Kjell Ingolf Ropstad (KrF): Teknisk Ukeblad har den siste tida avslørt korleis norske skip har blitt bygd ved bruk av nordkoreanske tvangsarbeidarar på polske verft.
Kva vil næringsministeren gjere for å hindre at norske selskap direkte eller indirekte nyttar slavearbeidarar i sine verksemder?
Begrunnelse
Ein rapport frå Leiden University i Nederland har slått fast at dei nordkoreanske arbeidarane i Polen er tvangsarbeidarar, og at pengane verfta betalar for arbeidet deira hamnar tilbake til det nordkoreanske regimet i Pyongyang. Mellom anna gjeld dette skip frå Kleven, GC Rieber, Ulstein og Artic Shipping. Konfrontert med opplysningane hevdar selskapa at dei ikkje var kjent med at skipa deira vert bygd ved hjelp av nordkoreanske tvangsarbeidarar.
Vidare er det avslørt at Det norske Veritas har delt ut minst 140 sveitsesertifikat til nordkoreanske tvangsarbeidarar på dei polske verfta. Selskapet stadfestar desse opplysningane.
Dei nordkoreanske arbeidarane er leigd inn til dei polske verfta gjennom eit selskap ved namn Armex. Selskapet har tett band til det menneskerettsfiendtlege diktaturet i Nord-Korea. Brorparten av dei tilsette i firmaet er nordkoreanarar, og i 2016 var så mange som 39 av dei 44 tilsette i firmaet frå Nord-Korea.
I følge rapporten frå Leiden Asia Center (ved Leiden University i Nederland), mottar ikkje dei nordkoreanske tvangsarbeidarane løn utover minimale beløp som skal rekke til øl og sigarettar. Dei får ikkje lov å gå fritt rundt i Polen under tida dei oppheld seg i landet og får heller ikkje eigne arbeidskontraktar. Dessutan vert arbeidarane utsett for farleg arbeid, utan å få klede eller utstyr som kan reknast som trygt.
Det er urovekkande at desse verksemdene uforvarande kan nytte seg av slavearbeidarar, utan det blir oppdaga eller varsla om på eit tidlegare tidspunkt. Norske styresmakter si oppfølging av denne saka bør sørge for at slike saker ikkje oppstår i framtida.