Energi- og miljøkomiteens
utkast til foreløpig innstilling 15. mars vedrørende Prop. 4 S (2017–2018)
er ifølge Stortingets vedtak forelagt utenriks- og forsvarskomiteen
til uttalelse før endelig innstilling avgis. Utenriks- og forsvarskomiteen
uttaler 20. mars 2018:
«Utenriks- og forsvarskomiteen
viser til energi- og miljøkomiteens utkast til innstilling datert
15. mars 2018 til Prop. 4 S (2017–2018), Samtykke til godkjenning
av EØS-komiteens beslutning nr. 93/2017 av 5. mai 2017 om innlemmelse
i EØS-avtalen av rettsaktene som inngår i den tredje energimarkedspakken.
Utenriks- og forsvarskomiteens
medlemmer viser til sine respektive partiers merknader i energi-
og miljøkomiteens utkast til innstilling til Prop. 4 S (2017–2018).
Komiteens medlemmer
fra Høyre og Venstre viser til sine respektive merknader i energi-
og miljøkomiteens innstilling. Samtidig vil disse medlemmer understreke
at det er i Norges sikkerhetspolitiske interesse å bidra til europeisk
energisikkerhet. EUs tredje energimarkedspakke er et viktig virkemiddel
for å realisere europeisk energisikkerhet, og det er derfor i Norges interesse
å tilslutte seg den. Energibyrået ACER er videre et avgjørende verktøy
for å sikre et grønt skifte i hele Europa, og disse medlemmer støtter
derfor Norges tilslutning til energibyrået.
Medlemen i komiteen
frå Senterpartiet viser til Senterpartiet sine merknader i energi-
og miljøkomiteen si innstilling til Prop. 4 S (2017–2018) og sluttar
seg til desse. Denne medlemen vil understreke at tilslutning til ACER
inneber suverenitetsoverføring i Grunnlova si tyding. Fleirtalet
vel likevel å gå utanom Grunnlova § 115 som set krav om tre fjerdedels
fleirtal ved myndigheitsoverføring med den grunngjeving at dette
er sett på som ‘lite inngripande’. Denne medlemen synes fleirtalet viser
liten respekt for dei formelle reglane som er nedfelt i Grunnlova
gjennom bruk av kreative rettslege vurderingar og formalistiske
argument. Dette er eigna til å svekke tilliten til Stortinget som
vårt viktigaste folkevalde organ.
Denne medlemen viser
til at teorien om lite inngripande suverenitetsoverføring ikkje
har noko haldepunkt i Grunnlova si ordlyd og at det klare utgangspunkt
er at alle saker om suverenitetsoverføring må fylgje prosedyre og
krav i § 115. Denne medlemen vil vise til Innst. 263 S (2015–2016),
der en samla kontroll- og konstitusjonskomité ‘viser til at etter
dagens ordning kan suverenitetsoverføring skje ved én av to måter’.
Dei to måtane som komiteen viser til, er enten å bruke prosedyren
i § 115 eller å gå veien om grunnlovsendring etter prosedyrane i
§ 121.
Komiteens medlem
fra Sosialistisk Venstreparti viser til Sosialistisk Venstreparti
sine merknader i energi- og miljøkomiteens innstilling til Prop.
4 S (2017–2018) og slutter seg til disse.
Dette medlem viser
til at Sosialistisk Venstreparti mener suverenitetsavståelse av
denne typen må behandles gjennom anvendelse av § 115 i Grunnloven. Dette
medlem viser videre til LO som foreslår å utsette saken: «’Med det
vi vet nå kan ikke LO anbefale at Norge implementerer tredje energimarkedspakke.
LO mener at saken må utsettes til innholdet i den fjerde energipakken
er kjent og en grundig konsekvensanalyse er foretatt.’»