Søk

Innhold

6. Statsbudsjettets 90-poster

6.1 Oversikt over statsbudsjettets 90-poster

Tabell 6.1 Oversikt over regjeringens forslag til bevilgninger under de respektive 90-poster, jf. Prop. 1 S (2025–2026) (tall i kroner)

Kap.

Post

Formål

Prop. 1 S (2025-2026) Gul bok

Utgifter

Utenriksdepartementet

100

Utenriksdepartementet

90

Lån til norske borgere i utlandet

450 000

165

Norfund

90

Grunnfondskapital utviklingsmandatet

1 239 864 000

91

Kapitalpåfylling Klimainvesteringsfondet

750 000 000

92

Kapitalpåfylling Ukraina-fondet

250 000 000

Nærings- og fiskeridepartementet

951

Store Norske Spitsbergen Kulkompani AS

90

Lån

316 000 000

96

Aksjekapital

47 800 000

Samferdselsdepartementet

1358

Norske tog AS

90

Lån, kan overføres

2 425 300 000

92

Refinansiering av eksisterende lån

1 250 000 000

96

Aksjer

340 900 000

Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet

1565

Boliglånsordningen i Statens pensjonskasse

90

Utlån, overslagsbevilgning

7 200 000 000

Finansdepartementet

1651

Statsgjeld, avdrag og innløsning

98

Avdrag på innenlandsk statsgjeld, overslagsbevilgning

61 143 000 000

Forsvarsdepartementet

1700

Forsvarsdepartementet

90

Kapitalinnskudd, NATO innovasjonsfond

27 119 000

Statsbankene

2410

Statens lånekasse for utdanning

90

Økt lån og rentegjeld, overslagsbevilgning

46 041 030 000

2412

Husbanken

90

Nye lån, overslagsbevilgning

31 317 000 000

2421

Innovasjon Norge

90

Lån fra statskassen til utlånsvirksomhet, overslagsbevilgning

65 850 000 000

2426

Siva SF

90

Lån, overslagsbevilgning

265 000 000

2429

Eksportkredittordningen

90

Utlån

14 900 000 000

Sum utgifter rammeområde 0

233 363 463 000

Inntekter

Inntekter under departementene

3100

Utenriksdepartementet

90

Tilbakebetaling av nødlån fra utlandet

450 000

3732

Regionale helseforetak

90

Avdrag på investeringslån t.o.m. 2007

426 600 000

3950

Forvaltning av statlig eierskap

90

Avdrag på lån

1 214 000 000

96

Salg av aksjer

25 000 000

3951

Store Norske Spitsbergen Kulkompani AS

90

Avdrag

23 500 000

4162

Statskog SF - forvaltning av statlig eierskap

90

Avdrag på lån

10 000 000

4565

Boliglånsordningen i Statens pensjonskasse

90

Tilbakebetaling av lån

17 200 000 000

5310

Statens lånekasse for utdanning

90

Redusert lån og rentegjeld

16 649 252 000

93

Omgjøring av utdanningslån til stipend

8 499 755 000

5312

Husbanken

90

Avdrag

14 153 000 000

5325

Innovasjon Norge

90

Avdrag på utestående fordringer

64 500 000 000

92

Låneordning for pakkereisearrangører – avdrag

22 400 000

5326

Siva SF

90

Avdrag på utestående fordringer

265 000 000

5329

Eksportkredittordningen

90

Avdrag på utestående fordringer

8 800 000 000

5341

Avdrag på utestående fordringer

98

Avdrag på egenbeholdning statsobligasjoner

6 000 000 000

Statslånemidler

5999

Statslånemidler

90

Lån

95 574 506 000

Sum inntekter rammeområde 0

233 363 463 000

Netto rammeområde 0

0

6.2 Kap. 100 Utenriksdepartementet

Post 90 Lån til norske borgere i utlandet

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Utenriksdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.3 Kap. 165 Norfund

Post 90 Grunnfondskapital utviklingsmandatet

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Utenriksdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

Post 91 Kapitalpåfylling Klimainvesteringsfondet

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Utenriksdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

Post 92 Kapitalpåfylling Ukraina-fondet

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Utenriksdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.4 Kap. 951 Store Norske Spitsbergen Kulkompani AS

Post 90 Lån

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

Post 96 Aksjekapital

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.5 Kap. 1358 Norske tog AS

Post 90 Lån, kan overføres

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Samferdselsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

Post 92 Refinansiering av eksisterende lån

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Samferdselsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

Post 96 Aksjer

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Samferdselsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.6 Kap. 1565 Boliglånsordningen i Statens pensjonskasse

Post 90 Utlån, overslagsbevilgning

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.7 Kap. 1651 Statsgjeld, avdrag og innløsning

Post 98 Avdrag på innenlandsk statsgjeld, overslagsbevilgning

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Finansdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.8 Kap. 1700 Forsvarsdepartementet

Post 90 Kapitalinnskudd, NATO innovasjonsfond

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Forsvarsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.9 Kap. 2410 Statens lånekasse for utdanning

Post 90 Økt lån og rentegjeld, overslagsbevilgning

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Kunnskapsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.10 Kap. 2412 Husbanken (jf. kap. 5312 og 5615)

Post 90 Nye lån, overslagsbevilgning

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Kommunal- og distriktsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, viser til budsjettforliket av 3. desember 2025 og Innst. 2 S (2025–2026). På denne bakgrunn foreslår flertallet å øke lånerammen til Husbanken med 2 mrd. kroner i forhold til regjeringens forslag, jf. forslag til vedtak D. a. IV. Flertallet foreslår videre at kap. 2412 post 90 økes med 141 mill. kroner.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.11 Kap. 2421 Innovasjon Norge (jf. kap. 5312 og 5625)

Post 90 Lån fra statskassen til utlånsvirksomhet, overslagsbevilgning

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.12 Kap. 2426 Siva SF

Post 90 Lån, overslagsbevilgning

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.13 Kap. 2429 Eksportkredittordningen

Post 90 Utlån

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.14 Kap. 3100 Utenriksdepartementet (jf. kap. 100)

Post 90 Tilbakebetaling av nødlån fra utlandet

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Utenriksdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.15 Kap. 3732 Regionale helseforetak (jf. kap. 732)

Post 90 Avdrag på investeringslån t.o.m. 2007

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Helse- og omsorgsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.16 Kap. 3950 Forvaltning av statlig eierskap (jf. kap. 950 og 5656)

Post 90 Avdrag på lån og 96 Salg av aksjer

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.17 Kap. 3951 Store Norske Spitsbergen Kulkompani AS

Post 90 Avdrag

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.18 Kap. 4162 Statskog SF – forvaltning av statlig eierskap

Post 90 Avdrag på lån

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.19 Kap. 4565 Boliglånsordningen i Statens pensjonskasse

Post 90 Tilbakebetaling av lån

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Digitaliserings- og forvaltningsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.20 Kap. 5310 Statens lånekasse for utdanning (jf. kap. 2410)

Post 90 Redusert lån og rentegjeld

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Kunnskapsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

Post 93 Omgjøring av utdanningslån til stipend

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Kunnskapsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.21 Kap. 5312 Husbanken (jf. kap. 2412)

Post 90 Avdrag

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Kommunal- og distriktsdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.22 Kap. 5325 Innovasjon Norge (jf. kap. 2421)

Post 90 Avdrag på utestående fordringer

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

Post 92 Låneordning for pakkereisearrangører – avdrag

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.23 Kap. 5326 Siva SF

Post 90 Avdrag på utestående fordringer

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.24 Kap. 5329 Eksportkredittordningen

Post 90 Avdrag på utestående fordringer

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Nærings- og fiskeridepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.25 Kap. 5341 Avdrag på utestående fordringer

Post 98 Avdrag på egenbeholdning statsobligasjoner

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Finansdepartementet

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, slutter seg til regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.26 Kap. 5999 Statslånemidler

Post 90 Lån

Sammendrag fra Prop. 1 S (2025–2026) Gul bok

Det vises til omtale i proposisjonen.

Komiteens merknader

Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne, viser til at det i budsjettforliket er foreslått å øke Husbankens låneramme med 2 mrd. kroner. Dette medfører at utgiftene på kap. 2412 post 90 økes med 141 mill. kroner. Flertallet foreslår derfor at kap. 5999 post 90 økes med 141 mill. kroner ut over regjeringens forslag.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Høyre, Kristelig Folkeparti og Venstre viser til sine respektive alternative budsjetter.

6.27 Oversikt over partienes forslag til bevilgninger på 90-postene

Forslag til bevilgninger under de respektive kapitler og poster der det er avvik fra regjeringens forslag. Avvik i parentes. Forslaget fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet, Rødt og Miljøpartiet De Grønne er komiteens tilråding. Øvrige forslag uttrykker alternativbudsjettenes standpunkter.

Kap.

Post

Formål

Prop. 1 S (2025–2026)

A, SV, Sp, R og MDG

FrP

H

SV

R

MDG

KrF

V

Utgifter rammeområde 0 (i tusen kroner)

165

Norfund

90

Grunnfondskapital utviklingsmandatet

1 239 864

1 239 864 (0)

1 239 864 (0)

1 239 864 (0)

1 239 864 (0)

1 653 152 (+413 288)

2 479 728 (+1 239 864)

1 239 864 (0)

1 239 864 (0)

91

Kapitalpåfylling Klimainvesteringsfondet

750 000

750 000 (0)

750 000 (0)

1 665 000 (+915 000)

750 000 (0)

1 000 000 (+250 000)

5 000 000 (+4 250 000)

5 750 000 (+5 000 000)

1 750 000 (+1 000 000)

92

Kapitalpåfylling Ukraina-fondet

250 000

250 000 (0)

250 000 (0)

250 000 (0)

250 000 (0)

250 000 (0)

250 000 (0)

750 000 (+500 000)

250 000 (0)

950

Forvaltning av statlig eierskap

90

Nysnø Klimainvesteringer – kapitalinnskudd

0

0 (0)

0 (0)

0 (0)

0 (0)

0 (0)

20 000 000 (+20 000 000)

0 (0)

0 (0)

952

Investinor AS

95

Kapitalinnskudd

0

0 (0)

0 (0)

130 000 (+130 000)

0 (0)

0 (0)

200 000 (+200 000)

0 (0)

260 000 (+260 000)

1700

Forsvarsdepartementet

90

Kapitalinnskudd, NATO innovasjonsfond

27 119

27 119 (0)

27 119 (0)

27 119 (0)

27 119 (0)

0 (-27 119)

27 119 (0)

27 119 (0)

27 119 (0)

2410

Statens lånekasse for utdanning

90

Økt lån og rentegjeld

46 041 030

46 041 030 (0)

46 041 030 (0)

46 041 030 (0)

47 070 030 (+1 029 000)

47 298 530 (+1 257 500)

47 283 430 (+1 242 400)

46 041 030 (0)

47 373 830 (+1 332 800)

2412

Husbanken

90

Nye lån

31 317 000

31 458 000 (+141 000)

31 317 000 (0)

31 317 000 (0)

32 654 000 (+1 337 000)

32 020 000 (+703 000)

31 669 000 (+352 000)

31 671 000 (+354 000)

31 669 000 (+352 000)

2426

Siva SF

90

Lån

265 000

265 000 (0)

265 000 (0)

265 000 (0)

15 265 000 (+15 000 000)

265 000 (0)

2 765 000 (+2 500 000)

265 000 (0)

265 000 (0)

2429

Eksportkredittordningen

90

Utlån

14 900 000

14 900 000 (0)

14 900 000 (0)

14 900 000 (0)

13 900 000 (-1 000 000)

14 900 000 (0)

14 559 309 (-340 691)

14 900 000 (0)

14 900 000 (0)

Sum utgifter rammeområde 0

233 363 463

233 504 463 (+141 000)

233 363 463 (0)

234 408 463 (+1 045 000)

249 729 463 (+16 366 000)

235 960 132 (+2 596 669)

262 807 036 (+29 443 573)

239 217 463 (+5 854 000)

236 308 263 (+2 944 800)

Inntekter rammeområde 0 (i tusen kroner)

5312

Husbanken

90

Avdrag

14 153 000

14 153 000 (0)

14 153 000 (0)

14 153 000 (0)

14 160 000 (+7 000)

14 157 000 (+4 000)

14 155 000 (+2 000)

14 153 000 (0)

14 155 000 (+2 000)

5999

Statslånemidler

90

Lån

95 574 506

95 715 506 (+141 000)

95 574 506 (0)

96 619 506 (+1 045 000)

111 933 506 (+16 359 000)

98 167 175 (+2 592 669)

125 016 079 (+29 441 573)

101 428 506 (+5 854 000)

98 517 306 (+2 942 800)

Sum inntekter rammeområde 0

233 363 463

233 504 463 (+141 000)

233 363 463 (0)

234 408 463 (+1 045 000)

249 729 463 (+16 366 000)

235 960 132 (+2 596 669)

262 807 036 (+29 443 573)

239 217 463 (+5 854 000)

236 308 263 (+2 944 800)

Sum netto rammeområde 0

0

0 (0)

0 (0)

0 (0)

0 (0)

0 (0)

0 (0)

0 (0)

0 (0)