Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden

1. Programkategori 21.1 Administrasjon m.m.

Samferdselsdepartementet legg fram forslag om dekking av dei utgifter Havarikommisjonen for sivil luftfart (HSL) har hatt i samband med berging og undersøking etter havari med Super Puma-helikopter frå Helikopter Service AS på Nornefeltet i Norskehavet 8. september 1997.

Operasjonen til havs sto på i 12 døgn. Med ein døgnpris på kr 650 000 blir kostnadene for HSL kr 7 800 000. Departementet gjer framlegg om å auke løyvinga på kap. 1300, post 01 med 7,8 mill. kroner til delvis dekking av kostnadene Statoil har hatt til bergingsarbeidet.

Komiteen, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sigrun Eng, Eirin Faldet, Sverre Myrli, Gunn Olsen, Ola Røtvei og Karl Eirik Schjøtt-Pedersen, fra Fremskrittspartiet, Thore Aksel Nistad og Christopher Stensaker, fra Kristelig Folkeparti, Rigmor Kofoed-Larsen og Jan Sahl, fra Høyre, Ellen Gjerpe Hansen og lederen Oddvard Nilsen, fra Senterpartiet, Jorunn Ringstad, fra Sosialistisk Venstreparti, Inge Myrvoll og fra Venstre, Thorbjørn Merkesdal, har ingen merknader.

Det blir gjort framlegg om etablering av Havarikommisjonen for sivil luftfart (HSL) som eige forvaltingsorgan pr. 1. juli 1999.

HSL er i dag ein del av Samferdselsdepartementets administrasjonsbudsjett: kap. 1300 Samferdselsdepartementet, post 01 Driftsutgifter.

For 2. halvår 1999 blir det gjort framlegg om å løyve 3 mill. kroner på eit nytt kap. 1314 Havarikommisjonen for sivil luftfart, post 01 Driftsutgifter, mot tilsvarande reduksjon på kap. 1300 Samferdselsdepartementet.

Den foreslåtte reduksjonen vil saman med framlegget om å auke løyvinga med 7,8 mill. kroner jf. pkt. 1.1, gi ein netto auke på kap. 1300, post 01, med 4,8 mill. kroner.

Ved vurdering av framtidig organisering og tilknytingsform for HSL har Samferdselsdepartementet lagt vekt på at det bør vere mest mogleg ryddige skiljeliner og klar avgrensing av fullmakter mellom departementet og undersøkingsorgan.

Det er grunn til å streke under at eksisterande organisasjon ikkje på nokon avgjerande måte har vore til hinder for ei slik avgrensing. Likevel bør HSL bli organisert slik at det blir enda klårare at HSL har ei sjølvstendig rolle innanfor ramma av stortingsvedtak m.v.

Samferdselsdepartementet har kome til at det vil vere mest føremålstenleg å etablere HSL som eit eige forvaltningsorgan under Samferdselsdepartementet.

Komiteens flertall, alle unntatt medlemmene fra Fremskrittspartiet, har ingen merknader.

Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet mener at etablering av Havarikommisjonen for Sivil luftfart burde ha kommet som egen sak.