Oppmodingsvedtak
Vedtak nr. 636
Komiteen viser til orienteringa
i proposisjonen og rapporten frå Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit. Komiteen merkar
seg at Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit konkluderer med at det
pr. i dag ikkje er ein stor nok marknad til å rettferdiggjere eller
finansiere legging av ny fiberkabel til Tyskland og Storbritannia. Komiteen merkar
seg at Nasjonal kommunikasjonsmyndigheit meiner det er tre tiltak
som kan bidra til at det så raskt som mogleg kan etablerast fleire
fiberkablar til utlandet, m.a. til Storbritannia og Tyskland: Statlege
verksemder etterspør kapasitet gjennom mindre brukte trasear, staten
gjer tilskot til å etablere ny trasé, eller staten inngår i eit partnerskap
eller stiller som garantist for etablering av ein ny trasé. Komiteen viser
til at Samferdselsdepartementet vil arbeide vidare med saken og
komme tilbake til Stortinget på eigna måte.
Vedtak nr. 913
Komiteen viser til at Akershus
og Hedmark fylkeskommunar og Nye Veier AS har konkludert med at
risikoen ved å fjerne dei to bommane på fv. 84 er for stor, ved
at ein stor del av trafikken vil nytte eit vegnett med lågare trafikktryggleik
og det finansielle grunnlaget blir svekka.
Komiteen sluttar seg til Samferdselsdepartementet
si vurdering om å vidareføre bommane på fv. 84 slik det vart vedtatt
i Stortingets handsaming av saka 14. juni 2016.
Vedtak nr. 80
Komiteen merkar seg at regjeringa
er i gang med å kartleggje situasjonen for framsending av biologiske
preparat, og vil kome tilbake til dette i statsbudsjettet for 2018.
Fleirtalet i komiteen,
medlemene frå Høgre, Framstegspartiet, Kristeleg Folkeparti og Venstre,
merkar seg vidare at regjeringa vurderer behovet for å sende medisinar
over natt som svært lite, og at det ikkje er naudsynt å etablere
nye ordningar som følgje av overgangen til ein brevstraum.
Fleirtalet viser til orienteringa
i proposisjonen der konsekvensane ved omlegging til ein brevstraum for
avisene er gjort greie for. Fleirtalet merkar seg at dette
gjeld særs få aviser, og at desse avisene kan nytte eksisterande
kommersielle tilbod eller etablere nye transportløysingar.
Fleirtalet sluttar seg til
regjeringa si vurdering av at det ikkje bør etablerast ei kostbar
statleg distribusjonsordning for dei få abonnementsavisene som vil
merke overgangen til ein brevstraum.
Fleirtalet merkar seg at overgangen
til ein brevstraum ikkje vil ha verknad for valet i 2017, og at
regjeringa vil kome tilbake med ei nærare vurdering i budsjettet
for 2018.
Medlemen i komiteen
frå Senterpartiet støttar ikkje omlegginga til ein brevstraum,
og meiner regjeringa ikkje tek innover seg konsekvensane av endringane
dei gjennomfører i Posten sine tenester.
Medlemene i komiteen
frå Arbeidarpartiet og Senterpartiet meiner at biologiske prøvar
er viktig å få raskt fram både for folk og for næringslivet. Desse medlemene meiner
òg at erfaringane ein har sett med Kvikkas sin utlevering av aviser
ikkje samsvarar med dei forventningar og krav som Stortinget og
innbyggjarane hadde då ein aksepterte å kutte ut laurdagsposten.
Fleirtalet og regjeringa syner til at omfanget av aviser er lite,
men desse medlemene stiller
spørsmål ved om ein i talgrunnlaget som blir nytta reknar inn dei
avisene som fell inn under Kvikkas-ordninga. Då vil i tilfelle talet vere
høgare. Aviser og nyhende er ferskvare, og desse medlemene vil understreke
at det er ei offentleg oppgåve å syte for gode kommunikasjonsordningar
for postsendingane, sjølv om digitaliseringa har kome langt.
Vedtak nr. 108,
punkt 41
Fleirtalet i komiteen, medlemene
frå Høgre, Framstegspartiet, Kristeleg Folkeparti og Venstre,
viser til at det i 2017 vart innført to nye kjørevegsavgifter på
jernbanen, ei ny generell avgift pr. køyrde kilometer og ei ny «kapasitetsavgift»
pr. køyrde tog, og at desse avgiftene er viktige element i incentivstrukturen
mellom infrastrukturforvaltar og jernbaneselskapa. Fleirtalet viser samtidig
til at jernbaneselskapa vil bli kompenserte om jernbaneinfrastrukturen
ikkje er så tilgjengeleg som føresatt.
Fleirtalet sluttar seg til
Samferdselsdepartementet si vurdering om at dei nye avgiftene må
få verke nokre år før eventuelt nye kompensasjonsordningar blir
vurderte.
Medlemene i komiteen
frå Arbeidarpartiet og Senterpartiet viser til Innst. 460
S (2016–2017) og sine merknader og forslag.
Vedtak nr 108,
pkt 50
Komiteen er nøgd med at det
blir stilt krav til null- og lavutslippsteknologi på riksvegferjer
der det ligg til rette for det teknologisk. I dei fleste høve betyr
det fullelektriske løysingar. Komiteen viser til at fullelektriske
løysingar kan vere krevjande på enkelte samband på grunn av lange
avstandar og stort energibehov, og er nøgd med at det er etablert
ei utviklingskontrakt for hybrid hydrogen/elektrisk ferje, som kan
vere eit godt alternativ med større rekkjevidde.