Departementet viser til forklaring under kap.
842 post 1.
Departementet foreslår å redusere
løyvinga under kap. 800 post 1 med 1 mill. kroner for å dekkje
meirbehov på kap. 842 post 1 knytt til KLP reguleringspremie for
tilsette ved familievernkontora.
Utgiftene til krisesentra i 2007 er rekna til å verte
23 mill. kroner høgare enn løyvinga i saldert
budsjett på 123 mill. kroner.
Samla kommunalt tilskot på 20 prosent
av godkjente driftsutgifter utløyser 80 prosent statleg
tilskot. Det er frivillig for kommunane å gje tilskot til
krisesentra. Det har vore ein årleg vekst i utbetalingane
sidan den nye finansieringsmodellen vart iverksett frå 1. januar
2005. Nokre av sentra har i 2006 og 2007 teke i bruk nye eller nyoppussa
lokale, og dermed fått høgare utgifter til husleige,
inventar mv. Vidare er staben av fast tilsette på tariffløn
auka. Lønnsutgiftene er den utgiftsposten som har vakse
mest.
Departementet foreslår å auke
løyvinga under kap. 840 post 60 med 23 mill. kroner.
Utgiftene til incestsentra i 2007 er rekna til å verte 9,84
mill. kroner høgare enn løyvinga i saldert budsjett på 41
mill. kroner.
Frå og med 2006 vart finansieringsordninga
for incestsentra endra. Den statlege delen av tilskotet gjekk opp
frå 50 til 80 prosent av godkjente driftsutgifter, som
for krisesentra. Incestsentra har, som krisesentra, hatt ein stor
auke i utbetalingane etter at ny finansieringsmodell vart iverksett.
Departementet foreslår å auke
løyvinga under kap. 840 post 61 med 9,84 mill. kroner.
I St.prp. nr. 1 (2006-2007) går det
fram at 18,6 mill. kroner av løyvinga på kap.
855 post 1 og 1,4 mill. kroner av løyvinga på kap.
842 post 1 gjeld reguleringspremie i KLP og andre fylkeskommunale
pensjonskassar.
I tidlegare prognosar er det ikkje tatt omsyn
til arbeidsgjevaravgifta, utgifter til rentekompensasjon som følgje
av at fylkeskommunane betalte delar av krava før sakene
var handsama for 2004 og 2005 og forseinkingsrenter til KLP og ei
fylkeskommunal pensjonskasse. For å dekkje inn deler av
meirutgiftene, foreslår BLD at kap. 800 post 1 vert redusert
med 1 mill. kroner og kap. 846 post 21 vert redusert med 1,5 mill.
kroner. Mindreutgiftene kan realiserast ved lågare aktivitet
innafor desse to kapitla. Bufetat må finansiere meirutgiftene
utover dette ved hjelp av innsparingstiltak innafor kap. 842 post
1. BLD foreslår derfor ei tilleggsløyving på 2,5
mill. kroner under kap. 842 post 1.
Utgiftene til kontantstønad i 2007
er rekna til 1 975 mill. kroner, som er 57,6 mill. kroner
meir enn løyvinga i samband med Revidert nasjonalbudsjett
for 2007.
Det siste overslaget byggjer på tal
for kontantstønadsordninga frå utgangen av september,
etter barnehageopptaket. Av meirutgiftene på 57,6 mill.
kroner kjem 52 mill. kroner av færre nye barn med plass
i barnehage, og resten kjem av fleire barn i aldersgruppa og høgare
utbetaling per barn enn tidlegare lagt til grunn.
Departementet foreslår å auke
løyvinga under kap. 844 post 70 med 57,6 mill. kroner.
Utgiftene til barnetrygd i 2007 er rekna til
14 420 mill. kroner, som er 39 mill. kroner meir enn løyvinga i
Revidert nasjonalbudsjett for 2007.
Meirbehovet kjem av ein auke i utbetalingane
av ordinær barnetrygd inkludert utvida stønad
til einslege forsørgjarar.
Departementet foreslår å auke
løyvinga under kap. 845 post 70 med 39 mill. kroner.
Departementet viser til forklaring under kap.
842 post 1.
Departementet foreslår å redusere
løyvinga under kap. 846 post 21 med 1,5 mill. kroner for å dekkje meirbehov
på kap. 842 post 1 knytt til KLP reguleringspremie for
tilsette ved familievernkontora.
Ved adopsjon vert det gjeve adopsjonsstønad
på kr 38 320 per adopsjon. I budsjettet for 2007
vart det lagt til grunn 690 adopsjonar. Per andre tertial er det
gjeve adopsjonsstønad til 289 adopsjonar.
Det faktiske talet på adopsjonar er
lågare enn lagt til grunn i budsjettet, og for 2007 reknar
ein med at det vil bli tildelt stønad til om lag 440 adopsjonar.
Nedgangen kjem av ein uventa stor nedgang i talet på tildelingar
frå land ein tradisjonelt har adoptert barn frå,
som til dømes Kina. Totale utgifter til adopsjonsstønad
blir då 16,861 mill. kroner i 2007, noe som er 9,595 mill.
kroner lågare enn budsjettert.
Posten dekkjer det særskilte tilskotet
som vert utbetalt til kommunane når einslege, mindreårige
flyktningar og asylsøkjarar vert busette. Prognosar frå Integrerings-
og mangfoldsdirektoratet (IMDi) per 1. oktober 2007 viser
at talet på einslege, mindreårige som kjem til
landet, er venta å verte om lag 190. Det totale talet på barn
som inngår i ordninga er 992 barn, mot 1 283 som
tidlegare lagt til grunn. IMDi har dermed stipulert utgiftene sine
til å verte om lag 96,932 mill. kroner. Departementet foreslår
derfor å redusere løyvinga under kap. 854 post
64 med 30,337 mill. kroner.
Løyvinga dekkjer statsrefusjon for
kommunale utgifter til barnevernstiltak knytt til denne gruppa barn. Kommunane
har ein frist på tre år før kravet om
refusjon blir forelda. Løyvinga på posten er 139,86
mill. kroner. Departementet foreslår å auke løyvinga
under kap. 854 post 65 med 33,94 mill. kroner, som er i tråd med
prognosar frå Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet.
I St.prp. nr. 1 (2006-2007) går det
fram at 18,6 mill. kroner av løyvinga på kap.
855 post 1 og 1,4 mill. kroner av løyvinga på kap.
842 post 1 gjeld reguleringspremie i KLP og andre fylkeskommunale
pensjonskassar.
Bakgrunnen for tilleggsbehovet til reguleringspremie
er omtalt under kap. 842. Departementet foreslår å auke
løyvinga på kap. 855 post 1 med 4 mill. kroner mot
ein tilsvarande reduksjon på post 45. Bufetat må finansiere
meirutgiftene til reguleringspremie ut over dette innafor budsjettrammene
til Bufetat i 2007.
Departementet foreslår å redusere
løyvinga på kap. 855 post 45 for å dekkje
inn 4 mill. kroner av tilleggsbehovet til reguleringspremie, jf.
nærare omtale under kap. 842 post 1 og kap. 855 post 1.
Innsparinga vert realisert ved å utsetje planlagte investeringar.
I statsbudsjettet for 2007 er det løyvd
til saman 6 mill. kroner til etablering av ein nettbasert finansportal for å betre
informasjonen til sluttbrukarane i finansmarknaden. Budsjettmidla
er løyvde over kap. 865 post 21 (2 mill. kroner) og kap.
1600 post 21 (4 mill. kroner). Barne- og likestillingsdepartementet
har inngått ei avtale med Forbrukarrådet om etableringsprosjektet finansportalen.no.
Departementet er oppdragsgivar og forvaltar budsjettmidla til prosjektet,
og gjer utbetalingar til Forbrukarrådet. Hittil i år
er det utbetalt 4 mill. kroner til prosjektet. Av praktiske omsyn,
sidan det er BLD som utbetalar til Forbrukarrådet, foreslår
departementet at den delen av løyvinga på 2 mill.
kroner som står att på Finansdepartementets kap.
1600 post 21, blir omdisponert til kap. 865 post 21.
Departementet foreslår å auke
løyvinga på kap. 865 post 21 mot tilsvarande innsparing
på kap. 1600 Finansdepartementet post 21.
Utgiftene til foreldrepengar ved fødsel
i 2007 er rekna til 10 460 mill. kroner, som er 200 mill.
kroner meir enn løyvinga i Revidert nasjonalbudsjett for
2007.
Av den venta utgiftsveksten på 200
mill. kroner kjem 144 mill. kroner av ein auke i talet på barnefødslar.
I tillegg kjem mellom anna høgare utgifter som følgje
av utvida fedrekvote.
Departementet foreslår å auke
løyvinga under kap. 2530 post 70 med 200 mill. kroner.
Utgiftene til eingongsstønad i 2007
er rekna til 415 mill. kroner, som er 5,875 mill. kroner mindre
enn løyvinga i saldert budsjett.
Mindrebehovet kjem av at ein reknar med at færre kvinner
vil få eingongsstønad enn lagt til grunn i saldert
budsjett.
Departementet foreslår å redusere
løyvinga under kap. 2530 post 71 med 5,875 mill. kroner.
Utgiftene til feriepengar av foreldrepengar
i 2007 er rekna til 285 mill. kroner, som er 5 mill. kroner mindre enn
løyvinga i saldert budsjett.
Reduksjonen kjem mellom anna av at bokførte
utgifter til foreldrepengar i 2006 vart noko lågare enn
anslaget som ligg til grunn for løyvinga.
Nokre innanlandske utgifter knytt til mottak
av asylsøkjarar og flyktningar kan etter statistikkdirektivet
til OECD/DAC (Development Assistance Commitee) godkjennast
som offisiell utviklingshjelp. Prognosar per 1. oktober
2007 frå Integrerings- og mangfoldsdirektoratet viser at
ein reknar med ein auke i talet på nye einslege, mindreårige
asylsøkjarar og flyktningar som kjem til landet.
Departementet foreslår derfor at løyvinga
vert auka med 5,314 mill. kroner frå 6,606 mill. kroner
til 11,92 mill. kroner.
På posten vert det ført refusjonar
for einslege, mindreårige asylsøkjarar
og flyktningar for utgifter utover den kommunale eigendelen knytt
til bruk av plassar i eigne barnevernstiltak eller ved kjøp
av plassar. Departementet foreslår å budsjettere
med 47,9 mill. kroner på kap. 3855 post 3.