Prop. 1 S (2017–2018) Samferdselsdepartementet. Rettinger
per 6. november 2017
På side 13, 2.
spalte, 2. avsnitt, står det:
Det er foreslått
å løyve 2,2 mrd. kr til Nye Veier AS, i tråd med regjeringas ambisjon
om årleg tilskot til selskapet frå og med 2018 på nær 5,3 mrd. kr.
Dette skal være:
Det er foreslått
å auke løyvinga til Nye Veier AS med 2,2 mrd. kr, i tråd med regjeringas
ambisjon om årleg tilskot til selskapet frå og med 2018 på nær 5,3
mrd. kr.
På side 27/31
i tabeller:
I tabeller som
viser inntektsanslagene er inntektsforslaget på kap. 4300 Samferdselsdepartementet
feilaktig oppgitt til å være 2 649 (i 1 000 kr). Dette skal være 2
600 (i 1 000 kr), dvs. 2,6 mill. kr i tråd med det som er oppgitt
på side 20 og 252, og i forslag til vedtak i Prop. 1 S (2017–2018)
Gul bok side 146.
På side 152/153,
i avsnittet som går over begge sidene, står det:
Regjeringen viderefører
satsingen på drift og vedlikehold for å opprettholde infrastrukturens
ytelse slik at oppetid og regularitet som et minimum opprettholdes
på nivå med resultatene i 2016, med mål om høyere måloppnåelse,
jf. tabell 4.26.
Dette skal være:
Regjeringen viderefører
satsingen på drift og vedlikehold for å opprettholde infrastrukturens
ytelse slik at oppetid og regularitet som et minimum opprettholdes
på nivå med resultatene i 2016, med mål om høyere måloppnåelse,
jf. tabell 4.27.
På side 159, 2.
spalte, 1. avsnitt står det:
Avtalen mellom
direktoratet og Bane NOR vil beskrive hvilken funksjon og kvalitet
infrastrukturen skal ha (ytelse), jf. tabell 1.5.
Dette skal være:
Avtalen mellom
direktoratet og Bane NOR vil beskrive hvilken funksjon og kvalitet
infrastrukturen skal ha (ytelse), jf. tabell 4.27.
På side 168, i
tabell 4.32 står det:
Follobanen: Nytt
dobbeltspor Oslo-Ski, Prognose sluttkost.: 25 997 mill. kr
Dette skal være:
Follobanen: Nytt
dobbeltspor Oslo-Ski, Prognose sluttkost.: 25 800 mill. kr Prop.
1 S (2017-2018) Samferdselsdepartementet. Rettinger per 6. november
2017
"Rest etter 2019",
jf. siste kolonne, er for prosjektet oppgitt 397 mill. kr for høyt.
Endingen over medfører at summen reduseres ytterligere til 4 092
mill. kr. Riktig "Sum store prosjekter" for "Rest etter 2019" er
16 437 mill. kr.
Riktig
tabell 4.32 blir som følger:
Tabell 4.32 Utbygging av jernbaneinvesteringer
i 2018
Mill. kr
|
Prosjekt/tiltak
|
Kost.
ramme
|
Prognose slutt-kost.
|
Forbruk t.o.m.
2017
|
Forslag
2018
|
Anslag
2019
|
Rest
etter 2019
|
Dovrebanen:
Langset–Kleverud
|
5 357
|
4 334
|
3 971
|
241
|
122
|
|
Dovrebanen:
Venjar–Eidsvoll–Langset1
|
|
5 740
|
443
|
350
|
1 214
|
3 733
|
Vestfoldbanen:
Holm–Holmestrand–Nykirke
|
6 645
|
6 318
|
6 301
|
17
|
|
|
Vestfoldbanen:
Farriseidet–Porsgrunn
|
7 559
|
7 435
|
6 468
|
572
|
83
|
312
|
Østfoldbanen:
Sandbukta–Moss–Såstad1
|
|
9 249
|
668
|
745
|
1 027
|
6 809
|
Vossebanen:
Arna–Fløen (Ulriken tunnel)
|
4 597
|
4 134
|
2 043
|
611
|
544
|
1 491
|
Vossebanen:
Bergen–Fløen
|
|
|
|
105
|
|
|
Follobanen:
Nytt dobbeltspor Oslo–Ski
|
27 876
|
25 800
|
13 853
|
4 697
|
3 158
|
4 092
|
Sum
store prosjekter
|
|
|
33 747
|
7 338
|
6 148
|
16 437
|
Programområder:
|
|
|
|
1 558
|
|
|
Kapasitetsøkende
tiltak
|
|
|
|
854
|
|
|
Stasjoner
og knutepunkter
|
|
|
|
185
|
|
|
Tekniske
tiltak
|
|
|
|
169
|
|
|
Sikkerhet
og miljø
|
|
|
|
350
|
|
|
Sum
utbygging
|
|
|
33 747
|
8 896
|
|
|
1 For IC-prosjektene
Venjar–Eidsvoll–Langset og Sandbukta–Moss–Såstad legges det ikke
fram forslag om kostnadsramme i budsjettframlegget, se de respektive
prosjektomtalene.
På side 170, 2.
spalte, 4. avsnitt står det:
Prognosen for sluttkostnad
er 25 997 mill. kr.
Dette skal være:
Prognosen for sluttkostnad
er lik styringsrammen.
På side 189, 2.
spalte, under Kap. 1361, post 01, står det:
Det foreslås å
bevilge 47,5 mill. kr.
Dette skal være:
Det foreslås å
bevilge 47,7 mill. kr.