2. Programkategori 21.2 luftfartsformål
- 2.1 Godtgjersle for innanlandske flyruter
- 2.2 Oslo Lufthavn AS - lånebehov i 1998
- 2.3 Overføring av eigedelar frå Luftfartsverket til Oslo Lufthavn AS
Departementet gjer framlegg om å auke løyvinga for godtgjersle for innanlandske flyruter kap. 1310 post 70, med 2,3 mill. kroner som følgje av auka rutetilbod på Helgeland og Vestlandet. Auken vil bli dekt inn ved ein tilsvarande reduksjon av overføringa til Luftfartsverket, kap. 1311 post 70.
Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Høyre og Sosialistisk Venstreparti viser til behandlingen av St.prp. nr. 64 (1997-98), jf. Innst. S. nr. 229 (1997-98) hvor komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Høyre og Sosialistisk Venstreparti, fremmet følgende forslag som ble vedtatt i Stortinget:
«Stortinget ber Regjeringen snarest ta nødvendige initiativ for å bedre situasjonen på kortbanenettet, spesielt på Vestlands- og Helgelandsrutene.»
Flertallet har registrert at kapasiteten i kortbaneflytilbudet er økt fra vintersesongen 1998/99 ved at det er satt inn ytterligere ett fly i hvert av ruteområdene (Vestlandet og Helgeland) og at det legges opp til at Widerøes Flyveselskap ASA vil få en økning i godtgjørelsen for dette tilsvarende økningen i luftfartsavgiftene knyttet til den nye produksjonen. Flertallet slutter seg til dette.
Komiteens medlemer frå Framstegspartiet, Kristeleg Folkeparti, Senterpartiet og Venstre viser til St.prp. nr. 64 (1997-98) der departementet gjorde greie for kor langt dei var komne i arbeidet med å løyse kapasitetsproblema på Vestlandet og Helgeland, og at departementet ut over våren og forsommaren ville klargjere eit praktisk opplegg med dei aktuelle flyselskapa, og seinast i samband med statsbudsjettet for 1999 å kome tilbake med orientering om kva for løysingar dette ville innebere.
Desse medlemer er svært nøgd med at departementet i juli hadde forhandla fram ein avtale med Widerøes Flyveselskap ASA om eit vesentleg utvida rutetilbod frå vintersesongen 1998/99.
Desse medlemer sluttar seg til at Widerøes Flyveselskap ASA vil få ei auke i godtgjersla for dette tilsvarande auken i luftfartsavgiftene knytta til den nye produksjonen.
Komiteens medlem fra Sosialistisk Venstreparti viser til at den økte kapasiteten på Vestlands- og Helgelandsrutene inndekkes ved økt statlig tilskudd samt prisøkninger for brukerne. Dette medlem er uenig i at brukerne skal bære deler av kostnadene. Men ettersom økning i billettpris er satt ut i livet, vil det ikke la seg gjøre å endre dette for budsjettåret 1998. Dette medlem tar derfor denne deling av kostnader til etterretning. For 1999 vil dette medlem foreslå at de økte kostnader inndekkes av statlig bevilgning. Dette medlem viser til behandling av statsbudsjettet for rammeområde 18.
På grunnlag av utbyggingsbudsjettet for flyplassen har Oslo Lufthavn AS no rekna ut låneramma for 1998 og 1999. Oslo Lufthavn AS har opplyst at lånebehovet i 1998 er rekna ut til 2000 mill. kroner, dvs. 420 mill. kroner lågare enn vedteken låneløyving.
Samferdselsdepartementet gjer difor framlegg om å redusere låneramma til Oslo Lufthavn i 1998 med 420 mill. kroner til 2000 mill. kroner. Forslag til låneramme for 1999 er lagt fram i St.prp. nr. 1. Tillegg nr. 8 (1998-99).
Komiteen har ingen merknader og slutter seg til det framlagte forslaget.
Det blir i proposisjonen gitt ei orientering om arbeidet med overføring av eigedelar frå Luftfartsverket til Oslo Lufthavn AS. Departementet vil komme tilbake til Stortinget med ei nærare orientering om saka, medrekna den budsjettmessige handteringa av overføringane.
Komiteen har ingen merknader og slutter seg til det framlagte forslaget under forutsetning av at det seinere vil bli lagt fram en nærmere orientering om saken for Stortinget.