Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden

5. Programkategori 22.1 Telekommunikasjoner

I St.prp. nr. 1 (1998-99) blei det vist til at departementet ville vurdere å føre Radiostøykontrollen ut av Telenor AS. Departementet foreslår med dette at eininga blir plassert i Post- og teletilsynet.

Innføringa av allmenn konkurranse i telesektoren, omdanninga av Televerket til aksjeselskap, utviklinga i kringkastingssektoren med fleire landsdekkjande kanaler og framveksten av lokalradio/-TV fører til at den type oppgåver som Radiostøykontrollen har, bør utførast av eit forvaltningsorgan. Plassering av kontrollen i Post- og teletilsynet vil vere eit godt alternativ, særleg fordi det er fagleg slektskap mellom dei oppgåver som Radiostøykontrollen utfører og dei oppgåver som blir utførte av tilsynet si eining for frekvenskontroll.

Radiostøykontrollen vil bli ein del av Post- og teletilsynet sin kontrollavdeling og samlokalisert med utekontora til avdelinga si eining for frekvenskontroll.

Radiostøykontrollen har i dag 12 stillingar som det blir gjort framlegg om å overføre til Post- og teletilsynet.

Post- og teletilsynet sin verksemd er basert på sjølvfinansiering, dvs. at utgifter og inntekter det enkelte år i utgangspunktet skal vere i balanse. Finansieringa av Radiostøykontrollen er eit unntak frå dette. I dei siste åra er det løyvd 10 mill. kroner pr. år over Post- og teletilsynets kap. 1380, post 70, Refusjon til Telenor AS, for å finansiere Radiostøykontrollen.

Dei totale utgiftene ved overtaking av 12 stillingar, blir rekna til 10-11 mill. kroner pr. år. På grunn av at det ikkje er grunnlag for å gi eit meir nøyaktig overslag, foreslår departementet at løyvinga for 1999 på 10 mill. kroner til radiostøykontrolltenesta blir vidareført, og at løyvinga blir delt mellom Post- og teletilsynet og Telenor AS i samsvar med tidspunktet for overføringa 1. juni 1999. Dette inneber at kap. 1380, postane 01 og 45 blir foreslåtte auka med i alt 6 mill. kroner og post 70 redusert tilsvarande.

Komiteen støtter forslaget om å overføre Radiostøykontrollen til Post- og teletilsynet. De oppgavene som tilligger Radiostøykontrollen er av forvaltningsmessige karakter og denne type oppgave hører naturlig inn under forvaltningsorganet Post- og teletilsynet.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet og Høyre finner det kritikkverdig at forvaltningsoppgaver utføres av Telenor som er en av flere kommersielle aktører i telemarkedet.

Fortsatt eksisterer den uheldige situasjonen at Samferdselsdepartementet administrerer både statens eierskap i Telenor og reguleringsmyndigheten Post- og teletilsynet, og kommer slik i en uheldig dobbeltrolle.

Disse medlemmer vil i den sammenheng vise til Innst. S. nr. 77 (1998-99) fra næringskomiteen der komitéflertallet uttaler følgende:

«Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Arbeiderpartiet, har merket seg at det i dag er slik at eier- og regulatørrollen i mange tilfeller utøves av samme departement og at det er blitt reist kritikk om hvorvidt en slik organisering gir den nødvendige tilliten til at staten faktisk klarer å skille mellom eier- og regulatørrollen. Dette økte fokus på statens dobbeltrolle henger bl.a. sammen med de krav om mest mulig like konkurransevilkår som følger av EØS-avtalen og andre internasjonale avtaler Norge har tiltrådt. Dersom konkurransen skal oppfattes som lik, kan det være problematisk at eierskap, reguleringer og økonomiske virkemidler utøves av samme departement. Flertallet mener man må gjøre det som er mulig for å sikre likeverdige konkurranseforhold mellom private og offentlig eide virksomheter. Det statlige eierskap er i dag spredd på flere departement. Flertallet mener det også må vurderes å samle de statlige eierinteresser i ett departement.»

Det blir orientert om at vilkåra for å avvikle den manuelle mobiltelefontenesta er oppfylte og at tenesta blir lagt ned i 1999.

Komiteen har ingen merknader.