Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet,
Kjell-Idar Juvik, Sverre Myrli, Magne Rommetveit, Eirik Sivertsen
og Karianne O. Tung, fra Høyre, lederen Nikolai Astrup, Torill Eidsheim,
Nils Aage Jegstad og Helge Orten, fra Fremskrittspartiet, Tor André
Johnsen, Åse Michaelsen og Morten Stordalen, fra Kristelig Folkeparti,
Hans Fredrik Grøvan, fra Senterpartiet, Janne Sjelmo Nordås, og
fra Venstre, Abid Q. Raja, viser til Prop. 144 S (2015–2016)
Samtykke til godkjennelse av EØS-komiteens beslutning nr. 106/2015
av 30. april 2015 om innlemmelse i EØS-avtalen av direktivene 2014/45/EU,
2014/46/EU og 2014/47/EU om felles regler for teknisk kontroll av
kjøretøy.
Komiteen viser til at formålet
med direktivene er å styrke kontrollen med miljø- og sikkerhetskrav til
kjøretøy som er i bruk, og at dette skal ivaretas gjennom periodisk
kjøretøykontroll, teknisk kontroll langs veg og midlertidig avregistrering
av kjøretøy som utgjør en umiddelbar trafikksikkerhetsrisiko.
Komiteen mener gjennomføringen
av et harmonisert og mer detaljert regelverk for teknisk kontroll
kan styrke sikkerhets- og miljøstandarden på kjøretøy i Norge og
andre EØS-land, og forbedre forbrukernes rettigheter.
Komiteen mener risikoklassifiseringssystemet som
foreslås innført for kontroll av nyttekjøretøy langs vegene, vil
kunne utløse bedre trafikksikkerhet, effektivitetsgevinster og bedre
konkurransevilkår for transportnæringen.
Komiteen syner til proposisjonen
sitt punkt 2.1:
«Det innføres imidlertid
et nytt krav om at høvhastighetstraktorer som hovedsaklig brukes
i kommersiell godstransport, skal gjennomgå periodisk kontroll».
Komiteen meiner regjeringa
i utarbeiding av forskrift må ta særskilt omsyn til anleggs- og
landbruksbransjen. Det må sikrast klåre definisjonar av kva høghastighetstraktorar
som skal påleggjast krav om kontroll, og det bør utarbeidast eit
system som sikrar at traktorar som ikkje vert nytta til såkalla «transport
mot vederlag», fell utanfor kontrollkravet. Systemet må vere føreseieleg
for eigarar av slik type traktor.
Medlemen i komiteen
frå Senterpartiet meiner òg kravet til kontroll av slike traktorar
er unødvendig, då det ikkje føreligg dokumentasjon på at feil som
ein slik kontroll kan avdekka, har medført ulukker i Noreg. Kravet
medfører også ein kostnad for brukarane, noko proposisjonen seier
lite om.
Medlemene i komiteen
frå Arbeidarpartiet og Senterpartiet vil òg peike på at eit slikt
krav kan by på praktiske utfordringar for brukarane då ein må oppsøkje
tungbilverkstad for å gjennomføre kontrollen, noko som vil medføre
auka traktortrafikk på vegane, ofte over lengre strekningar då godkjende
verkstader for denne type kontroll ikkje er like mange som for lettare
køyretøy.
Komiteen har
forelagt innstillingsutkastet for utenriks- og forsvarskomiteen,
som i brev av 2. november 2016 slutter seg til transport- og kommunikasjonskomiteens
innstilling, uten ytterligere merknader.