Dokument 8:11 S (2016-2017)
- Representantforslag om forbod mot import av gatehundar til Noreg
Eg viser til brev frå Næringskomiteen
datert 1.2.2017 vedrørande komiteen si handsaming av Dokument 8:11
S (2016-17) Representantforslag om eit forbod mot import av gatehundar
til Noreg. Eg viser òg til mitt tidlegare svar til Næringskomiteen
datert 31.10.2016.
Hundar utan tilfredsstillande
helsestatus vert tekne inn til Noreg. Dette er ei utfordring som
opptek både meg og forvaltninga. Mattilsynet har difor på oppdrag
frå meg, foreslått tiltak vedrørande import av gatehundar til Noreg.
Bakgrunnen for oppdraget
til Mattilsynet er det store omfanget av import av gatehundar til
Noreg. Auken skuldast ei liberalisering av innførselskrava og forvaltninga
av desse, slik at det no til dømes er vorte vanleg å skaffe dyr
frå utlandet på bakgrunn av annonsar på internett, sosiale medium
osb. Omfanget skuldast òg eit engasjement for å hjelpe hundar som lever
under dårlege tilhøve i utlandet.
Mattilsynet foreslår
følgjande tiltak:
-
Ikkje-kommersiell
forflytning av gatehundar vert i praksis forbode ved at ein strammar
inn på tolkinga av kva som er ikkje-kommersiell forflytning av kjæledyr
i kjæledyrforskrifta.
-
Kommersiell innførsel
av gatehundar frå EØS-området vert i praksis forbode ved at det
vert lagt til grunn at gatehundar, ut frå det ukjende opphavet sitt
og helsemessige status, ikkje kan sjåast på å vere dyr som kan vere
gjenstand for samhandel. Dei kan difor ikkje seljast eller omsetjast
over landegrensene.
Dersom
ein hundeeigar i utlandet ynskjer å reisa med den tidlegare gatehunden
sin til Noreg, vil det kunna reisast spørsmål ved kor lenge ein
gatehund må ha vore i privat eige i utlandet før han kan transporterast
til Noreg. Mattilsynet ser på ei minimumslengd på eigartilhøvet
på minst seks månader som akseptabel, ut frå dyrehelsemessige betraktningar.
Konsekvensar av
dei foreslåtte tiltaka
Nordmenn, som har
vore i utlandet, må kunne dokumentere at dei reiste saman med hunden
sin ut frå Noreg, dersom dei skal kunna returnere med ein hund etter
regelverket for ikkje-kommersiell innførsel.
Som ein konsekvens
av endra forvaltingspraksis, vil det ikkje verta mogleg å innføre
gatehundar, men det vil òg verte vanskelegare å innføre ein ordinær kvalp
frå oppdrettarar i utlandet, sidan ein slik innførsel må vere i
samsvar med krava som gjeld for kommersiell innførsel av dyr.
Det inneber m.a.
at den aktuelle oppdrettaren må vere ein registrert aktør med kontroll
på hundane i oppdrettet. Dyra bør mellom anna ha kjent historikk frå
fødsel, ikkje ha vore i kontakt med andre dyr utanfor oppdrettet,
eller dyr som representerer fare for smitte. Oppdrettarar må vidare
kunne vise til gjennomført tilsyn mv.
Hundeeigarar må
difor i større grad belage seg på innførsel av sæd, eller reise
med avlsdyr til utlandet for paring. Dette vil framstå som byråkratiserande
og kostnadsdrivande for mange hundeeigarar.
Eg vurderer det
slik at den praksisendringa som vert foreslege ovanfor, er innanfor
det handlingsrommet EØS-regelverket gjev. Ein kan likevel ikkje
utelukke at innstramminga vil verte innklaga til ESA, og det kan
ikkje gjevast nokon garanti for utfallet av ei evt. slik klage.