Representantforslag om en plan for å ta igjen tapt faglig og sosial læring og tette kunnskapshull for elever i norsk skole
Dokument 8:118 S (2021-2022), Innst. 252 S (2021-2022)
Hvor er saken nå?
Status: Stortinget har ferdigbehandlet saken.
Forslag fra Abid Raja, Guri Melby, Ingvild Wetrhus Thorsvik, Jan Tore Sanner, Kari-Anne Jønnes, Margret HagerupSaken er behandlet i utdannings- og forskningskomiteenForslag fra (H), (V)Innstilling avgitt 07.04.2022Innst. 252 S (2021-2022)
Saksgang
1Forslag
Fra
Grunnlag for saken
Fremsatt i Stortinget
17.02.2022Referert
Referatsaker
01.03.2022
2Komitébehandling
Tildelt komité
Utdannings- og forskningskomiteen
01.03.2022Høring
Til høringen
22.03.2022Søknadsfrist:
16.03.2022, kl. 12:00
Det tas sikte på at høringen skal foregå fysisk på Stortinget. De høringsinstansene som ønsker å delta digitalt, må skrive det i søknaden. Det vil ikke være mulig å endre på ønske om fysisk eller digital deltakelse etter at søknadsfristen har gått ut.Saksordfører
Innstilling avgitt
Innst. 252 S (2021-2022)
07.04.2022
3Debatt og vedtak
Debatt i Stortinget
Votering i Stortinget
Vedtak og henstillinger
Status
Vedtak i korthet
Stortinget har behandlet et representantforslag fra Høyre og Venstre om en plan for å ta igjen tapt faglig og sosial læring og tette kunnskapshull for elever i norsk skole. Stortinget vedtok å be regjeringen om å ha dialog med kommuner og fylkeskommuner om tiltak for å bøte på negative konsekvenser av pandemien i norsk skole. I dialogen skal anbefalinger fra Parr-rapporten vektlegges.
Behandling og vedtak
Slik stemte representantene
Behandling og innstilling
Innstilling avgitt 07.04.2022
Debattert i Stortinget 21.04.2022
Votert i Stortinget 26.04.2022