forslag:
§ 25 første ledd skal lyde:
Alternativ 1:
Kongen har høyeste
befaling over rikets forsvarsmakt. Den må ikke forøkes
eller forminskes uten Stortingets samtykke. Den må ikke overlates
til fremmede makter, med mindre riket deltar i en militær operasjon med
rikets allierte og troppene forblir under kongens befaling. Ingen
fremmede makters krigsfolk, unntatt hjelpetropper imot fiendtlig
overfall, må gis adgang til riket uten Stortingets samtykke.
–
Kongen har høgste
befalinga over forsvarsmakta til riket. Denne makta må ikkje aukast
eller minkast utan samtykke frå Stortinget. Ho må ikkje overlatast
til framande makter, med mindre riket tek del i ein militær operasjon
med sine allierte og troppane blir verande under kongens befaling.
Ingen krigsfolk frå framande makter, så nær som troppar til hjelp
mot fiendsleg overfall, må dragast inn i riket utan samtykke frå
Stortinget.
Alternativ 2:
Kongen har høyeste
befaling over rikets forsvarsmakt. Den må ikke forøkes
eller forminskes uten Stortingets samtykke. Den må ikke overlates
til fremmede makter, men midlertidig myndighet kan overføres til
rikets allierte dersom riket deltar i en felles militæroperasjon
og troppene forblir under kongens befaling. Ingen fremmede makters
krigsfolk, unntatt hjelpetropper imot fiendtlig overfall, må gis
adgang til riket uten Stortingets samtykke.
–
Kongen har høgste
befalinga over forsvarsmakta til riket. Denne makta må ikkje aukast
eller minkast utan samtykke frå Stortinget. Ho må ikkje overlatast
til framande makter, men mellombels råderett kan overførast til
allierte dersom riket tek del i ein sams militæroperasjon og troppane
blir verande under kongens befaling. Ingen krigsfolk frå framande
makter, så nær som troppar til hjelp mot fiendsleg overfall, må
dragast inn i riket utan samtykke frå Stortinget.
§ 25 annet ledd skal lyde:
Alternativ 1:
Kongen kan ikke
uten Stortingets samtykke bruke forsvarsmakten utenfor rikets grenser
når ivaretakelse av nasjonal beredskap gjør det nødvendig å fravike
gjeldende forsvarsplaner.
–
Kongen kan ikkje
utan samtykke frå Stortinget nytte forsvarsmakta utanfor grensene
til riket når trygging av nasjonal beredskap krev endring i gjeldande
forsvarsplanar.
Alternativ 2:
Kongen kan ikke
uten Stortingets samtykke bruke forsvarsmakten utenfor rikets grenser
når ivaretakelse av nasjonal beredskap gjør det nødvendig med vesentlige
endringer i gjeldende forsvarsplaner.
–
Kongen kan ikkje
utan samtykke frå Stortinget nytte forsvarsmakta utanfor grensene
til riket når trygging av nasjonal beredskap krev monalege endringar
i gjeldande forsvarsplanar.
Alternativ 3:
Kongen kan ikke
uten Stortingets samtykke bruke forsvarsmakten utenfor rikets grenser
dersom dette krever vesentlige endringer i nasjonal beredskap.
–
Kongen kan ikkje
utan samtykke frå Stortinget nytte forsvarsmakta utanfor grensene
til riket dersom dette krev monalege endringar i nasjonal beredskap.
Alternativ 4:
Kongen kan ikke
uten Stortingets samtykke bruke en vesentlig del av forsvarsmakten
utenfor rikets grenser.
–
Kongen kan ikkje
utan samtykke frå Stortinget nytte ein monaleg del av forsvarsmakta
utanfor grensene til riket.
§ 26 nytt annet ledd skal
lyde:
Alternativ 1 A:
I utenrikssaker
skal regjeringen rådføre seg med Stortinget eller dets organer før
det treffes beslutning eller iverksettes tiltak som er særlig viktig
for riket.
–
I utanrikssaker
skal regjeringa rådføre seg med Stortinget eller eit stortingsorgan
før det blir teke avgjerd eller sett i verk tiltak som er særleg
viktig for riket.
Alternativ 1 B:
I utenrikssaker
skal regjeringen rådføre seg med Stortinget før det treffes beslutning
eller iverksettes tiltak som er særlig viktig for riket.
–
I utanrikssaker
skal regjeringa rådføre seg med Stortinget før det blir teke avgjerd
eller sett i verk tiltak som er særleg viktig for riket.
Alternativ 2 A:
I utenrikssaker
skal regjeringen legge saken fram for Stortinget eller dets organer
før det treffes beslutning eller iverksettes tiltak av vesentlig
betydning for riket.
–
I utanrikssaker
skal regjeringa leggje saka fram for Stortinget eller eit stortingsorgan
før det blir teke avgjerd eller sett i verk tiltak som har mykje
å seie for riket.
Alternativ 2 B:
I utenrikssaker
skal regjeringen legge saken fram for Stortinget før det treffes
beslutning eller iverksettes tiltak av vesentlig betydning for riket.
–
I utanrikssaker
skal regjeringa leggje saka fram for Stortinget før det blir teke
avgjerd eller sett i verk tiltak som har mykje å seie for riket.
Alternativ 3 A:
I utenrikssaker
skal regjeringen legge saken skriftlig fram for Stortinget eller
dets organer før det treffes beslutning eller iverksettes tiltak
av vesentlig betydning for riket.
–
I utanrikssaker
skal regjeringa leggje saka fram skriftleg for Stortinget eller
eit stortingsorgan før det blir teke avgjerd eller sett i verk tiltak
som har mykje å seie for riket.
Alternativ 3 B:
I utenrikssaker
skal regjeringen legge saken skriftlig fram for Stortinget før det
treffes beslutning eller iverksettes tiltak av vesentlig betydning
for riket.
–
I utanrikssaker
skal regjeringa leggje saka fram skriftleg for Stortinget før det
blir teke avgjerd eller sett i verk tiltak som har mykje å seie
for riket.
Nåværende § 26 annet ledd
blir nytt tredje ledd.