Skriftlig spørsmål fra Frank Edvard Sve (FrP) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:686 (2024-2025)
Innlevert: 17.12.2024
Sendt: 18.12.2024
Til behandling

Frank Edvard Sve (FrP)

Spørsmål

Frank Edvard Sve (FrP): Kan samferdselsministeren forklare korleis det er mulig å kunne holde åpent ein fjellovergang slik som Strynefjellet når brøytebilane sniglar seg avgårde i 37 km/t, er dette med bakgrunn i ei eller anna håplaus håndbok som legg slike begrensninger der sunn fornuft ang både utsyr, fart og maksimal snøryddingseffekt blir lagt til side, og kor mange brøytebilar må egentlig til for skikkeleg og forsvarleg vintervedlikehold når brøytebilane absolutt skal køyre i 37 km/t?

Begrunnelse

Vintervedlikeholdet er rett og slett ikkje godt nok, når ein faktisk verkeleg har behovet for dette.
Ved null snøfall og normale vegar ser eg ofte både brøytebilar og anna som er ute på vegane, medan når det verkeleg er vanskeleg køyreforhold har ein verken nok kapasitet, handlar i tide , eller har rett utstyr.

Til dømes sist helg køyrde eg tur/ retur Stortinget- Stranda via RV 15 Strynefjellet.

Såpeglatte vegar spesielt i Lom området på veg heim førte til andre bilar utanfor vegen, medan strøbilen glimra med sitt fravær. Midt i sentrum av Lom var vegen strødd, i ei vegstrekning med 40 km/t resten av området både sør og nord for Lom utan eit sandkorn.
Det samme ang vegen vidare og over Strynefjellet.

På veg tilbake søndag kveld var det svært dårlig ver, og ekstremt med sørpe i vegbana.
Det var så dårlig brøyta og så mykje sørpe i vegbana at eg faktisk hadde problem å køyre med firehjulstrekk og nye piggdekk, NED Strynefjellet mot Skjåk.

To brøytebilar observerte eg i overfarta og kryssinga av Strynefjellet, der dei snigla seg fram i akkurat ja, 37 km/t.
For eg låg lenge bak ein slik ein, i akkurat 37 km/t.

Når dei køyrer så seint, og ikkje har høgfjellsplog i større fart så fører sjølvsagt dette til at sørpa slett ikkje forsvant ut av vegbana, men påførte svært farlige kanter som gjorde det rett og slett farleg å kunne passere andre motgåande køyretøy.

At det ikkje blir brukt høfjellsplogar i høg fart som kan kaste snø, sørpe osv til donders ut av vegbana, er vanskele å kunne begripe, og med ei fantastisk fart på heile 37 km/t forstår alle at det er ikkje mykje ein klarer å brøyte av eit heilt Strynefjell i drittver for å kunne holde vegen open og i køyrbar stand.

At samme brøytebilen også må salte er slett ikkje holdbart. Når en liksom skal slå to fluer i ein smekk, fører ivertfall ikkje dette til optimal brøyting av fjellovergangen.

Eg forstår godt at det ikkje kan vere like godt vintervedlikehold i normalt vinterver som i storm eller kuling. Men både kapasitet og utstyr må stå i stil med behovet til ein kvar tid og situasjonen.

Vintervedlikheoldet er slett ikkje bra, og vondt i minne sist vinter sin situasjon med svært mangelfull både beredskap og vintervedlikehold, brøyting, støring osv er fortsatt kritikkverdig.

Svar

Svaret er ennå ikke tilgjengelig