Du bruker en gammel nettleser. For å kunne bruke all funksjonalitet i nettsidene må du bytte til en nyere og oppdatert nettleser. Se oversikt over støttede nettlesere.

Stortinget.no

logo
Hopp til innholdet
Til forsiden
Til forsiden

Innstilling frå kontroll- og konstitusjonskomiteen om framlegg frå stortingsrepresentantane Geir Thoresen, Stephen Bråthen og Ellen Chr Christiansen om at det oppnevnes et uavhengig revisjonsfirma for kontroll og gjennomgang av stortingsgruppenes og enkeltrepresentantenes bruk av tildelte midler.

Innhold

     Det heter i begrunnelsen for dette forslaget at Stortingets administrasjon i brev av 10. mai 1995 til stortingsrepresentant Geir Thoresen har opplyst følgende:

- det er for 1995 bevilget kr 15.830.000 i tilskudd til stortingsgruppene og enkeltrepresentanter
- tilskuddet er primært tenkt brukt til å lønne politiske sekretærer
- gruppene er ikke underlagt rapporteringsplikt for bruken av tilskuddet
- gruppene er ikke underlagt Stortingets revisjon

       I perioden 1990 til 1995 har Stortinget bevilget ca 81,6 mill. kroner til stortingsgruppene og enkeltrepresentanter. Forslagsstillerne uttaler at det derved synes klarlagt at store bevilgninger til internt arbeid på Stortinget blir bevilget uten at det stilles krav til rapportering om hvorledes midlene brukes eller til uavhengig revisjon.

       Det heter videre at flertallet på Stortinget har innført en rekke nye lover og regler hvor bedrifter og enkeltpersoner i stadig større grad blir pålagt store merkostnader, nettopp for at det offentlige skal ha innsyn i hvordan midler brukes, og om denne bruken er i tråd med gjeldende bestemmelser om skatte- og avgiftsplikt. En av Stortingets konstitusjonelle oppgaver er den kontrollerende, hvor Stortinget gjennom Riksrevisjonen bl.a. skal påse at de bevilgede midler over statsbudsjettet blir brukt i henhold til forutsetningene. Det uttales at det med bakgrunn i dette er liten tvil om at Stortinget selv bryter dette prinsippet ved ikke å kontrollere bruken av midler Stortinget bevilger til egne grupper og enkeltrepresentanter.

       Det heter videre at det utvilsomt er underlig og lite tillitvekkende at Stortinget ikke selv har sørget for å bygge opp rutiner som ivaretar de mest sentrale elementer i offentlig forvaltning. For å sikre at Stortinget ikke beskyldes for å dekke over eventuelle begåtte feil, er det også naturlig at man foretar en gjennomgang og kontroll av bruken av disse midlene gjennom de seneste årene.

       Det tas derfor opp forslag om at det bevirkes til en uavhengig revisjon av bruken av tilskuddene gitt til stortingsgruppene og enkeltrepresentanter på Stortinget de siste 5 år, og at denne revisjonen innføres som en fast ordning.

       På denne bakgrunn er følgende forslag fremmet:

« I.

       Det gjennomføres en uavhengig revisjon av bruken av tilskudd gitt til de enkelte stortingsgruppene og enkeltrepresentanter de siste 5 år.

II.

       Det utarbeides forslag til rutiner som tilfredsstiller de krav som gjelder for uavhengig revisjon av bruken av offentlige midler tildelt stortingsgruppene og enkeltrepresentanter.

III.

       Det foretas de nødvendige endringer av Stortingets forretningsorden. »

     Komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Dagny Gärtner Hovig, Sigvald Oppebøen Hansen, Tom Thoresen og Rita Tveiten, frå Senterpartiet, Jorid Avdem og Edvard Grimstad, frå Høgre, Børre Rognlien og Petter Thomassen, frå Sosialistisk Venstreparti, Kjellbjørg Lunde, frå Kristeleg Folkeparti, Dag Jostein Fjærvoll, og frå Framstegspartiet, Arve Lønnum, viser til at Stortinget sine løyvingar til stortingsgruppene og uavhengige representantar i fyrste rekke er tenkt brukt til hjelp for representantane gjennom bruk av politiske rådgjevarar og skriveteneste. Det er heller ingen ting i vegen for at pengane også kan brukast til kjøp av eksterne tenester. Dagens regelverk tilseier at det i dag ikkje er nokon plikt til å gje tilbakemelding til Stortinget om bruken av dette tilskotet. Ein må ha tillit til at tilskotet blir brukt til beste for den einskilde partigruppe og uavhengige representant.

       Komiteen reknar med at dette tilskotet går inn i den einskilde gruppa sin rekneskap med påfylgjande eiga godkjenning og revisjon av bruken. Vidare er det vanleg å bruke ekstern, uavhengig revisjon i forkant av eigen godkjenning.

       Komiteen er likevel av den meining at det bør krevjast at gruppene og uavhengige representantar sjølv ser til at rekneskapen blir revidert av registrert/statsautorisert revisor for sjølv å sjå til at reglane for god rekneskapsskikk, gjeldande reglar om skattetrekk, arbeidsgjevaravgift o.l. blir fylgd. Årleg bør revisjonsmeldinga bli oversendt Stortingets presidentskap som stadfesting på at revisjonsplikta blir halden. Komiteen fremjer forslag i tråd med dette.

    Komiteen syner til det som er sagt framanfor, og rår Stortinget til å gjere slikt

vedtak:

I.

       Dok.nr.8:82 (1994-1995) - Framlegg frå stortingsrepresentantane Geir Thoresen, Stephen Bråthen og Ellen Chr Christiansen om at det oppnevnes et uavhengig revisjonsfirma for kontroll og gjennomgang av stortingsgruppenes og enkeltrepresentantenes sin bruk av tildelte midler - vert å avvise.

II.

       Med verknad frå 1996 skal rekneskapane til stortingsgruppene og dei uavhengige representantane reviderast av registrert revisor/statsautorisert revisor. Revisjonsmeldinga skal sendast årleg til Stortingets presidentskap.

Oslo, i kontroll- og konstitusjonskomiteen, den 8. november 1995.

Petter Thomassen, Sigvald Oppebøen Hansen, Kjellbjørg Lunde,
leiar. ordførar. sekretær.