Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

6. Programkategori 21. 5 Jernbaneformål

Det er løyvd 1 189 mill. kroner på posten. Som ein del av Regjeringa sitt finanspolitiske opplegg, gjer ein framlegg om å redusere post 30 med 30 mill. kroner frå 1 189,1 mill. kroner til 1 159,1 mill. kroner.

Departementet legg til grunn at investeringar i krengjetogtiltak, store anlegg og tryggingstiltak blir skjerma frå reduksjonen.

Når det gjeld forslag til vedtak, viser departementet til Finansdepartementets proposisjon i samband med Revidert nasjonalbudsjett for 2000.

Komiteen viser til finanskomiteens innstilling i forbindelse med behandlingen av St.prp. nr. 61 (1999-2000) Omprioriteringer og tilleggsbevilgninger på statsbudsjettet 2000, Innst. S. nr. 220 (1999-2000).

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre viser til at Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti, Senterpartiet og Venstre i Innst. S. nr. 220 (1999-2000) har gått imot å redusere bevilgningen til investeringer i jernbane med 30 mill. kroner. Disse medlemmer mener investeringsbehovet innenfor jernbaneområdet er omfattende. Det er spesielt viktig at investeringer knyttet til økt sikkerhet har høy prioritet.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet legger til grunn at nærtrafikkbanene og InterCity-banene (Oslo-Lillehammer/Skien/Gjøvik/Halden), samt tryggingstiltak, blir skjermet fra reduksjonen.

Komiteens medlemmer fra Høyre har merket seg Samferdselsdepartementets brev om at den reduserte bevilgningen ikke vil få konsekvenser for jernbanens sikkerhet og støtter på den bakgrunn forslaget til redusert bevilgning.

Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti vil understreke at Jernbaneverket er sultefora på investeringsmidler. Den siste tids ulykker og hendinger viser at i stedet for kutt er det påkrevet med økt innsats. Dette medlem vil derfor gå mot reduksjonen på 30 mill. kroner.

Departementet gjer greie for at Jernbaneverket har danna eit aksjeselskap i samband med oppdrag i tilknyting til Øresundsambandet. Ein gjer framlegg om å løyve midlar til aksjekapitalen i selskapet.

Jernbaneverket har som statleg forvaltningsorgan ikkje fullmakt til å opprette eigne aksjeselskap og treng derfor Stortingets samtykke til ei slik etablering. Samferdselsdepartementet ser klårt at saka burde vært lagt fram for Stortinget før aksjeselskapet blei oppretta. Departementet legg opp til at slike saker i framtida skal leggjast fram for overordna styremakt. Det blir foreslått at Jernbaneverket får fullmakt til å opprette aksjeselskap med aksjekapital tilsvarande minimumskravet i aksjelova (100 000 kroner), og at det blir oppretta ein ny post på kap. 1350 - post 90 Kapitalinnskot i eigne aksjeselskap.

Når det gjeld forslag til vedtak, viser departementet til Finansdepartementets proposisjon i samband med Revidert nasjonalbudsjett for 2000.

Komiteen viser til finanskomiteens innstilling i forbindelse med behandlingen av St.prp. nr. 61 (1999-2000) Omprioriteringer og tilleggsbevilgninger på statsbudsjettet 2000, Innst. S. nr. 220 (1999-2000).

Jernbanetilbodet mellom dei skandinaviske hovudstadene har på 1990-tallet blitt sterkt redusert, samstundes som reiseaktiviteten generelt har vore aukande i denne marknaden.

Med utgangspunkt i tilrådingane frå ei arbeidsgruppe inngjekk dei tre transportministrane i februar 2000 ein intensjonsavtale om saman å medvirke til å leggje tilhøva til rette for ein konkurransedyktig persontransport med jernbane mellom Stockholm, Oslo og København. Regjeringa legg opp til å følgje opp dette i samband med statsbudsjettet for 2001, m.a. med nødvendige forslag til infrastrukturtiltak på norsk side.

For å samordne utviklinga av togtilbodet har NSB BA og SJ blitt samde om å skipe eit felles selskap som skal drive togtrafikk på strekningane Oslo - Gøteborg - København og Oslo - Stockholm. Selskapet er under etablering. Målsettinga er å introdusere eit tilbodskonsept i løpet av 2000/2002.

Komiteen tar departementets orientering til etterretning.

Det er løyvd 10,1 mill. kroner på posten. På bakgrunn av Åsta-ulykka og den alvorlege togbrannen på Lillestrøm ønskjer Samferdselsdepartementet å setje ytterlegare fokus på tryggleiken rundt jernbanedrifta. Ein gjer derfor framlegg om å auke budsjettet for Statens jernbanetilsyn med 1,5 mill. kroner, m.a. for å styrkje bemanninga, slik at tilsynet kan gjennomføre nødvendige revisjonar for å sikre at jernbanen blir driven i samsvar med fastsett regelverk.

Når det gjeld forslag til vedtak, viser departementet til Finansdepartementets proposisjon i samband med Revidert nasjonalbudsjett for 2000.

Komiteen viser til finanskomiteens innstilling i forbindelse med behandlingen av St.prp. nr. 61 (1999-2000) Omprioriteringer og tilleggsbevilgninger på statsbudsjettet 2000, Innst. S. nr. 220 (1999-2000).