Skriftlig spørsmål fra Alfred Jens Bjørlo (V) til kommunal- og distriktsministeren

Dokument nr. 15:1370 (2024-2025)
Innlevert: 23.02.2025
Sendt: 24.02.2025
Rette vedkommende: Digitaliserings- og forvaltningsministeren
Besvart: 05.03.2025 av digitaliserings- og forvaltningsminister Karianne O. Tung

Alfred Jens Bjørlo (V)

Spørsmål

Alfred Jens Bjørlo (V): Kva rutiner har kommunal- og distriktsministeren etablert for å sikre at statlege stillingar med fleire alternative geografiske lokasjonar blir lyst ut på ein likeverdig og like lett søkbar måte for potensielle søkarar på alle aktuelle destinasjonar, og ikkje med t.d. berre lokasjon Oslo som betalt søk i utlysingar og søkemotorar på nettet slik Mattilsynet no gjer med juriststillingar som fram til no har vore lokalisert i Bergen?

Begrunnelse

Det ligg godt til rette for at langt fleire statlege stillingar enn i dag, også i nasjonale funksjonar, blir lyst ut med mulighet for lokalisering ved avdelingskontor i den aktuelle statlige etaten eller meir generelle statlige «kontorhubar» andre stader i landet. Dette er viktig både for å sikre spreiing av makt og å hindre for sterk sentralisering av statlege kompetansemiljø i Oslo – og for å auke tilfanget av kompetente søkarar.
Eit ferskt døme frå Mattilsynet, som etter omlegginga frå geografisk organisering til funksjonsorganisering i éin nasjonal organisasjon, lyser ut stillingar som jurist i eit fagmiljø som pr i dag har base i Bergen, med mulighet for lokalisering fleire stader i landet – men berre legg inn Oslo som «betalt søk» i Finn og tilsvarande søkemotorar på nettet.
Det betyr i praksis t d at ein jurist i Oslo som har lagt inn at hen ønsker varsel om ledige stillingar som passar med sin profil, vil få varsel om desse utlyste stillingane, mens ein jurist i Bergen (der stillingane er lokalisert i dag) eller andre stader i landet ikkje vil få tilsvarande varsel om utlysinga.
Det er interessant å vite i kva grad Kommunal- og distriktsministeren kjenner til kor utbredt denne praksisen med manglande reell sidestilling av lokasjonar i stillingar med fleire alternative geografiske plasseringar er i ulike statlege etatar – og om han meiner denne praksisen er i tråd med regjeringa sin lokaliseringspolitikk for statlege stillingar.

Karianne O. Tung (A)

Svar

Karianne O. Tung: Jeg er som digitaliserings- og forvaltningsminister ansvarlig for den sektorovergripende arbeidsgiverpolitikken i staten og det statlige tariffområdet. Jeg fikk derfor spørsmålet oversendt fra kommunal- og distriksministeren.
Det foreligger ingen konkrete føringer fra mitt departement for hvordan statlige virksomheter skal reklamere for sine stillinger. Det er uheldig dersom det er slik at statlige virksomheter ikke i tilstrekkelig grad synligjør i sine utlysninger at en stilling kan ha arbeidssted flere steder. For statlige stillinger gjelder et kvalifikasjonsprinsipp og en utlysningsplikt. Dersom en utlysning ikke opplyser om at arbeidet kan utføres fra flere arbeidssteder eller være stedsuavhengig, vil virksomhetene kunne gå glipp av flere kompetente søkere. Det kan også vanskeliggjøre arbeidet med å nå målene i regjeringens lokaliseringspolitikk.
På bakgrunn av ditt spørsmål har jeg derfor valgt å be mitt departement undersøke hvilken praksis de statlige virksomheter har for å synligjøre at en stilling kan ha flere arbeidssteder. Jeg vil også undersøke om de annonseringsnettsidene de statlige virksomhetene benytter, som Finn.no og Jobb Norge, i god nok grad åpner for at stillinger kan utlyses med flere arbeidssteder.