5. Rammeområde 7 dagpengar mv.
Oversikt over budsjettkapitler og poster i rammeområde 7
Kap. |
Post |
Formål: |
St.prp. nr. 1 m/Tillegg nr. 9 og 14 | |||
Utgifter i hele kroner | ||||||
Folketrygden | ||||||
2540 |
Stønad under arbeidsløyse til fiskere og fangstmenn |
36 000 000 | ||||
70 |
Tilskudd, overslagsbevilgning |
36 000 000 | ||||
2541 |
Dagpenger |
7 783 500 000 | ||||
70 |
Dagpenger, overslagsbevilgning |
7 783 500 000 | ||||
2542 |
Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv. (jf. kap. 5704) |
470 000 000 | ||||
70 |
Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv., overslagsbevilgning |
470 000 000 | ||||
2543 |
Ytelser til yrkesrettet attføring |
8 843 000 000 | ||||
70 |
Attføringspenger, overslagsbevilgning |
6 908 000 000 | ||||
71 |
Attføringsstønad, overslagsbevilgning |
1 935 000 000 | ||||
Sum utgifter rammeområde 7 |
17 132 500 000 | |||||
Inntekter i hele kroner | ||||||
Folketrygden | ||||||
5704 |
Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs mv. (jf. kap. 2542) |
100 000 000 | ||||
2 |
Dividende |
100 000 000 | ||||
5705 |
Statsgaranti for lønnskrav ved konkurs, dagpenger |
18 000 000 | ||||
1 |
Refusjon dagpenger |
18 000 000 | ||||
Sum inntekter rammeområde 7 |
118 000 000 | |||||
Netto rammeområde 7 |
17 014 500 000 |
Komiteen har ved vedtak i Stortinget av 15. oktober 2002 fått tildelt kapittel under rammeområde 7 Folketrygda, jf. Innst. S. nr. 2 (2002-2003). Ved vedtak i Stortinget av 2. desember 2002 er netto utgiftsramme for rammeområde 7 fastsett til kr 17 254 500 000, jf. Budsjett-innst. S. I Tillegg nr. 1 (2002-2003).
Komiteenviser til at det går fram av tabell 3 at forslaget frå Høgre, Kristeleg Folkeparti summerer seg til nettosummen som er vedteken for rammeområde 7 ved handsaminga av Budsjett-innst. S. I Tillegg nr. 1 (2002-2003).
Komiteen viser til at forslaget frå Høgre og Kristeleg Folkeparti er ført opp under Tilråding frå komiteen under kapittel 7 i innstillinga.
Tabell 3 Forslag til disponering av ramme 7
I tabellen er det gjeve ei oversikt over forslaget frå Høgre og Kristeleg Folkeparti. Avvik frå forslag til beløp frå St.prp. nr. 1 med Tillegg 1-14 i parentes. Berre kapittel med avvik frå Regjeringa sitt forslag er med. Tal i tusen kroner.
Kap. | Post | Formål: | St.prp. nr. 1 med Tillegg nr. 9 og 14 | H og KrF |
Utgifter | ||||
2541 | Dagpenger | |||
70 | Dagpenger | 7 783 500 | 8 023 500 (+240 000) | |
Sum utgifter rammeområde 7 | 17 132 500 | 17 372 500 (+240 000) | ||
Inntekter | ||||
Sum inntekter rammeområde 7 | 118 000 | 118 000 (0) | ||
Sum netto rammeområde 7 | 17 014 500 | 17 254 500 (+240 000) |
Komiteens flertall, medlemmene fra Arbeiderpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet, konstaterer at de vedtatte rammer for rammeområde 6 og 7 i så vesentlig grad avviker fra det disse partier mener er en nødvendig innsats for å sikre hovedtrekkene i bosettingsmønsteret, motvirke arbeidsledighet og bedre botilbudet at det ikke gir et rimelig bilde av disse partiers politikk å fremme forslag til fordeling av rammene. Dette er rammer som regjeringspartiene bare kunne få støtte til fra Fremskrittspartiet. Det er da også naturlig at de partiene som står bak de vedtatte innstrammingene også foreslår innretningen av dem.
Flertallet vil ut fra dette ikke fremme egne forslag til rammedisponering under rammeområde 7, men viser til de forslag som er fremmet av sine respektive partifraksjoner i finansinnstillingen.
Komiteens medlemmer fra Fremskrittspartiet viser til budsjettavtalen, jf. merknader under kap. 1.1, og støtter det justerte budsjettforslaget fra Høyre og Kristelig Folkeparti slik dette fremkommer i tabell 3 kap. 5.1 i denne innstillingen.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet viser til Arbeiderpartiets merknader i finansinnstillingen Budsjett-innst. S. I (2002-2003) og til sine merknader under kap. 4.8 foran.
Disse medlemmer viser til at Arbeiderpartiet går mot Regjeringens forslag til vesentlige svekkelser av dagpengeordningen og permitteringsordningen.
Disse medlemmer viser til at Arbeiderpartiet i finansinnstillingen foreslo en netto utgiftsramme under rammeområde 7 som var 152 mill. kroner høyere enn forslaget fra regjeringspartiene og som var sammenfallende med budsjettavtalen mellom regjeringspartiene og Fremskrittspartiet. Under behandlingen i Stortinget fikk regjeringspartienes forslag flertall.
Disse medlemmer viser til oversikten nedenfor som viser avvikene mellom Arbeiderpartiets forslag, Regjeringens forslag og forliket mellom Høyre, Fremskrittspartiet og Kristelig Folkeparti på områder innenfor rammeområde 7.
Tabell 4 Forslag til disponering av ramme 7. Oversikt over Arbeiderpartiets økonomiske opplegg for 2003 i forhold til Regjeringens budsjettforslag og forliket mellom Høyre, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti og Venstre (i mill. kroner).
Kap. | Post | Formål: | AP i forhold til forliket mellom H, FrP, KrF og V | AP i forhold til Regjeringen |
Utgifter | ||||
2541 | Dagpenger | + 152 | + 392 | |
70 | Dagpenger | + 152 | + 392 | |
Sum utgifter rammeområde 7 | + 152 | + 392 | ||
Inntekter | ||||
Sum inntekter rammeområde 7 | 0 | 0 | ||
Sum netto rammeområde 7 | + 152 | + 392 |
Fleirtalet i komiteen, medlemene frå Arbeidarpartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet, har merka seg at Regjeringa føreslår å fjerne ferietillegget, auke talet på ventedagar frå 3 til 5, senke maksimal stønadsperiode frå 3 til 2 år, auke kravet til ledigheit frå 40 til 50 pst., heve kravet til minsteinntekt frå 1,25 G til 1,5 G og auke arbeidsgjevarperioden frå 3 til 20 dagar ved permittering. Fleirtalet er sterkt kritisk til dei endringane Regjeringa legg opp til og vil gå imot desse. Dette representerer ei forverring av livssituasjonen for mange menneske som alt har det vanskeleg. Fleirtalet viser til intensjonsavtalen om eit meir inkluderande arbeidsliv og meiner Regjeringa sitt forslag går i motsett retning. Mange med delstillingar blir fråtekne den tryggleiken som ligg i dagpengordninga ved permittering. Det er og vanskeleg å sjå korleis desse endringane vil fungere som eit incentiv for ei meir aktiv arbeidssøking hjå den einskilde.
Medlemene i komiteen frå Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet er djupt ueinig i Regjeringa sitt forslag om å innføre eit tak på kostnadene ved attføringsopplegg. Dette kan medføre at til dømes rusmiddelmisbrukarar under rehabilitering, psykisk utviklingshemma og funksjonshemma som treng opplegg som varer over noko tid ikkje får tilstrekkeleg oppfølging.
Komiteens medlemmer fra Arbeiderpartiet og Sosialistisk Venstreparti viser til sine merknader foran under programkategori 19.00 Arbeidsmarked foran under 4.8.
Medlemen i komiteen frå Senterpartiet vil vise til at Senterpartiet sitt alternative budsjett inneheld fleire forslag for redusert arbeidsløyse. Betre tilrettelegging for deltaking i arbeidslivet, ei offensiv satsing på nyskaping og næringsutvikling og auka løyvingar til kommunesektoren er eksempel på slike grep. Dette gjer behovet for dagpengar tydeleg mindre med Senterpartiet sitt opplegg, rekna til ein reduksjon på 600 mill. kroner. I tillegg går Senterpartiet imot endringane i permitteringslova, og har gjort framlegg om dei nødvendige ekstra løyvingane i tråd med dette.
Denne medlemen viser til dei store utfordringane norsk næringsliv, og spesielt industrien, har nett no. Det vil difor være heilt gale å flytte eit større ansvar for kostnadene ved permitteringar over på arbeidsgjevarsida. Denne medlemen viser til Senterpartiets alternative budsjett der ein legg opp til ein langt meir offensiv politikk for sysselsetjing og næringsliv, heilt andre og betre løysingar på dagens utfordringar ein enn dei forslag Regjeringa kjem med.
Tabell 5 Oversikt over dei alternative budsjetta til fraksjonane.
I tabellen er det gjeve ei oversikt over dei alternative budsjetta til hhv. Arbeidarpartiet, Framstegspartiet, Sosialistisk Venstreparti og Senterpartiet på rammeområde 7 slik det framgår av Budsjett-innst. S. I (2002-2003). Avvik frå Regjeringa i parentes. Tabellen viser også det justerte budsjettforslaget frå Høgre og Kristeleg Folkeparti
Kap. | Post | Formål: | St.prp. nr. 1 med Tillegg nr. 1-14 | H, KrF og V | AP | FrP | SV | Sp |
Utgifter (i hele tusen kroner) | ||||||||
2541 | Dagpenger | 7 783 500 | 8 023 500 (+240 000) | 8 175 500 (+392 000) | 6 583 500 (-1 200 000) | 8 213 500 (+430 000) | 7 613 500 (-170 000) | |
70 | Dagpenger | 7 783 500 | 8 023 500 (+240 000) | 8 175 500 (+392 000) | 6 583 500 (-1 200 000) | 8 213 500 (+430 000) | 7 613 500 (-170 000) | |
2543 | Ytelser til yrkesrettet attføring | 8 843 000 | 8 843 000 (0) | 8 843 000 (0) | 8 843 000 (0) | 8 893 000 (+50 000) | 8 843 000 (0) | |
70 | Attføringspenger | 6 908 000 | 6 908 000 (0) | 6 908 000 (0) | 6 908 000 (0) | 6 958 000 (+50 000) | 6 908 000 (0) | |
Sum utgifter ramme- område 7 | 17 132 500 | 17 372 500 (+240 000) | 17 524 500 (+392 000) | 15 932 500 (-1 200 000) | 17 612 500 (+480 000) | 16 962 500 (-170 000) | ||
Inntekter (i hele tusen kroner) | ||||||||
Sum inntekter rammeområde 7 | 118 000 | 118 000 (0) | 118 000 (0) | 118 000 (0) | 118 000 (0) | 118 000 (0) | ||
Sum netto rammeområde 7 | 17 014 500 | 17 254 500 (+240 000) | 17 406 500 (+392 000) | 15 814 500 (-1 200 000) | 17 494 500 (+480 000) | 16 844 500 (-170 000) |