Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Mani Hussaini, Stein Erik Lauvås, Linda Monsen Merkesdal, lederen
Marianne Sivertsen Næss og Hadia Tajik, fra Høyre, Nikolai Astrup,
Bård Ludvig Thorheim, Ove Trellevik og Mathilde Tybring-Gjedde,
fra Senterpartiet, Siv Mossleth, Ole André Myhrvold og Gro-Anita
Mykjåland, fra Fremskrittspartiet, Terje Halleland og Marius Arion
Nilsen, fra Sosialistisk Venstreparti, Lars Haltbrekken og Birgit Oline
Kjerstad, fra Rødt, Sofie Marhaug, fra Venstre, Ola Elvestuen, fra
Miljøpartiet De Grønne, Kristoffer Robin Haug, og fra Kristelig
Folkeparti, Kjell Ingolf Ropstad, viser til at rundskriv R-112/15
Bestemmelser om statlig gebyr- og avgiftsfinansiering fra Finansdepartementet
som gjelder fra 1. januar 2016, fastsetter vilkår for hvordan gebyr
og sektoravgift skal fastsettes og administreres. Det følger av
rundskrivet at både gebyr og sektoravgift skal være lovhjemlet.
Komiteen viser til at forslaget
til lovendringer tar inn hjemler for å kreve inn sektoravgift til
dekning av kostnader til tilsyns- og kontrollarbeid for Norges vassdrags
og energidirektorat (NVE) og innebærer noen mindre presiseringer
og noen endringer i begrepsbruk. Komiteen noterer seg at høringsinnspillene
er svart ut på en dekkende måte av departementet.
Medlemene i komiteen
frå Sosialistisk Venstreparti, Raudt, Venstre og Miljøpartiet Dei
Grøne viser til Miljødirektoratet sitt høyringsinnspel, som
peikar på at det kan vere vesentlege effektiviseringsgevinstar å
hente på å innføre ei sektoravgift som også omfattar tilsyn og kontrollarbeid
utført av miljømyndigheitene innanfor delegert ansvarsområde og
med same lovgrunnlag. Desse
medlemene meiner at dersom det både kan gi meir konsistent
handsaming av miljøtilsynet i konsesjonssaker og meir føreseielege
vilkår for konsesjonærane og sparast kostnader på å samordne og
fordele oppgåvene annleis enn i dag mellom miljømyndigheitene og
NVE, så bør det greiast ut.
Desse medlemene fremjar følgjande
forslag:
«Stortinget
ber regjeringa greie ut moglege forbetringar og moglege endringar
i fordeling av oppgåver mellom miljømyndigheitene og NVE som kan
gi eit meir konsistent tilsyn med meir føreseielege vilkår for konsesjonærane
og meir effektiv ressursbruk totalt sett.»