, har stemmerett på de samme vilkår hvis de har
vært folkeregistrert som bosatt i Norge de siste seks årene før
valgdagen.
–
Personar som ikkje
er norske borgarar, har røysterett på dei same vilkåra dersom dei
har vore folkeregistrerte som busette i Noreg dei siste seks åra
før valdagen.
Forslag E
§ 50 andre ledd skal lyde:
I hvilken utstrekning
norske borgere som på valgdagen er bosatt utenfor riket, men oppfyller
vilkårene foran, har stemmerett, fastsettes ved lov.
–
I kva mon norske
borgarar som på valdagen er busette i utlandet, men som stettar
vilkåra ovanfor, skal ha røysterett, blir fastsett i lov.
Forslag F
§ 50 tredje ledd oppheves.
Forslag G
§ 53 skal lyde:
Alternativ 1:
En representant
som dømmes for straffbare handlinger, kan fratas vervet i overensstemmelse
med det som fastsettes i lov.
–
Ein representant
som blir dømd for strafflagde handlingar, kan bli fråteken ombodet
i samsvar med føresegner om dette i lov.
Alternativ 2:
§ 54 skal lyde:
Stortingsvalg holdes
hvert fjerde år innen utgangen av september.
Hvis det har skjedd
noe ekstraordinært som er egnet til å hindre en vesentlig del av
velgerne fra å stemme, kan Stortinget med stemmene fra to tredjedeler
av Stortingets medlemmer forlenge valgtinget med inntil én dag eller
utsette valgtinget.
Forlengelse eller
utsettelse kan vedtas bare så langt det er nødvendig for å sikre
velgerne mulighet til å stemme. Valgtinget skal være avsluttet innen
én måned etter den dag Kongen i statsråd har fastsatt som valgdag.
Hvis Stortinget
ikke kan samles, kan Kongen i statsråd forlenge valgtinget med inntil
én dag eller utsette valgtinget i inntil syv dager på de samme vilkår
som er nevnt i andre og tredje ledd.
Hvis det har skjedd
noe ekstraordinært som har hindret en vesentlig del av velgerne
fra å stemme, kan det sittende Stortinget med stemmene fra to tredjedeler av
medlemmene bestemme at det skal holdes omvalg. Omvalg kan vedtas
bare så langt det er nødvendig for å sikre velgerne mulighet til
å stemme. De valgte representantene blir sittende i vervet til omvalget
er endelig godkjent.
Et nyvalgt storting
kan ikke omgjøre et tidligere stortings vedtak om at det skal holdes
omvalg.
–
Stortingsval blir
halde kvart fjerde år innan utgangen av september.
Har det skjedd noko
ekstraordinært som gjer at ein vesentleg del av veljarane kan bli
hindra frå å røyste, kan Stortinget med røystene frå to tredjedelar
av medlemmene forlengje valtinget med opp til éin dag eller utsetje
valtinget.
Det kan berre gjerast
vedtak om forlenging eller utsetjing i den mon det er naudsynt for
at veljarane skal kunne få røyste. Valtinget skal vere avslutta
innan éin månad etter den dagen Kongen i statsråd har fastsett som
valdag.
Dersom Stortinget
ikkje kan samlast, kan Kongen i statsråd forlengje valtinget med
opp til éin dag eller utsetje valtinget i opp til sju dagar på dei
same vilkåra som er nemnde i andre og tredje leddet.
Har det skjedd noko
ekstraordinært som har hindra ein vesentleg del av veljarane frå
å røyste, kan det sitjande Stortinget med røystene frå to tredjedelar
av medlemmene vedta at det skal haldast omval. Det kan berre gjerast
vedtak om omval i den mon det er naudsynt for at veljarane skal
kunne få røyste. Dei valde representantane blir sitjande til omvalet
er endeleg godkjent.
Eit nyvalt storting
kan ikkje gjere om eit tidlegare stortings vedtak om at det skal
haldast omval.
Forslag I
§ 55 skal lyde:
Valget skal gjennomføres
på den måten som fastsettes ved lov.
–
Valet skal gjennomførast
på den måten som blir fastsett i lov.
Forslag J
§ 56 første ledd skal lyde:
Alternativ 1a:
Riket inndeles i
19 valgdistrikter.
–
Riket blir inndelt
i 19 valdistrikt.
Alternativ 1b:
Riket inndeles i
13 valgdistrikter.
–
Riket blir inndelt
i 13 valdistrikt.
Alternativ 1c:
Riket inndeles i
12 valgdistrikter.
–
Riket blir inndelt
i 12 valdistrikt.
Alternativ 1d:
Riket inndeles i
11 valgdistrikter.
–
Riket blir inndelt
i 11 valdistrikt.
Alternativ 2:
Antall valgdistrikter
fastsettes ved lov. Antall valgdistrikter skal vedtas med to tredjedels
flertall, og minst to tredjedeler av Stortingets medlemmer må være
til stede. Endringer i antall valgdistrikter må vedtas på første
eller andre storting etter et valg om de skal få virkning ved neste
stortingsvalg.
–
Talet på valdistrikt
blir fastsett i lov. Talet på valdistrikt skal vedtakast med to
tredjedels fleirtal, og minst to tredjedelar av medlemmene av Stortinget
må vere til stades. Endringar i talet på valdistrikt må vedtakast
på det fyrste eller andre stortinget etter eit val om dei skal få
verknad ved det neste stortingsvalet.
Forslag K
§ 56 andre ledd skal lyde:
Alternativ 1:
Grensene mellom
valgdistriktene fastsettes ved lov.
–
Grensene mellom
valdistrikta blir fastsette i lov.
Alternativ 2:
Grensene mellom
valgdistriktene fastsettes ved lov. Grensene mellom valgdistrikter
skal vedtas med to tredjedels flertall, og minst to tredjedeler
av Stortingets medlemmer må være til stede. Endringer av grensene mellom
valgdistriktene må vedtas på første eller andre storting etter et
valg om de skal få virkning ved neste stortingsvalg.
–
Grensene mellom
valdistrikta blir fastsette i lov. Grensene mellom valdistrikta
skal vedtakast med to tredjedels fleirtal, og minst to tredjedelar
av medlemmene av Stortinget må vere til stades. Endringar av grensene
mellom valdistrikt må vedtakast på det fyrste eller andre stortinget
etter eit val om dei skal få verknad ved det neste stortingsvalet.
Forslag L
§ 57 første ledd skal på
bokmål lyde:
Det skal velges
169 stortingsrepresentanter.
Forslag M
§ 57 andre ledd skal lyde:
Alternativ 1:
Hvert valgdistrikt
får ett mandat, og de resterende mandatene fordeles med Sainte-Laguës
metode på grunnlag av innbyggertall.
–
Kvart valdistrikt
får eitt mandat, og resten av mandata blir utdelte med Sainte-Laguë-metoden
på grunnlag av innbyggjartal.
Alternativ 2:
Det antall stortingsrepresentanter
som skal velges fra hvert valgdistrikt, beregnes på grunnlag av
forholdet mellom distriktets antall innbyggere samt areal, og hele rikets
antall innbyggere samt areal. I denne beregning gir hver innbygger
1 poeng og hver kvadratkilometer 1,8 poeng.
–
Talet på stortingsrepresentantar
som skal veljast frå kvart valdistrikt, blir utrekna på grunnlag
av høvet mellom innbyggjartalet og flatevidda i distriktet på den
eine sida og innbyggjartalet og flatevidda i heile riket på den andre
sida. I denne utrekninga gjev kvar innbyggjar 1 poeng og kvar kvadratkilometer
1,8 poeng.
Forslag N
§ 57 tredje til femte ledd
skal lyde:
Alle valgdistrikter
skal ha minst fire mandater.
Mandatene skal fordeles
mellom valgdistriktene hvert fjerde år.
Nærmere bestemmelser
om hvordan mandatene skal fordeles mellom valgdistriktene, fastsettes
ved lov.
–
Alle valdistrikt
skal ha minst fire mandat.
Mandata skal delast
mellom valdistrikta kvart fjerde år.
Nærare føresegner
om korleis mandata skal delast mellom valdistrikta, blir fastsette
i lov.
Nåværende sjette ledd oppheves.
Forslag O
§ 58 skal lyde:
Valget holdes særskilt
for hver kommune.
–
Valet blir halde
særskilt for kvar kommune.
Forslag P
§ 59 første ledd skal lyde:
Alternativ 1:
I hvert valgdistrikt
skal én representant tildeles utjevningsmandat på grunnlag av stemmetallet
i hele riket. De andre representantene i valgdistriktet tildeles
direktemandater på grunnlag av stemmetallet i valgdistriktet.
–
I kvart valdistrikt
skal éin representant få tildelt utjamningsmandat på grunnlag av
røystetalet i heile riket. Dei andre representantane i valdistriktet
får tildelt direktemandat på grunnlag av røystetalet i valdistriktet.
Alternativ 2:
Utjevningsmandatene
skal velges på grunnlag av stemmetallet i hele riket. Kandidatene
kåres i den rekkefølge de står i på partienes nasjonale lister.
–
Utjamningsmandata
skal veljast på grunnlag av røystetalet for heile riket. Kandidatane
blir kåra i den rekkjefølgja dei står i på dei nasjonale listene
til partia.
Forslag Q
§ 59 andre ledd første
punktum skal lyde:
Alternativ
1a:
De direktevalgte
representantene velges fra hvert valgdistrikt ved forholdstallsvalg
etter Sainte-Laguës metode med 1,4 som det første delingstallet.
–
Dei direktevalde
representantane blir valde frå kvart valdistrikt med høvestalsval
etter Sainte-Laguë-metoden med 1,4 som det fyrste delingstalet.
Alternativ 1b:
De direktevalgte
representantene velges fra hvert valgdistrikt ved forholdstallsvalg
etter Sainte-Laguës metode med 1,2 som det første delingstallet.
–
Dei direktevalde
representantane blir valde frå kvart valdistrikt med høvestalsval
etter Sainte-Laguë-metoden med 1,2 som det fyrste delingstalet.
Forslag R
§ 59 andre ledd andre punktum
skal lyde:
Alternativ 2a:
Direktemandatene
fordeles mellom de listene som har fått minst tre prosent av de
godkjente stemmene i valgdistriktet.
–
Direktemandata blir
delte mellom dei listene som har fått minst tre prosent av dei godkjende
røystene i valdistriktet.
Alternativ 2b:
Direktemandatene
fordeles mellom de listene som har fått minst fire prosent av de
godkjente stemmene i valgdistriktet.
–
Direktemandata blir
delte mellom dei listene som har fått minst fire prosent av dei
godkjende røystene i valdistriktet.
Forslag S
§ 59 tredje ledd skal lyde:
Alternativ 1a:
Utjevningsmandatene
fordeles mellom de registrerte politiske partiene som har stilt
liste i alle valgdistriktene og har fått minst tre prosent av de
godkjente stemmene i hele riket.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom dei registrerte politiske partia som har stilt
liste i alle valdistrikta og har fått minst tre prosent av dei godkjende
røystene i heile riket.
Alternativ 1b:
Utjevningsmandatene
fordeles mellom de registrerte politiske partiene som har stilt
liste i alle valgdistriktene og har fått minst fire prosent av de
godkjente stemmene i hele riket.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom dei registrerte politiske partia som har stilt
liste i alle valdistrikta og har fått minst fire prosent av dei
godkjende røystene i heile riket.
Alternativ 1c:
Utjevningsmandatene
fordeles mellom de registrerte politiske partiene som har stilt
liste i alle valgdistriktene og har fått minst fem prosent av de
godkjente stemmene i hele riket.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom dei registrerte politiske partia som har stilt
liste i alle valdistrikta og har fått minst fem prosent av dei godkjende
røystene i heile riket.
Alternativ 2:
Utjevningsmandatene
fordeles mellom de registrerte politiske partiene som har fått minst
fire prosent av de godkjente stemmene i hele riket.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom dei registrerte politiske partia som har fått
minst fire prosent av dei godkjende røystene i heile riket.
Alternativ 3:
Utjevningsmandatene
fordeles mellom de registrerte politiske partiene som har stilt
liste i alle valgdistriktene, og som har fått minst tre prosent
av de godkjente stemmene i hele riket eller har vunnet minst ett direktemandat.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom dei registrerte politiske partia som har stilt
liste i alle valdistrikta, og som har fått minst tre prosent av
dei godkjende røystene i heile riket eller har vunne minst eitt
direktemandat.
Alternativ 4a:
Utjevningsmandatene
fordeles mellom de registrerte politiske partiene som har fått minst
tre prosent av de godkjente stemmene i hele riket eller har vunnet minst
ett direktemandat.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom dei registrerte politiske partia som har fått
minst tre prosent av dei godkjende røystene i heile riket eller
har vunne minst eitt direktemandat.
Alternativ 4b:
Utjevningsmandatene
fordeles mellom de registrerte politiske partiene som har fått minst
fire prosent av de godkjente stemmene i hele riket eller har vunnet minst
ett direktemandat.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom dei registrerte politiske partia som har fått
minst fire prosent av dei godkjende røystene i heile riket eller
har vunne minst eitt direktemandat.
Forslag T
§ 59 fjerde ledd skal lyde:
Alternativ 1:
Utjevningsmandatene
fordeles på grunnlag av partienes samlede stemmetall i hele riket.
Stemmer og mandater til lister som ikke oppfyller kravene i tredje ledd,
holdes utenfor. Det gjennomføres en beregning ved hjelp av Sainte-Laguës
metode med 1,4 som det første delingstallet. Utjevningsmandatene
går til de partiene som har fått færre direktevalgte mandater enn
det som følger av denne beregningen.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom partia på grunnlag av røystetala for heile riket.
Røyster og mandat til lister som ikkje stettar krava i tredje leddet,
blir haldne utanfor. Det blir gjort ei utrekning etter Sainte-Laguë-metoden
med 1,4 som det fyrste delingstalet. Utjamningsmandata går til dei
partia som har fått færre direktevalde mandat enn det som følgjer
av denne utrekninga.
Alternativ 2:
Utjevningsmandatene
fordeles på grunnlag av partienes samlede stemmetall i hele riket.
Stemmer og mandater til lister som ikke oppfyller kravene i tredje ledd,
holdes utenfor. Det gjennomføres en beregning ved hjelp av Sainte-Laguës
metode med 1,2 som det første delingstallet. Utjevningsmandatene
går til de partiene som har fått færre direktevalgte mandater enn
det som følger av denne beregningen.
–
Utjamningsmandata
blir delte mellom partia på grunnlag av røystetala for heile riket.
Røyster og mandat til lister som ikkje stettar krava i tredje leddet,
blir haldne utanfor. Det blir gjort ei utrekning etter Sainte-Laguë-metoden
med 1,2 som det fyrste delingstalet. Utjamningsmandata går til dei
partia som har fått færre direktevalde mandat enn det som følgjer
av denne utrekninga.
Forslag U
§ 59 femte ledd skal lyde:
Alternativ 1:
Nærmere bestemmelser
om i hvilke valgdistrikter partiene skal få utjevningsmandatene,
fastsettes ved lov.
–
Nærare føresegner
om kva valdistrikt partia skal få utjamningsmandata i, blir fastsette
i lov.
Alternativ 2:
Nærmere bestemmelser
om kåring av utjevningsmandater fra partienes nasjonale lister fastsettes
ved lov.
–
Nærare føresegner
om kåring av utjamningsmandat frå dei nasjonale listene til partia
blir fastsette i lov.
Forslag V
§ 59 sjette ledd skal lyde:
Listeforbund er
ikke tillatt.
–
Listesamband er
ulovleg.
Forslag W
§ 61 skal lyde:
Alternativ 1 (endring
kun på bokmål):
Ingen kan velges
til representant uten å ha stemmerett.
Alternativ 2:
Ingen kan velges
til representant uten å ha stemmerett og uten å ha fylt 18 år eller
fylle 18 år i det året valgtinget holdes.
–
Ingen kan veljast
til representant utan å ha røysterett og utan å ha fylt 18 år eller
fylle 18 år i det året valtinget blir halde.
Forslag Y
§ 62 første ledd skal lyde:
Alternativ 1:
Høyesteretts medlemmer
kan ikke stille til valg.
–
Medlemmene av Høgsterett
kan ikkje stille til val.
Alternativ 2:
De tjenestemenn
som er ansatt ved statsrådets kontorer, bortsett fra statssekretærer
og politiske rådgivere, kan ikke stille til valg. Heller ikke Høyesteretts
medlemmer eller tjenestemenn som er ansatt i utenrikstjenesten,
kan stille til valg.
–
Tenestemenn som
er tilsette ved statsrådskontora, bortsett frå statssekretærar og
politiske rådgjevarar, kan ikkje stille til val. Heller ikkje medlemmene
av Høgsterett eller tilsette i utanrikstenesta kan stille til val.
Forslag Z
62 andre ledd skal lyde:
Statsrådets medlemmer,
statssekretærer og politiske rådgivere ved statsrådets kontorer
kan ikke møte som representanter på Stortinget.
–
Medlemmer av statsrådet,
statssekretærar og politiske rådgjevarar ved statsrådskontora kan
ikkje møte som representantar på Stortinget.
Forslag Æ
§ 63 skal lyde:
Alle plikter å la
seg føre opp på en valgliste, med mindre de gir skriftlig melding
om at de ikke ønsker å bli ført opp på den aktuelle valglisten.
Regler for når og hvordan slik melding skal gis, fastsettes ved
lov.
Alle som velges
til representanter, plikter å motta valget.
De som velges til
representanter for to eller flere valgdistrikter, skal gi melding
om hvilket valg de vil motta. Regler for når og hvordan slik melding
skal gis, fastsettes ved lov.
–
Alle har plikt til
å la seg føre opp på ei valliste, med mindre dei melder skriftleg
frå at dei ikkje vil stå på lista. Reglar for når og korleis meldinga
skal gjevast, blir fastsette i lov.
Alle som blir valde
til representantar, har plikt til å ta imot valet.
Dei som blir valde
til representantar for to eller fleire valdistrikt, skal gje melding
om kva val dei vil ta imot. Reglar for når og korleis meldinga skal
gjevast, blir fastsette i lov.
Forslag Ø
§ 64 skal lyde:
De valgte representantene
får tildelt fullmakter. Stortinget avgjør om fullmaktene er lovlige.
Alle som har stilt
liste ved stortingsvalget, kan klage på Stortingets avgjørelse.
Nærmere bestemmelser om klagerett og klagegrunner fastsettes ved
lov. Høyesterett avgjør klagene.
Hvis Stortinget,
Høyesterett eller riksvalgstyret kjenner valget ugyldig, blir de
valgte representantene sittende i vervet inntil et omvalg er endelig
godkjent.
–
Dei valde representantane
får tildelt fullmakter. Stortinget avgjer om fullmaktene er lovlege.
Alle som har stilt
liste ved stortingsvalet, kan klage på avgjerda frå Stortinget.
Nærare føresegner om klagerett og klagegrunnar blir fastsette i
lov. Høgsterett avgjer klagene.
Dersom Stortinget,
Høgsterett eller riksvalstyret kjenner valet ugyldig, blir dei valde
representantane sitjande til eit omval er endeleg godkjent.
Forslag Å
§ 71 skal lyde:
De valgte representantene
er medlemmer av Stortinget i fire sammenhengende år.
Stortinget kan gi
nærmere regler om velferdspermisjon og om kortvarig permisjon på
annet grunnlag.
En representant
kan bare få permisjon for resten av valgperioden hvis det er for
å utføre andre oppgaver av nasjonal interesse.
Representanten må
selv søke om permisjon.
–
Dei valde representantane
er medlemmer av Stortinget i fire år på rad.
Stortinget kan gje
nærare reglar om velferdspermisjon og om kortvarig permisjon på
anna grunnlag.
Ein representant
kan berre få permisjon for resten av valperioden om det er for å
utføre andre oppgåver av nasjonal interesse.
Representanten må
sjølv søkje om permisjon.
Forslag A-1
§ 72 skal lyde:
Etter hvert stortingsvalg
oppnevner Stortinget et riksvalgstyre med fem medlemmer. Lederen
og to andre medlemmer skal være dommere. Det skal oppnevnes tre
felles varamedlemmer for de medlemmene som er dommere, og to felles
varamedlemmer for de andre medlemmene.
Riksvalgstyret fungerer
i fire år fra 1. januar det andre årsskiftet etter stortingsvalget.
Følgende personer
kan ikke oppnevnes til riksvalgstyret:
-
a) medlemmer av
regjeringen
-
b) medlemmer og
varamedlemmer av Stortinget, fylkesting og kommunestyrer
-
c) statssekretærer
og politiske rådgivere ved statsrådets kontorer og på
Stortinget.
Medlemmer og varamedlemmer
av riksvalgstyret som stiller til valg til Stortinget, fylkestinget
eller kommunestyret, går ut av riksvalgstyret.
Stortinget kan løse
et medlem eller varamedlem fra vervet når han eller hun ber om det
av personlige grunner eller grovt har krenket plikter som følger
med vervet.
I særlige tilfeller
kan Stortinget løse ett eller flere medlemmer eller varamedlemmer
fra vervet hvis det er nødvendig for at riksvalgstyret skal ivareta
sine oppgaver.
Vedtak om å løse
et medlem eller et varamedlem fra vervet fattes med to tredjedeler
av stemmene, men med vanlig flertall når vedkommende selv ber om
å bli løst fra vervet.
Nærmere bestemmelser
om riksvalgstyret fastsettes ved lov.
–
Etter kvart stortingsval
nemner Stortinget opp eit riksvalstyre med fem medlemmer. Leiaren
og to andre medlemmer skal vere dommarar. Det skal nemnast opp tre
sams varamedlemmer for dei medlemmene som er dommarar, og to sams
varamedlemmer for dei andre medlemmene.
Riksvalstyret sit
i fire år frå 1. januar det andre årsskiftet etter stortingsvalet.
Desse kan ikkje
nemnast opp til riksvalstyret:
-
a) medlemmer av
regjeringa
-
b) medlemmer og
varamedlemmer av Stortinget, fylkesting og kommunestyre
-
c) statssekretærar
og politiske rådgjevarar ved statsrådskontora og på Stortinget.
Medlemmer og varamedlemmer
av riksvalstyret som stiller til val til Stortinget, fylkestinget
eller kommunestyret, går ut av riksvalstyret.
Stortinget kan løyse
ein medlem eller varamedlem frå ombodet når ho eller han ber om
det av personlege grunnar eller grovt har krenkt plikter som følgjer
med ombodet.
I særlege høve kan
Stortinget løyse ein eller fleire medlemmer eller varamedlemmer
frå ombodet dersom det må til for at riksvalstyret skal kunne ta
seg av oppgåvene sine.
Vedtak om å løyse
ein medlem eller varamedlem frå ombodet blir gjort med to tredjedelar
av røystene, men med vanleg fleirtal når vedkommande sjølv ber om
å bli løyst frå ombodet.
Nærare føresegner
om riksvalstyret blir fastsette i lov.
II
Stortinget får fullmakt
til ved alminnelig flertallsvedtak å redigere paragraf- og leddnummer,
samt justere henvisninger, i bestemmelser som berøres av at ett
eller flere alternativer i dette grunnlovsforslaget blir vedtatt.
Andre grunnlovsforslag
fremsatt i sesjonen 2019–2020 som berøres av at ett eller flere
alternativer i dette grunnlovsforslaget blir vedtatt, behandles
ut fra bestemmelsenes nye ledd- og paragrafnummerering.