Avsluttede
saker
Følgende åtte av
sakene er avsluttet:
-
Riksrevisjonens undersøkelse
av forvaltningen av forsvarssektorens eiendommer, bygg og anlegg
– Dokument 3:3 (2016–2017)
-
Riksrevisjonens undersøkelse
av digitalisering av kulturarven – Dokument 3:4 (2016–2017)
-
Riksrevisjonens oppfølgingsundersøkelse
av Justis- og beredskapsdepartementets arbeid med samfunnssikkerhet
og beredskap – Dokument 3:8 (2016–2017)
-
Riksrevisjonens undersøkelse
av beskatning av utenlandske arbeidstakere og næringsdrivende på midlertidig
opphold i Norge – Dokument 3:11 (2015–2016)
-
Riksrevisjonens undersøkelse
av myndighetenes arbeid med å styrke sikkerheten i vegtunneler – Dokument
3:16 (2015–2016)
-
Riksrevisjonens undersøkelse
av myndighetenes arbeid med Arktisk råd – Dokument 3:3 (2014–2015)
-
Riksrevisjonens undersøkelse
av internkontrollen i Statens vegvesen – Dokument 3:4 (2014–2015)
-
Riksrevisjonens undersøkelse
av saksbehandlingen i Fylkesnemndene for barnevern og sosiale saker
– Dokument 3:10 (2014–2015)
I disse
åtte sakene har forvaltningen iverksatt tiltak for å følge opp Riksrevisjonens
merknader i forvaltningsrevisjonene og kontroll- og konstitusjonskomiteens
merknader i sin behandling av disse. Riksrevisjonen forutsetter
at departementene følger opp videre at de iverksatte tiltakene har
ønsket effekt og gir resultater.
Dokument 3:14 (2012–2013)
Riksrevisjonens undersøkelse av statens arbeid med CO2-håndtering ble fulgt opp
i 2017 og 2019. Riksrevisjonens vurderte i 2019 at Olje- og energidepartementet
hadde fått på plass mange sentrale elementer i arbeidet med CO2-håndtering, men at det fortsatt
gjensto viktige avklaringer. 21. september 2020 la Olje- og energidepartementet fram
Meld. St. 33 (2019–2020) Langskip – fangst og lagring av CO2, med forslag om å gjennomføre
et prosjekt med fullskala CO2-håndtering
som omfatter fangst, transport og lagring. Stortinget skal behandle
forslaget høsten 2020. Undersøkelsen vil derfor ikke bli fulgt opp igjen
før i 2021.
Dokument 3:10 (2015–2016)
Riksrevisjonens undersøkelse av effektivitet i vedlikehold av jernbanenettet
har blitt fulgt opp gjennom Riksrevisjonens undersøkelse av Bane
NORs drift, vedlikehold og investeringer, jf. Dokument 3:2 (2020–2021).