-
Stortinget ber regjeringa
setta i gang eit arbeid for å få fram eit oppdatert kunnskapsgrunnlag
for hydrogen brukt som energiberar for tog. Her bør ein skille mellom
godstog, persontog, korte og lengre strekningar og sjå det opp mot
etablering av hydrogenknutepunkt.
-
Stortinget ber regjeringa
vurdera kva strekningar som best kan eigne seg for å setta inn tog
med hydrogen som energiberar. Ein bør då sjå dette opp mot heile
verdikjeda, både produksjon, distribusjon og forbruk.
-
Stortinget ber regjeringa
prioritera å setta i gang differansekontraktar for hydrogen som
også er retta mot realisering og innfasing på skinnegåande materiell,
der det ikkje er mogleg eller økonomisk forsvarleg med andre nullutsleppsenergiberarar.
-
Stortinget ber regjeringa
vurdere korleis verdikjeder for hydrogen for skinnegåande materiell
kan bli del av ein eksportmarknad.
-
Stortinget ber regjeringa
vidareutvikla samarbeidet med dei andre nordiske landa om ein fullskala
infrastrukturplan for hydrogen i Norden retta mot distribusjon til
togmateriell som går mellom dei nordiske landa. I planen skal det
leggast opp til utsleppsfri skinnegående gods- og persontransport mellom
dei nordiske landa.
-
Stortinget ber regjeringa
forsterka klimavektinga i innkjøpsprosessar som omhandlar skinnegåande materiell.
-
Stortinget ber regjeringa
sørga for at regelverket for å ivareta nye energiberarar som eksempelvis
hydrogen og ammoniakk òg vert gjennomgått og oppdatert også for
skinnegåande materiell.»
Det vises
til dokumentet for nærmere redegjørelse for forslagene.