Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Gå til voteringsoversikten

Det ble votert over:

Løse forslag:

  • Forslag nr. 156 fra Sigrid Zurbuchen Heiberg på vegne av Miljøpartiet De Grønne

    Stortinget ber regjeringen sørge for at det gis økte bevilgninger i NTP øremerket opprettelsen av flere ekspressbussruter i hele landet.

  • Forslag nr. 165 fra Sigrid Zurbuchen Heiberg på vegne av Miljøpartiet De Grønne

    Stortinget ber regjeringen øke den statlige andelen av større kollektivprosjekter fra 66 pst. til 80 pst. fra og med 2025.

  • Forslag nr. 166 fra Sigrid Zurbuchen Heiberg på vegne av Miljøpartiet De Grønne

    Stortinget ber regjeringen endelig avvikle alle prosjekter i utviklingsporteføljen for vei, utenom Rv. 19 Moss, som skal prioriteres med midler i transportplanen.

  • Forslag nr. 167 fra Sigrid Zurbuchen Heiberg på vegne av Miljøpartiet De Grønne

    Stortinget ber regjeringen påbegynne arbeidet med å gjenoppbygge Ålgårdbanen i første seksårsperiode.

  • Forslag nr. 168 fra Sigrid Zurbuchen Heiberg på vegne av Miljøpartiet De Grønne

    Stortinget ber regjeringen legge ned Nye Veier og avvikle E6 Moelv-Øyer, E16 Skaret - Hønefoss, E6 Ulsberg - Melhus, E18 Arendal-Grimstad, E18 Tvedestrand - Bamble, E16 Kongsvinger - E6, E39 Lyngdal - Ålgård, E18 Ytre Ringvei, Rv 4 Hunndalen - Mjøsbrua, Rv 26 Hamar - Løten, E6 Øyer - Otta, E39 Mandal - Lyngdal. Resterende prosjekter flyttes til Statens vegvesen.

  • Forslag nr. 169 fra Sigrid Zurbuchen Heiberg på vegne av Miljøpartiet De Grønne

    Stortinget ber regjeringen sikre kommuner som på egenhånd ønsker å få på plass nattogforbindelser til utlandet mulighet til å gjøre dette.

  • Forslag nr. 194 fra Sigrid Zurbuchen Heiberg på vegne av Miljøpartiet De Grønne

    Stortinget ber regjeringen innføre en ny ordning for nye bompengefinansierte veiprosjekter, hvor bompengene økes med 25 %, som settes av til en pott for vedlikehold av nærliggende veier, bedre løsninger for syklende og gående, og til å forbedre kollektivtilbudet i regionen hvor de bompengefinansierte veiene bygges.

Gå til voteringsoversikten
: