3. Programkategori 21.40 Særskilde transporttiltak
Regjeringa vil etablere eit infrastrukturfond på 100 mrd. kroner. Fondet blir bygd opp over inntil fem år. Det overordna målet med fondet er føreseieleg og varig finansiering. I Prop. 1 S Tillegg 1 (2013–2014) har regjeringa gjort framlegg om å løyve 20 mrd. kroner til eit infrastrukturfond i 2014. For å få ei rask opptrapping av infrastrukturfondet foreslår regjeringa å løyve 10 mrd. kroner i kapitalinnskot til fondet i 2013. Fondskapitalen vil gi grunnlag for avkastning frå og med 2015. Avkastninga frå fondet blir øyremerkt på statsbudsjettet til veg-, jernbane- og kollektivnettet og til breiband og IKT-infrastruktur. Regjeringa vil i statsbudsjettet for 2015 kome tilbake med forslag til fordelinga av midlane mellom dei ulike formåla.
Eit kapitalinnskot på 10 mrd. kroner i 2013 gir staten renteutgifter på om lag 11,1 mill. kroner i 2013. Regjeringa vil i proposisjonen om nysaldering av budsjettet for 2013 fremme forslag om løyving til å dekkje desse renteutgiftene. Samferdselsdepartementet foreslår å løyve 10 mrd. kroner på nytt kap. 1331 Infrastrukturfond, post 95 Innskot av fondskapital.
Komiteens flertall, medlemmene fra Høyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre, slutter seg til forslaget om å bevilge 10 mrd. kroner i kapitalinnskott til fondet i 2013. Flertallet ser den raskere opptrappingen av fondet som meget positiv og at dette dermed gir grunnlag for avkastning allerede fra og med 2015.