Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden

2. Programkategori 21.30 Vegformål

Fleire vassdrag på Austlandet blei ramma av flaum i mai 2013. Dette førte til store øydeleggingar på riksvegnettet. Skadane har i første rekkje vore i Hedmark og Oppland, men vegane i Telemark og Buskerud blei òg ramma. På riksvegnettet var skadane størst på E6 og rv. 3 i Hedmark og Oppland. Kostnadene for å reparere skadane på desse vegane er rekna til totalt 100 mill. kroner. Departementet foreslår å løyve 50 mill. kroner til dette formålet, fordelt med 30 mill. kroner til Hedmark og 20 mill. kroner til Oppland. Kostnadene elles på riksvegnettet blir dekte innafor gjeldande budsjett.

5. august 2013 brann eit vogntog inne i den 11 km lange Gudvangatunnelen i Aurland i Sogn og Fjordane. Dei totale kostnadene for Statens vegvesen til å utbetre skadane er rekna til 50 mill. kroner. Departementet foreslår å løyve 50 mill. kroner til dette formålet.

Nytt påbod om vinterdekk for tunge køyretøy tok til å gjelde 15. november 2013. I samband med innføringa blir det gjennomført ei særleg satsing på kontroll av dekk, vinterutrusting og bremser på tunge køyretøy.

Departementet foreslår å løyve 3 mill. kroner til dette formålet.

Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1320 Statens vegvesen, post 23 Drift og vedlikehald av riksvegar, trafikant- og køyretøytilsyn m.m., med i alt 103 mill. kroner.

Regjeringa foreslår å løyve 500 mill. kroner til å nedbetale gjeld i nokre bompengeprosjekt der trafikken er låg og innkrevjingskostnadene høge. Med dette vil innkrevjinga av bompengar i desse prosjekta bli avvikla tidlegare enn opphavleg føresett. Rv. 4 Reinsvoll–Hunndalen i Oppland, rv. 9 Setesdalen i Aust-Agder, rv. 5 Fatlaberget i Sogn og Fjordane, E39 Astad–Knutset i Møre og Romsdal, E6 Møllnes–Kvenvik–Hjemmeluft i Finnmark,

Basert på førebelse anslag er samla gjeld i dei fem prosjekta 435 mill. kroner. Gjelda vil bli innfridd innan utgangen av 2013, så langt som det er praktisk mogleg. I tillegg til å innfri gjeld kjem også avviklingskostnader. Det blir lagt opp til å halde fram innkrevjinga av bompengar (i dei fire første prosjekta) til 1. februar 2014 for å dekkje avviklingskostnader.

Dersom det er igjen midlar av løyvinga på 500 mill. kroner etter innfriing av gjelda i dei fem prosjekta og ev. bidrag til å dekkje avviklingskostnader, vil dei bli nytta til delvis innfriing av bompengegjeld i prosjektet rv. 19 Kirkebakken–Re grense i Vestfold. Prosjektet har ei gjeld på 303 mill. kroner. Etter planen skal innkrevjinga av bompengar i dette prosjektet avsluttast i 2022.

Departementet foreslår å omdisponere 3 mill. kroner frå kap. 1320 post 30 Riksveginvesteringar til kap. 1320 post 23 Drift og vedlikehald av riksvegar, trafikant- og køyretøytilsyn m.m., for å dekkje kostnader til den særlege satsinga på kontroll av tunge køyretøy.

Departementet foreslår å auke løyvinga på kap. 1320 Statens vegvesen, post 30 Riksveginvesteringar, med i alt 497 mill. kroner.

I Meld. St. 26 (2012–2013) Nasjonal transportplan 2014–2023 er det sett av 550 mill. kroner i statlege midlar til parsellen E18 Lysaker–Ramstadsletta i 2014–2017.

Kommunedelplan for prosjektet er venta godkjent første halvår 2014, og reguleringsplan er venta vedteken i 2016.

Statens vegvesen si fullmakt til å erverve grunn til vegformål legg til grunn at reguleringsplan er vedteken før grunnerverv kan setjast i gang, og at det er midlar til disposisjon. Departementet har for prosjektet E18 Lysaker–Ramstadsletta funne det riktig å lempe på vilkåret i gjeldande fullmakt om at det må liggje føre vedteken reguleringsplan før grunnerverv kan setjast i gang. Departementet vil derfor gi Statens vegvesen fullmakt til å starte ordinært grunnerverv (dvs. at det blir gitt attkjøpsverdi, ikkje marknadsverdi) på grunnlag av godkjent kommunedelplan.

Komiteen slutter seg til forslaget om å øke bevilgningene på kap. 1320 Statens vegvesen, post 23 Drift og vedlikehold av riksveger, trafikant- og køyretøytilsyn m.m., med i alt 103 mill. kroner.

Komiteens flertall, medlemmene fra Høyre, Fremskrittspartiet Kristelig Folkeparti og Venstre, har merket seg forslaget om å innfri bompengegjeld i fem prosjekter der trafikken er lav og innkrevingskostnadene er høye. Flertallet slutter seg til forslaget om bevilgning på 500 mill. kroner til formålet i nysalderingsproposisjonen.

Om det er igjen midler av bevilgningen på 500 mill. kroner etter innfriing av gjeld og aktuelle avviklingskostnader for de fem prosjektene, er flertallet positiv til at slike milder kan nyttes til nedbetaling av bompengegjeld i andre prosjekt som rv. 19 Kirkebakken–Re grense i Vestfold.

Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Senterpartiet viser til at nysalderingen og omgrupperingen tradisjonelt har vært en oppdatering av budsjettet for inneværende år, med tekniske justeringer og nye anslag. Disse medlemmer er generelt skeptisk til at regjeringen nå legger opp til en ekstra budsjettbehandling utover statsbudsjettet og revidert budsjett. Disse medlemmer viser for øvrig til behandlingen i finanskomiteen av Prop. 29 S (2013–2014) Ny saldering av statsbudsjettet 2013, jf. Innst. 100 S (2013–2014).

Disse medlemmer registrerer regjeringens forslag til sletting av bompengegjeld, men viser til at i stedet for å slette bompengegjeld på tilfeldige, små prosjekter mener disse medlemmer at pengene kunne vært brukt til å fremskynde andre prosjekter. Bruk av bompenger er et viktig tiltak for å realisere flere veiprosjekter der det har kommet til lokal og nasjonal enighet rundt dette.

Komiteens medlemmer fra Kristelig Folkeparti og Venstre viser til behandlingen i finanskomiteen av Prop. 29 S (2013–2014) Ny saldering av statsbudsjettet 2013, jf. Innst. 100 S (2013–2014).

Komiteen slutter seg til forslaget om å omdisponere 3 mill. kroner fra kap. 1320 post 30 Riksveginvesteringer til kap. 1320 post 23 Drift og vedlikehold av riksveger, trafikant- og kjøyretøytilsyn m.m., for å dekke kostnader til den særlige satsingen på kontroll av tunge kjøyretøy.

Komiteen tar orienteringen om utvida fullmakt til grunnerverv for E18 Lysaker–Ramstadsletta til etterretning. Komiteen ser det som meget positivt at det nå legges opp til en prosess slik at grunnerverv for prosjektet kan starte tidligere.