Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Innstilling frå samferdselskomiteen om fullmakt for NSB til å selje aksjar i Narvesen AS.

Dette dokument

  • Innst. S. nr. 110 (1995-1996)
  • Kildedok: St.prp. nr. 29 (1995-96)
  • Dato: 11.01.1996
  • Utgiver: samferdselskomiteen
  • Sidetall: 1

Innhold

Fullmakt for NSB til å selje aksjar i Narvesen AS

       Som omtalt i St.prp. nr. 1 (1995-1996) frå Samferdselsdepartementet eig NSB eigedomar og aksjar som ikkje lenger har mykje å seie for kjerneverksemda i NSB og som NSB difor vurderer å selje.

       Formålet er å få frigjort midlar som kan nyttast til å styrkje sjølve jernbaneverksemda, mellom anna ved investeringar i materiell, utstyr og stasjonar/terminalar i trafikkdelen. På denne bakgrunn arbeider NSB no med sal av aksjane sine i Narvesen AS.

       NSB eig 41 % av aksjane i Narvesen AS, medan stiftinga Institusjonen Fritt Ord eig dei resterande 59 %.

       Narvesen AS har ein solid økonomi som mellom anna gjenspeglar seg i ein eigenkapitaldel pr. 31. august 1995 på 44,6 %, og som utgjer 700 mill. kroner. Omsetnaden i 1994 var på 3 mrd. kroner.

       Den direkte avkastinga på aksjane i Narvesen AS i form av utbytte for 1994 var på 12 mill. kroner, og av dette utgjorde NSB sin del 4,9 mill. kroner.

       NSB sitt engasjement i Narvesen AS må ein sjå i samanheng med at dette blei gjort i ei tid då betjeninga av NSB sine kundar utgjorde ein vesentleg del av verksemda i Narvesen, og NSB såg på sitt engasjement i selskapet som ei sikring av togserveringa. NSB har framleis forretningsmessig forhold til selskapet, men dette er i dag basert på tilbodskonkurransar for å sikre mest mogleg effektiv jernbanedrift.

       Til å førebu salet har NSB engasjert eit frittståande norsk meklarselskap slik at salet kan gjennomførast mest mogleg etter dei prinsippa som elles gjeld for børsnoterte verksemder.

       I og med at Narvesen AS ikkje er børsnotert, er det på førehand vanskeleg å seie noko om kva slags pris som er mogleg å oppnå ved salet av aksjane.

       Ved å realisere den reelle kapitalbindinga i Narvesen vil NSB få frigjort midlar som mellom anna kan nyttast til å effektivisere jernbaneverksemda gjennom investeringstiltak.

       For å sikre ein best mogleg pris foreslår Samferdselsdepartementet at NSB v/styret får fullmakt til å selje aksjane etter at det er gjennomført forhandlingar med aktuelle kjøparar som er villige til å betale ein pris som blir vurdert som best mogleg marknadspris, og etter at eit eventuelt sal er avklart i samsvar med vedtektene for Narvesen AS.


       Komiteen slutter seg til departementets forslag om at utover gjeldende fullmakt til salg av eiendommer, aksjer m.m., får Statsbanene høve til å selge sine aksjer i Narvesen AS i samsvar med det opplegget som går fram av proposisjonen.

       Komiteen slutter seg dermed til at NSB får frihet til selv å avgjøre organiseringen av salget av aksjene på den måten som gir best mulig pris.

       Komiteen vil legge vekt på at salg av aksjer i Narvesen AS vil gi NSB muligheter for skaffe til veie midler som totalt sett kan bety en betydelig styrking av trafikkdelen i den omstrukturering NSB nå er inne i, og som derfor også vil komme publikum til gode i form av bedre tilbud og bedre punktlighet.

       Komiteens flertall, medlemmene fra Senterpartiet, Høyre, Sosialistisk Venstreparti og Kristelig Folkeparti, vil peke på merknaden i B.innst.S.nr.14 (1995-1996), jf. Stortingets vedtak V 2, og forutsetter at frigjorte midler nyttes til investeringer i materiell, utstyr og stasjoner/terminaler i trafikkdelen som vil gi driftsmessige forbedringer for NSB.

       Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet vil peke på merknader i B.innst.S.nr.14 (1995-1996), jf. Stortingets vedtak V 2, og forutsetter at frigjorte midler skal nyttes til å styrke selve jernbanevirksomheten, bl.a. ved investeringer i materiell, utstyr og stasjoner/terminaler i trafikkdelen. Disse medlemmer forutsetter også at midler evt. kan avsettes til styrking av reguleringsfondet.

       Komiteen har elles ingen merknader, viser til proposisjonen og rår Stortinget til å gjere slikt

vedtak:

       Stortinget samtykkjer i at utover gjeldande fullmakt til sal av eigedomar, aksjar m.m., får Statsbanane høve til å selje sine aksjar i Narvesen AS i samsvar med det opplegget som går fram av St.prp. nr. 29 (1995-1996) og Innst.S.nr.110 (1995-1996).

Oslo, i samferdselskomiteen, den 11. januar 1996.

Magnus Stangeland, Johan M Nyland, Solveig Torsvik,
leiar. ordførar. sekretær.