Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.
Dokument nr. 15:894 (2018-2019) Innlevert: 05.02.2019 Sendt: 06.02.2019 Besvart: 14.02.2019 av samferdselsminister Jon Georg Dale
Arne Nævra (SV): Ifølge oppslag i nyhetene vil det ikke bli streknings- ATK i Ryfasttunnelen. Dette kan tolkes som en avgjørelse i henhold til Granavolden-plattformen, der det sies at man vil "begrense bruken av streknings- ATK (automatisk trafikkontroll). Er dette forstått riktig, og hvordan vil statsråden gjennomføre dette punktet i plattformen i lys av vedtaket i Stortinget i 2015, der regjeringen bes å "sørge for at det etableres streknings- ATK på særlig ulykkesutsatte strekninger og i lengre tunneler..."?
Jon Georg Dale: Streknings-ATK kan nyttast på strekningar med høg gjennomsnittsfart, høg forventa skadekostnad og stor trafikktryggleiksgevinst, der det etter ei konkret vurdering synast som det beste og mest kostnadseffektive tiltaket.I tunnelar med høg fart kan det vere aktuelt med streknings-ATK. Også på vegstrekningar der politiet har vanskar med å gjennomføre kontrollar og risikoen for alvorlege fartsrelaterte ulykker er vurdert til å vere stor, kan streknings-ATK i et fåtalls tilfeller vere aktuelt. Ryfast er ein heilt ny tunnel, og vi har ikkje erfaringar med trafikksituasjonen i tunnelen. Statens vegvesen vil følgje utviklinga i fartsnivået etter trafikkopning, og gjere ei vurdering dersom det blir registrert altfor høg fart eller ulukker i tunnelen. Regjeringens politikk er en restriktiv bruk av S-ATK.