Skriftlig spørsmål fra Kirsti Leirtrø (A) til samferdselsministeren

Dokument nr. 15:180 (2018-2019)
Innlevert: 18.10.2018
Sendt: 19.10.2018
Besvart: 25.10.2018 av samferdselsminister Jon Georg Dale

Kirsti Leirtrø (A)

Spørsmål

Kirsti Leirtrø (A): Skal Røros få et bedre flytilbud må det settes krav i anbudsutlysningen så flytilbudet tilfredsstiller behovet til de reisende. Dette har både Næringslivet, Fjellregionen og Trøndelag fylkeskommune spilt inn i sine høringssvar og møter med samferdselsdepartementet.
Vil det bli satt slike krav i anbudsutlysningen som ivaretar ønskene og behovet for et bedre flytilbud ved Røros Lufthavn?

Begrunnelse

Røros kommunestyret, Regionrådet for Fjellregionen, Trøndelag fylkeskommune og Lufthavnrådet for Røros har bedt om slike anbudskrav fra 1.4.2020:

- Røros – Oslo består som eget ruteområde
- Røros får 3 daglige fly-rotasjoner med min 39 seters maskin.
(60 000 seter årlig). Mandag –
fredag 3 daglige fly-rotasjoner. Helg som tidligere.
- Tidskrav:
- Fly må være nattparkert på Røros. (sikrer tidlig avgangen høst/vinter)
- Maksimal takst som i dag.

Stortinget har gjort vedtak om at statlig kjøp av flyruter skal overføres til fylkeskommunene fra 01.01.20 som en del av regionreformen, og det er avgjørende for distriktet at en slik overføring er fullfinansiert, og med et godt og fremtidsretta flytilbud.

Jon Georg Dale (FrP)

Svar

Jon Georg Dale: For å sikre eit godt flyrutetilbod i alle delar av landet gir staten tilskot til drift av ei rekkje flyruter i Noreg gjennom ordninga med forplikting til offentleg tenesteyting (FOT). Samferdsledepartementet inviterte i februar 2018 til høyring av ny konkurranse om drift av regionale ruteflygingar i Sør-Noreg frå 1. april 2020, og bad om innspel til utforminga av det nye konkurransegrunnlaget. Hovudmålet med høyringa var å opne for at vurderingane og prioriteringane til fylkeskommunane og andre relevante aktørar vart ein del av informasjonsgrunnlaget. Departementet bad om at forslag frå høyringsinstansane om endringar i rutetilbodet skulle ha ei grunngjeving i tråd med krava i regelverket, til dømes ei analyse av økonomien i regionen og forholdet mellom den ønskte forpliktinga og måla for den økonomiske utviklinga.
I tillegg til høyringsinnspel har Møreforskning Molde AS laga ei utgreiing om det komande flyrutekjøpet på oppdrag frå departementet. Rapporten vart lagt ved høyringsbrevet, og høyringsinstansane vart bedne om å kommentere rapporten.
I dei siste konkurransane om FOT-ruter i Noreg har departementet gjort krava til FOT mindre rigide og meir standardiserte. Dette er gjort for å sikre ei likare handsaming av flyrutene som er ein del av ordninga med FOT. Til dømes har vi sett setekapasitetskrav per år og med utgangspunkt i eit belegg på rundt 60 prosent for dei fleste rutene. Som det kjem fram i høyringsinnspela frå fylkeskommunane og andre aktørar, er det ønske om eit betre flyrutetilbod enn i inneverande kontrakt. Med avgrensa midlar til kjøp av flyruter er det då vanskelig å tilfredsstille alle ønska. Vi tek likevel omsyn til innspela i avgjerda kring flyrutekjøpet.
Stortinget har vedteke at ansvaret for kjøp av innanlandske flyruter skal overførast til regionalt nivå som ein del av regionreforma, jf. Prop. 84 S (2016-2017) og Innst. 385 S (2016-2017). Det vil ikkje verte ei lovpålagd oppgåve, og det vil vere opp til regionane om dei ønskjer å prioritere kjøp av innanlandske flyruter når overføringa av midlar er gjord. Det vil då verte mogleg å prioritere på ein annan måte enn departementet gjer i dag.