Merknader frå komiteen
Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Anne Marit Bjørnflaten, Freddy de Ruiter, Gorm Kjernli, Magne Rommetveit, Tone Merete Sønsterud og Terje Sørvik, frå Framstegspartiet, Jan-Henrik Fredriksen, Ingebjørg Godskesen, Bård Hoksrud og Arne Sortevik, frå Høgre, Øyvind Halleraker, Lars Myraune og Tage Pettersen, frå Sosialistisk Venstreparti, Hallgeir H. Langeland, frå Senterpartiet, Janne Sjelmo Nordås, og frå Kristeleg Folkeparti, leiaren Knut Arild Hareide, meiner regjeringa med denne proposisjonen fremmer eit særs viktig og lønsamt samferdselsprosjekt.
Fleirtalet i komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Høgre, Sosialistisk Venstreparti, Senterpartiet og Kristeleg Folkeparti, viser til at regjeringa i Prop. 157 S (2009–2010) gjer framlegg om å byggje ut ny rv. 7 mellom Sokna og Ørgenvika i Buskerud. Den føreslegne løysinga inneber at bilvegen kan førast rett fram på ei strekning der vegen i dag gjer ein stor sving langs Krøderen. Medan vegen i dag er relativt smal, vil det på den nye strekninga vere to og tre breie køyrefelt. Den nye vegen vil ha langt høgare tryggleiksstandard enn dagens veg, og den nye vegen til Hallingdal vert lag 20 km kortare enn i dag. Framlegget inneheld ei finansieringsplan basert på lokal tilslutning til delvis bompengefinansiering.
Fleirtalet vil peike på at kortare reisetid og høg standard vil lette transporten mellom Hallingdal og Osloområdet og gjer det enda meir attraktivt å bu i Hallingdal. For næringstransportar og reisande til og frå fritidsbustader vil tiltaket òg gje store føremoner. Vegsambanda vidare vestover, rv. 7 og rv. 52, vert meir attraktive som følgje av investeringa. Utbygginga vil gjere vegen tryggare og meir trafikksikker. Utbygginga har høg samfunnsøkonomisk lønsemd, i hovudsak av di dei vegfarande sparar mykje tid med den nye vegen.
Fleirtalet er godt nøgd med at ein i proposisjonen legg opp til eit takstopplegg i tråd med dei fastsette hovudprinsippa for bompengeprosjekt, mellom anna med ein maksimalrabatt på 10 pst.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet understreker at bygging av ny rv. 7 mellom Sokna og Ørgenvika i Buskerud fylke er et viktig prosjekt som vil redusere avstanden mellom Oslo/Hønefossområdet og Hallingdal/Vestlandet med 20 km. Disse medlemmer ser prosjektet som en del av den nødvendige opprustingen av veinettet i Norge som er viktig for å styrke den langsiktige verdiskapingen, forbedre trafikksikkerheten og redusere miljøulemper. Disse medlemmer gir derfor sin fulle tilslutning til prosjektet.
Disse medlemmer stiller seg derimot helt avvisende til bruk av bompengefinansiering. Disse medlemmer viser til at landets finansminister nylig har lagt frem statsbudsjettet for 2011 der det fremkommer at anslaget for oljefondet ved utgangen av 2010 er på 3 018 mrd. kroner. Disse medlemmer understreker at nettopp investering i gode veier i eget land er en forsvarlig og fornuftig disponering av oljepenger også i et generasjonsperspektiv. Nye gode veier varer i 50–70 år. Modernisering av det norske veinettet slik Fremskrittspartiet har foreslått i Fremskrittspartiets alternative NTP for 2010–2019, vil derfor også være investering for kommende generasjoner. Bruk av bompengefinansiering anser Fremskrittspartiet som en fullstendig unødvendig ekstra-skatt på transport.
Disse medlemmer peker igjen på at bompengefinansiering som i dette prosjektet er den dyreste form for finansiering. Fra saken fremgår det:
«Tabell 5.1 Finansieringsplan for rv. 7 Sokna–Ørgenvika. Mill. 2010-kr
2009
2010
2011
2012
2013
–2019
Sum
Statlege midlar
30
60
630
720
Bompengar
10
10
110
480
510
-320
800
Sum
10
10
110
510
570
310
1 520
Med desse basisføresetnadene er gjennomsnittleg inntekt pr. passering rekna til om lag 73 kroner og innkrevjingsperioden rekna til om lag 15 år. Bompengane skal dekka renteutgifter på om lag 770 mill. kroner og innkrevjingskostnader på 45 mill kroner, i tillegg til utbyggingskostnader på 800 mill. kroner. Brutto bompengeinntekter er følgjeleg venta å utgjera om lag 1 615 mill. kroner.»
Disse medlemmer mener at en unødvendig bompengefinansiering som også medfører at bilistene faktisk betaler mer i bompenger enn det veien koster å bygge, er uanstendig. Prosjektet har en kostnadsramme på 1 580 mill. kroner, og samlede bompenger vil utgjøre 1 615 mill. kroner.
Disse medlemmer fremmer derfor følgende forslag:
«Stortinget samtykker i at det gjennomføres utbygging av rv. 7 på strekningen Sokna–Ørgenvika slik det er redegjort for i Prop. 157 S (2009–2010). Stortinget ber regjeringen sørge for forskottering av midler om det er nødvendig for å holde fremdrift i saken, og innarbeide full statlig finansiering av prosjektet i sluttsalderingen av statsbudsjettet for 2010.»