Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden

4. Programkategori 21.5 Jernbaneformål

Grensa for å spesifisere og leggje fram enkelttiltak for Stortinget er for Jernbaneverket 50 mill. kroner og for Statens vegvesen 200 mill. kroner.

Det har vist seg at både Jernbaneverket og Statens vegvesen har behov for ei fullmakt til å kunne forplikte seg utover budsjettåret for dei investeringsprosjekt som er under fullmaktsgrensa for framlegg av enkelttiltak for Stortinget.

Samferdselsdepartementet gjer framlegg om at Jernbaneverket i 1999 får fullmakt til å forplikte seg for framtidige budsjetterminar for opptil 50 mill. kroner utover gitte løyvingar på kap. 1350, post 30 Investeringar i lina, for investeringsprosjekt som ikkje er omtalte med kostnadsoverslag for Stortinget og at Vegdirektoratet får same fullmakt for opptil 650 mill. kroner utover gitte løyvingar på kap. 1320, post 30 Riksveginvesteringar.

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra Sosialistisk Venstreparti, forutsetter at de foreslåtte fullmakter kun vil gjelde investeringsprosjektene som er under fullmaktsgrensa for framlegg av enkelttiltak for Stortinget, på hhv. 50 mill. kroner for Jernbaneverket og 200 mill. kroner for Statens vegvesen.

Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti ser det som betenkelig at en stor del av vegrammene nyttes uten at prosjektene omtales for Stortinget. Dette medlem anser grensa for enkeltprosjekt på 200 mill. kroner som for høg, og at dette medfører store bindinger som ikke blir politisk behandla. De store bindingene medfører at Stortinget får begrensa mulighet for prioritering.

Dette medlem vil henstille om at Regjeringa vurderer å gå tilbake til en øvre grense på 100 mill. kroner for enkeltprosjekt før det legges fram for Stortinget.

Dette medlem vil derfor gå mot den økning av fullmakter ut over budsjettåret som departementet fremmer.

Det blir i proposisjonen gjort framlegg om at Jernbaneverket får fullmakt til å inngå avtale med ElTele Vest om leige av fiberkabelkapasitet mellom Bergen og Stavanger.

Grunna opninga av telemarknaden frå og med 1. januar 1998 og den foreståande avviklinga av fiberkabelavtalen mellom Telenor AS og Jernbaneverket, ga Samferdselsdepartementet i februar 1998 Jernbaneverket høve til å leige ut overskottskapasiteten i sitt fiberoptiske telenett. Leigeavtalen vil gi disposisjonsrett til seks fibre i 20 år. Leigebeløpet vil vere 6 mill. kroner for det første året, deretter 3 mill. kroner pr. år i 14 år. For dei 5 siste åra vil leigebeløpet vere kr 0.

Samferdselsdepartementet set som vilkår at leigeutgifta blir dekt innanfor ramma av det årlege statsbudsjettet.

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmet fra Sosialistisk Venstreparti, støtter forslaget om at Jernbaneverket får leie ut sitt fiberoptiske telenett. Jernbaneverkets nett er et viktig supplement til Telenors nett og bidrar til å styrke konkurransen i telemarkedet.

Flertallet forutsetter at utleie av Jernbaneverkets nett skjer på kommersielle vilkår.

Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser til Dokument nr. 8:42 (1998-99) Om utskilling av Telenors nett, og etablering av et selskap for forvaltning av statlige telenett. Som intensjon for dette forslag, som ligger til behandling i Stortinget, ligger også en mulig sammenslåing av statlige nett, deriblant fiberkabelnettet til Jernbaneverket, i ett statlig nettselskap.

Dette medlem kan derfor ikke legge føringer for utleie av Jernbaneverkets nett før forslaget er behandla.

Departementet gir i proposisjonen ei orientering om status for utgreiinga om tunnel gjennom Gamlebyen.

Konsekvensutgreiingane er gjennomførte i samsvar med godkjende konsekvensutgreiingsprogram (datert 22. april 1998) og omfattar i alt 6 alternativ (4 under Minneparken og 2 inn mot Ekebergåsen over Loenga). Utgreiingsarbeidet viser at alle alternativ er svært komplekse og kostnadskrevjande med eit investeringsbehov som varierer mellom 3,3 og 5,2 mrd. kroner.

Høyring med offentleg ettersyn viser at ein må få fram ytterlegare varianter før saka kan leggjast fram for Stortinget.

Samferdselsdepartementet legg opp til at det blir gjennomført ei tilleggsutgreiing for 1-2 variantar. Ei slik tilleggsutgreiing er i tråd med mottekne innspel i høyringsrunden. Tilleggsutgreiinga skal etter planen gjennomførast innan utgangen av august 1999, noko som inneber at ein stortingsproposisjon om tunnel i Gamlebyen tidlegast kan leggjast fram for Stortinget seinhaustes 1999. Samferdselsdepartementet ser det som nødvendig å gjennomføre desse tilleggsutgreiingane for å kunne fremme eit konkret forslag om ein tunnel i Gamlebyen, og samstundes få avklara traséføringa for nytt dobbeltspor Oslo S-Hauketo gjennom området.

Komiteen har merket seg at Regjeringen vil komme tilbake til Stortinget med en stortingsproposisjon om tunnel i Gamlebyen.