Bakgrunn
Rv. 15 Strynefjellet
er ein svært viktig veg for store delar av Møre og Romsdal og Nordfjord.
Dette er ein av dei viktigaste vest–aust-vegane i landsdelen og
er ein svært viktig eksportveg for næringslivet.
Strynefjellstunellane
er overmodne for utskifting, og det har dei siste åra vore store
aksjonar både frå lastebilnæringa, næringslivet generelt og folk
flest for ny Strynefjellsveg.
I lange tider har
det føregått utbetringsarbeid i desse tunellane, og arbeidet ser
ikkje ut til å stoppe. Det er som å «bere høy til ein døyande hest»
å fortsette med omfattande utbetring av desse greinalause tunellane, som
har så dårleg standard at ein nesten ikkje kan beskrive dei som
fullverdige biltunellar.
Derimot er det store
ulemper for både næringslivet og for trafikantane generelt når Statens
vegvesen presterer å gjennomføre utbetringar med éin times ventetid
i kolonnekøyring, midt på dagen. I tidsrommet 08.00–19.00 er det
store delar av veka kolonnekøyring med frekvens på ein time. Dette
skal halde fram til 1. mai 2022.
Kvifor dette arbeidet
ikkje blir gjennomført på natta når trafikken er minimal, er vanskeleg
å forstå. Kor lenge skal denne landsdelen bli hefta med ulemper
på grunn av utbetringar og arbeid på Strynefjellstunellane før ny tunellbygging
kan bli prioritert og sett i gang? Dette vil vere fornuftig bruk
av skattebetalarane sine pengar, i staden for «klattinga» på gamle
og totalt utdaterte tunellar.
Geiranger er også
ei bygd som har eit stort behov for ny heilårsveg i retning Strynefjellet.
Geiranger og Geirangerfjordområdet er eit av dei største turistikona
i verda og har årleg om lag 1 million turistar på besøk. Vegen frå
Strynefjellet til Geiranger er dårleg og blir stengt tidleg om hausten
og opna seint opp om våren/sommaren.
Geiranger er også utsett og blir
nesten kvart år isolert grunna ras og rasfare. Ny veg frå Eidsdal
til Korsmyra er under bygging med rassikker tunell. Derimot er det store
utfordringar med Grandestranda, som stort sett årleg har ras som
stenger fv. 63 og isolerer bygda.
Ein heilårsveg austover
mot Strynefjellet i samband med bygging av ny Strynefjellsveg er
heilt avgjerande og svært viktig å gjennomføre. Dette vil være av
stor nytte både beredskapsmessig og for samfunnet og vil samtidig
gjere Geiranger tilgjengeleg gjennom heile året for turistar frå
heile verda.
Rv. 15 Strynefjellet
med ein arm til Geiranger har kome inn i siste NTP. Statens vegvesen
har i planprogrammet sitt lagt til grunn oppstart av planarbeidet
i 2024. Leiaren i transport- og kommunikasjonskomiteen, Erling Sande
frå Senterpartiet, har uttalt at rassikring og utbetring av viktige
vegstrekningar i distrikta bør prioriterast. Rv. 15 Strynefjellet
er årleg stengt på grunn av ras og rasfare og er eit slikt prosjekt
som Sande viser til, som bør prioriterast raskast råd.
Å utsette planarbeidet
til 2024 er også med stor risiko for at dette blir ytterlegare skuva
ut i tid, noko som vil ha svært store negative følger for heile
regionen. Ny rv. 15 Strynefjellet er eit prosjekt som ikkje kostar
mange titals milliardar kroner, men er godt innanfor eit akseptabelt
kostnadsnivå. Difor må Stortinget gje ei klar melding til regjeringa
om at planarbeidet for ny rv. 15 Strynefjellet må setjast i gang
snarast råd.